Pols in 't gips

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Pols in 't gips



Bericht door Camperic »

Het lijkt me een ongemak voor slechts beperkte tijd (hopelijk en beterschap!)
In dat geval zou ik de mogelijke problemen die tijd niet opzoeken.
Ondanks eventuele toezeggingen krijg je waarschijnlijk een extra probleem waar je niet op zit te wachten in voorkomende gevallen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80380
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Pols in 't gips



Bericht door Dafluc »

De vraag of het moet is denk ik net zo belangrijk als of het mag. Snel herstel gewenst :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Pols in 't gips



Bericht door FrS »

als je bij een ongeval betrokken raakt kun je op een reactie van de verzekering van de tegenpartij (wel of niet schuldig) wachten, Je weet als een verzekering (tegenpartij) moet betalen halen ze alles uit de kast om dit te voorkomen, zeker als ze weten wie er reed op dat moment.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Pols in 't gips



Bericht door KTManiac »

Heb een tijd geleden 3 maanden in 't gips gezeten vanwege een gebroken pols. (wat slordig van een enduro motor afgestapt...)
Mijn vraag: "Mag ik autorijden?"
Arts zei: "Vraag het de verzekering."
Verzekering zei: "Vraag het de arts."
Heb dus verder maar niks meer gevraagd en 3 maanden gewoon gereden waarvan 4 weken in Noorwegen.

Toen' t gips er net af was wilde ik met 'n clubje een week naar zuid Duitsland op de motor. Omdat de arts toen nog wat bezorgd was om de breuk heb ik toen ook nog een brace gekregen die perfekt om m'n handvat paste.
Is al wel een jaartje of 10 geleden. Gaat je anno 2022 niet meer lukken denk ik, iets met wat doorgeschoten angst voor aansprakelijkheid.... :angel:
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Pols in 't gips



Bericht door DucatoDolf »

Alle adviezen over en van artsen: Niets waard. Een slimme arts geeft niet eens advies. Hij/zij gaat namelijk niet over autorijden. Een verzekering die naar een arts verwijst zal hooguit een verzekeringsarts uit eigen gelederen bedoelen.

Heb je je rijbewijs gehaald met een aantekening dat je met 1 arm/hand mag rijden? Nee, dan ben je feitelijk gezien niet meer in staat om te rijden als je arm/hand in het gips zit. Je hebt dit namelijk niet geleerd en het is goed voor te stellen dat je dan in een onvoorziene situatie je niet goed kunt HANDelen. Leuke woordspeling :wink:

Bekijk het omgedraaid. Is de persoon in kwestie de veroorzaker van een ongeluk? Kan redelijkerwijs aangenomen worden dat dit veroorzaakt is door een arm/pols in het gips? Ja? Dan hang je.

MAW, er is geen wet die gaat over een arm/pols/vingerkootje in het gips. Logisch want dan zou je voor elk botje een andere wet nodig hebben. Mijn gezond verstand zegt dat je er niet wijs aan doet. En ik gok meerdere mensen. En dan kom je al snel op redelijke wijs uit.

Voor alle seksistische opmerkingen: :thumbdown:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pols in 't gips



Bericht door gjvonk »

Update: de pols mag uit het gips blijven, jullie goede wensen hebben vast meegeholpen . Een ct scan toonde geen breuk of scheur meer aan. De arts zegt dat de pols belast mag worden tot de pijn/zwelling weer toeneemt, dan stoppen. Er kan dus weer voorzichtig aan auto gereden gaan worden


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk




Buscamper fan
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7140
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Pols in 't gips



Bericht door dedruivenplukker »

Kijk, dat is goed nieuws :thumbup:
gjvonk schreef:
zo 27 nov 2022, 19:04
De arts zegt dat de pols belast mag worden tot de pijn/zwelling weer toeneemt, dan stoppen.
En ik zou stoppen voor die tijd. :wink: :lol:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Plaats reactie