Vermalerpomp: inbouwen losse pomp

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Vermalerpomp: inbouwen losse pomp



Bericht door Vopper »

Heeft er iemand ervaring met een vermalerponp op een Thetford cassette? De originele clear solution is me te duur (419€)en nu ben ik een losse pomp (109€, geen Chinees maar gemaakt in Polen) aan het inbouwen.
De aansluiting op de cassette heb ik gemaakt van pvc hulpstukken.
Verder wil ik nog een 40ltr vaatje in de garage plaatsen om het in te pompen. Hopelijk ben ik dan van het 2-3 daagse geleur met de cassette af :-B

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Vermalerpomp



Bericht door de Jonckheer »

Is dat niet wat weinig, 40 liter? Dat is toch ook snel vol lijkt mij.
Zijspan
Berichten: 2601
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Vermalerpomp



Bericht door Zijspan »

Dat is de inhoud van 2 cassette, ik loos die gewoon elke andere dag of zo, en sleep er zo weinig mogelijk mee, ik stop naast de put waar het in gaat.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Vermalerpomp



Bericht door lassche »

Wij hebben de Clean Evolution in de camper. In combinatie met een 60 liter zwartwatertank. Bevalt prima. In de praktijk 1 keer per week naar een servicepunt. Dan zijn we ook zo ongeveer door onze watervoorraad heen.

Wij gebruiken alleen maar het toilet en de douche in onze camper. Wij staan doorgaans vrij, zelden op een camping. Soms op een camperplaats.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Vermalerpomp



Bericht door Vopper »

Kijk, dat klinkt al goed, bedankt voor de reacties :D
40 ltr. is het grootste ( en goedkoopste :-B ) wat ik kwijt kan in de garage. Onder de camper is geen plaats, vandaar dus. En na een dag of 5 zoeken we meestal weer een ander plekkie en begint het schone water ook weer krap te worden. Drinkwater heb ik in een apart 10 ltr. tankje met extra kraan bij de spoelbak. Deze staat ook in de garage, moet dus beetje op het gewicht letten.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vermalerpomp



Bericht door AadenAnke »

Ik ben best wel vaak een zeikerd genoemd :lol: maar ik produceer tussen de 2. 1/2 en 3 liter urine per dag dan nog het zwaardere werk en ik schat in dat Het voor Anke en andere ook wel zoiets zal zijn dus 40 liter voor een week? De Tedford tank heeft een inhoud van 17 liter dan kan je aardig inschatten hoelang je met een 40 liter tank kan doen

Gr Aad
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Vermalerpomp



Bericht door Pa1zx »

Wij hebben een clean evolution met 85 liter tank gewoon super.
Niet dat ik die 85 litertank vol laat lopen maar wel lekker makkelijk.
En stank gewoon goede toevoeging gebruiken.
Japsco pomp is dezelfde als clean evolution alleen het stuk wat in de cassette zit moet Je zelf maken en die kost in NL 109.€
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vermalerpomp



Bericht door isoplus »

In mijn bootje heb ik twee tanks van elk 40 liter en dat gaat prima.
Je moet wel voor een goede be- en ontluchting zorgen.
Het is wel handig als je de hoeveelheid spoelwater goed in kan stellen per spoeling.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Vermalerpomp



Bericht door lassche »

AadenAnke schreef:Ik ben best wel vaak een zeikerd genoemd Afbeelding maar ik produceer tussen de 2. 1/2 en 3 liter urine per dag dan nog het zwaardere werk en ik schat in dat Het voor Anke en andere ook wel zoiets zal zijn dus 40 liter voor een week? De Tedford tank heeft een inhoud van 17 liter dan kan je aardig inschatten hoelang je met een 40 liter tank kan doen

Gr Aad
Maar daar komt het spoelwater nog bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8964
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Vermalerpomp



Bericht door kampo »

Een macerator pomp van een bekend merk zal je ongeveer 350€+ BTW kosten.
Die vermalen, verplaatsen hoog en ver of spuiten best wel ver om de tank te legen.
China kopies zijn (veel) goedkoper maar meestal ook minder goed tot slecht.

Zoals je kan lezen begint een goed resultaat niet enkel met de prijs maar ook met wat studiewerk, creativiteit, en de juiste materialen.
Hoe groot maak je de tank, zet je de tank wel op de beste plaats, vorstvrij, aflaatkraan natuurlijk of afpompen, diameter en soort leidingwerk, enz

https://www.jabscoshop.com/marine/pumps ... r-pump.htm
Groeten Kampo
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Vermalerpomp



Bericht door Vopper »

Ik had al vermeld dat het geen Chinees is :P
Verder heb ik veel pompen opgezocht en de specs vergeleken en de verschillen zijn klein, behalve de prijs dan :-B Natuurlijk kun je niet het binnenwerk beoordelen op kwaliteit, we gaan het zien. :D

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Vermalerpomp



Bericht door beatrix18 »

Wij hadden in de Mercedes 508 ook een originele vermaler toilet en een 80 liter zwart "water"tank.
Best fijn in gebruik. Niet zo fijn om te lozen.
Mijn ervaring is dat het vinden van een loosplek voor een cassette heel veel eenvoudiger is.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Vermalerpomp



Bericht door Vopper »

Daar zit ik ook wel een beetje mee, de tank in de garage komt wel op een verhoging en staat dan ongeveer 70 cm boven straatnivo, de meeste stortplaatsen zitten op zo'n hoogte en ik heb 4 mtr slang bij me.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7492
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Vermalerpomp: inbouwen losse pomp



Bericht door ducati 900 »

Ik heb in de chartervaart veel met sanibroyeurs gewerkt en die leveren goed werk.
Maar toch hebben we gekozen voor een droogtoilet icm een tank van 90 liter, ondermeer vanwege de stank met lozen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie