accuprobleem: na 2 jaar kapot
Re: accu probleem
Waar meet je de 14,3V laadspanning?
Op de stsrtaccu met draaiende motor? Of op een andere plaats? (onder motorkap bijvoorbeeld)
Bij mijn X250 Ducato zag de massaverbinding van de accu naar chassis er zo uit:
Op de stsrtaccu met draaiende motor? Of op een andere plaats? (onder motorkap bijvoorbeeld)
Bij mijn X250 Ducato zag de massaverbinding van de accu naar chassis er zo uit:
Re: accu probleem
op de startaccu de laadspanning gemeten en meer toeren laten draaien en dan ging de meter ook oplopen.
gemeten door de anwb en een garage bedrijf dat was gespecialiseerd in accu's
we hebben bij thuis komst ook nog gemeten en alles was goed.
dus rara.
gemeten door de anwb en een garage bedrijf dat was gespecialiseerd in accu's
we hebben bij thuis komst ook nog gemeten en alles was goed.
dus rara.
Re: accu probleem
"en alles was goed.
dus rara."
Dat hebben we wel begrepen.
Maar toch kom je hier met een probleem.
Om een beeld te krijgen van jouw probleem worden er vragen aan je gesteld.
Zelf heb ik de indruk dat je nog steeds niets met die vragen doet om ons van relevante informatie te voorzien. (Vandaar al een eerdere melige reactie van mij)
Ik hoop dat de andere forumleden je verder kunnen helpen. Succes.
Peter
dus rara."
Dat hebben we wel begrepen.
Maar toch kom je hier met een probleem.
Om een beeld te krijgen van jouw probleem worden er vragen aan je gesteld.
Zelf heb ik de indruk dat je nog steeds niets met die vragen doet om ons van relevante informatie te voorzien. (Vandaar al een eerdere melige reactie van mij)
Ik hoop dat de andere forumleden je verder kunnen helpen. Succes.
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Re: accu probleem
Dat kan 2 dingen betekenen volgens mij.
1: Tijdens het rijden is je laadspanning, gemeten bij de accu) door slechte en wispelturige massa van motor naar chassis onder de 12,5V, waardoor de accu leeg getrokken word.
2: De spanningsregelaar is stuk waardoor bij hoge toerentallen het voltage veel te hoog is, en de boel (accu) ook stuk gaat.
Je kunt een OBD2 Bluetooth dongel (20€) in de uitlees aansluiting van de camper steken zodat je onderweg op je telefoon (Torque app) de laadspanning van de dynamo in de gaten kunt houden.
Zo ben ik achter het probleem bij mijn X250 gekomen uiteindelijk (Massakabel met wispelturige overgangsweestand)
Succes
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
ik denk dat TS door gebrek aan specifieke kennis, niet kan omschrijven hoe e.e.a. geschakeld zit in zijn camper en dat er daardoor geen antwoord op onze vragen mogelijk is, wel dan blijft er maar 1 ding over laat een auto elektra specialist kijken wat er mis is, want zo lost er niets op, en ook goedkope budget accu,s, gaan normaal gesproken langer dan 2 jaar mee, succes ts
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
De berichten van TS lezende lijkt mij het meest logies dat de koelkast ( of een verborgen verbruiker ) de startaccu herhaaldelijk te ver leeg getrokken heeft waardoor de startaccu stuk cq leeg was.
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
en om zuks te weten moet je dus weten hoe e.e.a aan elkaar zit, want het meest logische is vaak niet erg logies helaas, b.v. zit er een D+ relais voor de kk wat miss af en toe weigert, zitten er sluipverbruikers, gissen blijft nog steeds heel vaak missen, en op afstand zonder verdere gegevens blijft het zo
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
je kan mijn camper niet uitlezen bj 2000
op de camping staan we altijd aan de stroom en thuis staat hij ook aan de stroom
op de camping staan we altijd aan de stroom en thuis staat hij ook aan de stroom
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
het gaat erom hoe zit het hh gedeelte aan de boord elektra gekoppeld met uitlezen weet/meet/lees je dat niet
en hoe hoog is de laadspanning van de lader (waarschijnlijk via de ebl unit) die gebruikt word op de camping en thuis, die dus meten met motor en contact UIT
en hoe hoog is de laadspanning van de lader (waarschijnlijk via de ebl unit) die gebruikt word op de camping en thuis, die dus meten met motor en contact UIT
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- seth_space
- Berichten: 8685
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
De accu is vervangen maar ik kan alleen lezen dat hij leeg was.
Hoe is bepaald dat die accu defect was?
Hoe is bepaald dat die accu defect was?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
De meest voor de hand liggende oorzaak,zou dan toch zijn, dat de start accu niet geladen word ,door de 230 v acculader,mss is er alleen maar een zekering,in de EBL defect?
Hans
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
TS schreef volgens mij dat de startaccu leeg was na 1300km rijden. (das een flinke afstand aan 1 stuk met een camper overigens dus de schaarse info die we krijgen lijkt ook nog eens onjuist)
Ik geef het op.
Ook zonder uitlezen kun je onderweg de laadspanning (te hoog/ te laag) in de gaten houden, maar dan moet je wel het probleem willen vinden en niet alleen redenen verzinnen waarom je het niet kunt vinden. (sluit een meter aan)
Ik geef het op.
Ook zonder uitlezen kun je onderweg de laadspanning (te hoog/ te laag) in de gaten houden, maar dan moet je wel het probleem willen vinden en niet alleen redenen verzinnen waarom je het niet kunt vinden. (sluit een meter aan)
Re: accuprobleem: na 2 jaar kapot
Mogelijkheid 2…..De startaccu word door de Dynamo geladen,zoals je gemeten hebt,???…..die accu is / zijn niet stuk !…controleer de kabels aan de accu,ook de pluskabel,in de klem,…en leg een massa kabel vd accu,rechtstreeks naar de motor/ startmotor
Hans