Camperboek routes Portugal en Spanje?

Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Camperboek routes Portugal en Spanje?



Bericht door Benninkjes »

Goedendag,

Volgend jaar gaan wij 3 maanden reizen door Portugal en Spanje. Ik wil graag mijn man een boek cadeau geven waar camperroutes in staan en waar ook genoeg over de omgeving te lezen is. Wie heeft een goede tip?

Andere tips m.b.t. Portugal (en Spanje maar die zal ik onder dat land plaatsen) zijn ook meer dan welkom. We hebben volgend jaar 12 weken van eind maart tot eind juni om rond te reizen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door EasyBee »

Twee keer een zelfde topic starten? Zie viewtopic.php?t=8482045
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

1x in Spanje
1x in Portugal

Dubbel genaaid houd beter :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Benninkjes »

Ik dacht dat ik had begrepen dat het in het Spanje topic alleen maar over Spanje mocht gaan en in het Portugal topic alleen maar over Portugal. Vandaar hetzelfde topic 2x. Verkeerd begrepen?
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door hans51 »

:) T zijn 2 verschillende landen dus ook 2 vragen ,over Portugal kan ik alleen maar zeggen in het noorden naar binnen komen en dan langzaam afzakken naar het zuiden.
Denk er aan dat de regels anders zijn als veel beweerd wordt ,ook hier moet je aan de regels voldoen anders kan hier duur uitpakken. Als je gebruik maakt van de officiële camperplekken sta je altijd goed ,op de meeste plekken kun je lozen en tanken (water) en de meeste plekken hebben ook stroom. Waar je aan moet denken is dat de gasflessen niet uitwisselbaar zijn met de NL flessen ,er zijn wel plaatsen waar je ze kunt laten vullen (maar dit is niet legaal).
Zebrapaden zijn hier Heilig dus altijd stoppen als er iemand aanstalte maakt om over te steken ,bij fietsers inhalen 1,5 meter afstand houden .

Portugal is een prachtig land waar veel te zien is goed inlezen op het internet waar vele sites te vinden zijn

Vriendelijke groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Odyssee »

Hallo,
Ik ben even benieuwd naar de opmerking dat een gasfles laten vullen in Portugal niet legaal zou zijn. In de afgelopen vijftien jaar heb ik er altijd gasflessen laten vullen zoals in Quelfes en Bouliqieme. In Quelfes werd de gasfles altijd meegenomen naar achteren en daar, achter een groen gordijn, gevuld. Tegenwoordig gebeurt het vullen gewoon aan de pomp in het zicht van iedereen die er langs komt. Het enige station dat niet meer vult, bij mijn weten, zit in Villa Real, bij de "blauwe olifant cq dolfijn". Ik kan met niet voorstellen dat het vullen in de genoemde plaatsen niet legaal zou zijn als het zo zichtbaar is voor iedereen.
Groet, Wim
Gebruikersavatar
Ar-noob
Berichten: 51
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 13:38

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Ar-noob »

Wij maken soms gebruik van de uitgaven van WOMO Verlag (https://www.womo.de/reiseziele/ ). Alleen lijkt het erop dat een nogal groot deel van Spanje nog een onbekend gebied is deze uitgever. En ik weet niet of dat een probleem is maar de teksten zijn in het Duits.
Als alternatief zijn er de digitale uitgaven van Reisroutes.be. Hiervan hebben we afgelopen najaar de route "Portugal, complete rondreis" gereden en vonden dat een goede gids. Eerder volgenden we van deze uitgever routes in Noord Frankrijk en Noorwegen.Deze gidsen geven geen routebeschrijvingen maar plaatsen die, gaand van punt A naar Punt B onderweg de moeite van het bekijken waard zijn, wat wel om wat eigen werkzaamheden vraagt. De stadswandelingen zijn ook aangenaam.

Arno
Gebruikersavatar
Chateau
Berichten: 223
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 11:39
Locatie: Regio Amsterdam

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Chateau »

Wij hebben het afgelopen voorjaar de noord-west kust van Spanje gedaan (San Sebastian, Bilbao, Picos, Playa de las Catedrales en meer) en via Santiago de Compostella naar Portugal. Daar hebben we vanaf Chaves de N2 naar het zuiden, naar Faro gevolgd. De N2 is de Route 66 van Portugal. Hier vind je de nodige info:
https://www.portugal-vakantie.info/road ... tugal.html
https://www.reisroutes.be/blog/portugal ... rtugal-n2/
Een leuke, afwisselende route met in de eerste helft veel dorpen en steden en de tweede helft meer door de natuur.
Daarna langs de kust weer naar het noorden (Lagos, Mafra, Nazaré, Alcobaça en meer) en na Porto langs Braga en Braganza Portugal weer uit; via Leon en Pamplona richting Frankrijk. Al met al zijn we 9 weken onderweg geweest.
Groet, Hans

LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Bob Diesel »

Krijg weer zin :oops:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1654
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje



Bericht door Aagje »

https://www.bruna.nl/boeken/met-de-camp ... 9493300033
Ja, die N2 route wilden wij ook gaan volgen. Dit boek hebben we bij ons...of het ervan gaat komen weet ik niet. We laten het afhangen van het weer in Portugal
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje?



Bericht door hans51 »

Het weer in Portugal op
https://www.ipma.pt/pt/
of download de app van de ipma
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje?



Bericht door Benninkjes »

Bedankt voor de reacties, heel fijn!

Ik heb inmiddels 2 boeken gekocht bij camperroutes.nl. Ik zal binnenkort laten weten hoe ze zijn.

Ik ga me eens verdiepen in het vullen van de gasfles want met een reis van 3 maanden zal dat natuurlijk moeten gebeuren.

Het plan is trouwens om in een redelijk rap tempo naar het zuiden van Portugal te rijden en dan heel langzaam weer omhoog te rijden. We gaan in april/mei/juni en we houden er niet van als het heel warm is.

Tips blijven welkom, ook over mooie camperplaatsen of dorpjes die we niet moeten missen.
jtham
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 12 apr 2021, 14:44

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje?



Bericht door jtham »

Als je van kastelen, forten en dergelijke houdt: Marvão en Bragança zijn de moeite van bezoeken waard.
In beide plaatsen is een gratis CP.

Er zijn in Portugal vele steden en dorpen die een een Castello hebben.
Benninkjes
Berichten: 110
Lid geworden op: ma 19 nov 2018, 23:33

Re: Camperboek routes Portugal en Spanje?



Bericht door Benninkjes »

Een kasteel of fort is altijd leuk om te bezoeken. Onze hond gaat mee dus die mag natuurlijk niet naar binnen dus als de camperplaats niet te ver weg is kan ze altijd even een uurtje of 2 in de camper blijven (mits het niet te warm is natuurlijk). Bedankt voor de tip over de gratis camperplaats!
Plaats reactie