Buscamper en APV

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

javanes schreef:
do 10 nov 2022, 20:11
In principe valt een bus camper, die de aanduiding "kampeerauto" op het kentekenbewijs heeft staan onder hetzelfde artikel van de APV als de caravans, aanhangwagen en camper.

Dus meestal max 3 dagen parkeren en dan weg wezen. Dus niet een paar meter verzetten.

Meestal is dit de standaard APV die de Gemeentes gebruiken. Hoewel sommigen er van af wijken.
Ja, maar het kan ook zijn dat de parkeerplaatsen bij de appartement eigen terrein zijn. Misschien dat ook schilt dat :crazy:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

hurktoilet schreef:
do 10 nov 2022, 20:44
Maar daar zul je je in jouw geval toch wel aan willen houden, anders heb je binnen de kortste keren klagende buren.
Zekers :thumbup:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

Mickel Moen schreef:
do 10 nov 2022, 22:29
Even terug naar de plannen van TS.

Ik neem even mijn eigen situatie als voorbeeld.

Onopvallend busje. 5 meter lang, 2,04 meter hoog. Staat netjes geparkeerd in een parkeervak in de straat. Ik heb maar één auto op kenteken staan. Het is ook onze dagelijkse auto. Dus ook zeker geen oplossing in stalling. Ik neem geen onnodige parkeerruimte in beslag. (Directe buren hebben drie parkeervakken nodig; Twee priveauto’s en een bedrijfsbus) Staat niet pal voor de ramen van de buren.
Als ik door de straten van mijn wijk naar ons huis rijd, tel ik al 5 van degelijke campertjes die op staat geparkeerd staan.

Ik ben benieuwd of er een arrest is, waarbij mijn situatie niet toegestaan is.

Kortom niet bang laten praten.
Zorg ervoor, dat jouw busje binnen de maten blijft. Parkeer het netjes, zodat het buren geen reden tot klagen geeft.
En desgewenst zorg er ook voor, dat het meer een gewone bus dan een camper lijkt. Mijn al eerder gegeven tip: geen dubbele Camperramen en zeker geen striping. (Out of the box, meer een grap: laat de bus er echt uitzien, als een bedrijfswagen: nep reclame erop. Zoiets als Mickel Moens: klussebus. :lol3: )

Huur anders eens een VW California of een camperbusje van dat formaat en probeer het eens. Ook als dagelijkse auto een formidabele bus. (Overal parkeren, zelfs in parkeergarages van 2.10 m en hoger)
Nou, ik ga ook eens kijken naar een VW met hefdak. Maar ik denk dat VW te klein is. Maar ik ga toch eens kijken :wave:
Alleen ..... in de winter met zo'n dakje? Is dat te doen, qua koude?
Waar ik nu woont, staan een paar (mooie) busjes. Niemand zegt iets ..... en waarom ook niet.
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

neanderthaler schreef:
vr 11 nov 2022, 21:39
Een waarschuwing en advies kan ik wel hebben altijd goed :-B maar als ik dit allemaal lees zie ik nu allemaal beren op de weg en zou het meteen niet meer durven om een camper te maken of kopen :lol:

Afijn ben benieuwd wat die gaat doen :thumbup: HR zwaailicht ander kom je maar bij kletsen je woont vlak bij me als je zin hebt .
Ah, dat doen we. Ik stuur je effe BP :lol:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

Nou, alles gelezen ....... maar sommige dingen "snap" ik niet, maar is niet erg :cheers:

Ik heb de volgende dingen al gedaan :

* proberen met de WMO mee naar de APV-abmtenaar
* verzekering aangevraagd of er bevallen zijn als ik nog maar een auto heb (dus Coral weg / Kia weg) en dan buscamper
* ik heb al een invalide pas op de auto

Morgen even de parkeerplaats eens meten.
Tevens is ook misschien een mogelijkheid de eigenaar (tis een appartement met 9) vragen. Deze 9 appartement hebben een privé-plaats met ook borden erbij.

Dank jullie voor de hulp op het forum :cheers:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Buscamper en APV



Bericht door Mickel Moen »

Nou, ik ga ook eens kijken naar een VW met hefdak. Maar ik denk dat VW te klein is. Maar ik ga toch eens kijken :wave:
Alleen ..... in de winter met zo'n dakje? Is dat te doen, qua koude?
Grootte is persoonlijk en relatief. Is ook wel een beetje waar je vandaan komt. Het is denk ik anders als je een grote caravan of camper gewend bent, dan wanneer je de overstap maakt vanaf Tentkamperen.

Ga voor jezelf na wat je nodig hebt. Wij hebben naar ons idee een super luxe bus, met twee slaapkamers, een keuken, een eetkamer, een zitkamer, een toilet en een tuinkamer. :lol3:
Inclusief vloerverwarming, een normaal bed en een horizontale inloopkast.

Wat winterkamperen betreft. Het hefdak kun je isoleren met een hefdaksjaal, busmuts of busponcho. Wij hebben vloerverwarming en een elektrisch kacheltje van 800/1100 Watt. Nog nooit koud gehad, maar ook nog niet met meer dan lichte vorst gekampeerd. Neem je diesel verwarming, moet het helemaal geen probleem zijn.

Mocht je onze bus eens een keer willen bekijken. Je bent van harte welkom. Even over de afsluitdijk wippen.
Zondag a.s. ben ik in de Goorn. We zouden zo rond 17.30 kunnen afspreken. Voel je niet verplicht hoor, maar op die dag ben ik dus aan de andere kant van de afsluitdijk.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

zwaailicht schreef:
di 15 nov 2022, 19:47
Nou, alles gelezen ....... maar sommige dingen "snap" ik niet, maar is niet erg :cheers:

Ik heb de volgende dingen al gedaan :

* proberen met de WMO mee naar de APV-abmtenaar
* verzekering aangevraagd of er bevallen zijn als ik nog maar een auto heb (dus Coral weg / Kia weg) en dan buscamper
* ik heb al een invalide pas op de auto

Morgen even de parkeerplaats eens meten.
Tevens is ook misschien een mogelijkheid de eigenaar (tis een appartement met 9) vragen. Deze 9 appartement hebben een privé-plaats met ook borden erbij.

Dank jullie voor de hulp op het forum :cheers:
Update :
* voor verzekering is het helemaal geen probleem
* prive (met bord) is 550, maar met neusje iets over trottoir (zoals anderen ook) past er 600 cm in
* DUS : nu nog de gemeente :-B :-B
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Buscamper en APV



Bericht door Bob Diesel »

Je hebt al een invalide parkeer vergunning :?:
Deze om laten zetten op kenteken
Dan is het een invalidenbus
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

Mickel Moen schreef:
di 15 nov 2022, 21:58
Nou, ik ga ook eens kijken naar een VW met hefdak. Maar ik denk dat VW te klein is. Maar ik ga toch eens kijken :wave:
Alleen ..... in de winter met zo'n dakje? Is dat te doen, qua koude?
Grootte is persoonlijk en relatief. Is ook wel een beetje waar je vandaan komt. Het is denk ik anders als je een grote caravan of camper gewend bent, dan wanneer je de overstap maakt vanaf Tentkamperen.

Ga voor jezelf na wat je nodig hebt. Wij hebben naar ons idee een super luxe bus, met twee slaapkamers, een keuken, een eetkamer, een zitkamer, een toilet en een tuinkamer. :lol3:
Inclusief vloerverwarming, een normaal bed en een horizontale inloopkast.

Wat winterkamperen betreft. Het hefdak kun je isoleren met een hefdaksjaal, busmuts of busponcho. Wij hebben vloerverwarming en een elektrisch kacheltje van 800/1100 Watt. Nog nooit koud gehad, maar ook nog niet met meer dan lichte vorst gekampeerd. Neem je diesel verwarming, moet het helemaal geen probleem zijn.

Mocht je onze bus eens een keer willen bekijken. Je bent van harte welkom. Even over de afsluitdijk wippen.
Zondag a.s. ben ik in de Goorn. We zouden zo rond 17.30 kunnen afspreken. Voel je niet verplicht hoor, maar op die dag ben ik dus aan de andere kant van de afsluitdijk.
Ja de Coral is mooi groot. Maar ik heb al vaak alles bekeken wat ik wel of niet nodig heb. Dus slim pakken is ook een kunst.
Nou, ik zou eens willen kijken. Wat foto's of MP is leuk, maar in het echte kijken is beter.
Dus ik wil graag zondag kijken. Om 17:30 is voor mij prima. Geef me maar de locatie :clap:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

zwaailicht schreef:
wo 16 nov 2022, 9:10
zwaailicht schreef:
di 15 nov 2022, 19:47
Nou, alles gelezen ....... maar sommige dingen "snap" ik niet, maar is niet erg :cheers:

Ik heb de volgende dingen al gedaan :

* proberen met de WMO mee naar de APV-abmtenaar
* verzekering aangevraagd of er bevallen zijn als ik nog maar een auto heb (dus Coral weg / Kia weg) en dan buscamper
* ik heb al een invalide pas op de auto

Morgen even de parkeerplaats eens meten.
Tevens is ook misschien een mogelijkheid de eigenaar (tis een appartement met 9) vragen. Deze 9 appartement hebben een privé-plaats met ook borden erbij.

Dank jullie voor de hulp op het forum :cheers:
Update :
* voor verzekering is het helemaal geen probleem
* prive (met bord) is 550, maar met neusje iets over trottoir (zoals anderen ook) past er 600 cm in
* DUS : nu nog de gemeente :-B :-B
* Bijna vergeten : ja ik heb ook blauw P-kaart op de raam :-B
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

Bob Diesel schreef:
wo 16 nov 2022, 9:12
Je hebt al een invalide parkeer vergunning :?:
Deze om laten zetten op kenteken
Dan is het een invalidenbus
Dank weer voor hulp :clap: :clap:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Buscamper en APV



Bericht door zwaailicht »

Even een update .....

Ik ben de gemeente geweest. Voor de gemeente was er geen probleem, want ..... de grond van het appartementen en de nummers van de parkeerplaatsen zijn niet in beheer van de gemeente, maar de eigeneer van de appartementen.

Dus ... weer een hobbeltje gedaan :clap:
Nu net gebeld met de eigenaar en vanmiddag kan ik bellen om dit te bespreken.

Nu maar hopen dan het laatste hobbel voorbij klaar is. Dan kan ik "echt" gaan kijken.
Maar ik moet er wel over nadenken dat het een 5.40 max is. Dus een Ducato tot 5.40 of een VW.

Ik laat weten hoe het verder gaat :cheers:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Buscamper en APV



Bericht door Bob Diesel »

Als het aan de apartement eigenaar ligt
Misschien heeft hij geen bezwaar tegen 6 mtr :idea:
Je schreef al ,met het neusje een stukje naar voren past het :shh:

Maar je gaat de goede richting op :clap:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Buscamper en APV



Bericht door AadenAnke »

Kijk dat is best goed nieuws

Gr Aad
Plaats reactie