Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door EasyBee »

Dat moet wel van 2 kanten komen. Als je zoiets bedenkt, draai het dan eens om. Hoeveel overlast gun jij je buren of accepteer je van je buren?
Hoe zou jij het vinden als je buurman zijn bus over het dak laat hijsen en in de achtertuin gaat werken aan die klusbus? Zit je met mooi weer in de tuin met het zagen en slijpen en weet ik wat voor geluiden nog meer van je buurman. Want dat doe je je buren wel aan als je het zelf gaat doen.
Leven en laten leven betekent ook, bedenken wat je een ander aandoet in plaats van alleen maar denken dat de buren niet zo moeten zeuren.
Laatst gewijzigd door EasyBee op do 10 nov 2022, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door isoplus »

Even overleg plegen met de (naaste) buren, en bij twijfel niet aan beginnen. Zo gauw jouw hobby een ander tot last wordt staat de rijdende rechter al in de startblokken, dan kom je wel op de TV of op You Tube :-B :wink:
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1602
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door tranny »

Tsja, ik zie het verschil niet zo tussen het busklussen in de achtertuin of het busklussen op straat voor de deur.
Gelukkig zijn de bewoners bij ons in de straat niet zo moeilijk, en als je eens langdurig teveel lawaai produceert dan vragen ze wel of je hulp nodig hebt.

Het grootste probleem is dat veel mensen tegenwoordig wel heel snel beginnen met klagen over van alles en nog wat maar daarvoor nooit even rechtstreeks de juiste personen benaderen... het klagen om maar te kunnen roddelen over anderen. :thumbdown:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door ducati 900 »

Rare reacties zeg, we hadden een buurvrouw die begon te klagen als ik het gras ging maaien maar haar man startte de straaljager al als er in de herfst 2 blaadjes in het gazon lagen en dat begon voor 7 uur s ochtends al en ging door tot s avonds laat.
En ja er zitten 2 aannemers links en rechts van ons en er tussenin zat nog een slager met zijn koelmachines.
Jammer dat de slagerij gesloten is maar wel rustig nu de koelmachine niet meer draaien, er woont nu een jongen die wat met motorfietsen doet en campers verhuurt.
Mensen moeten niet zo zeiken over hun rust, een beetje levendigheid hoort erbij.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door EasyBee »

"als er in de herfst 2 blaadjes in het gazon lagen en dat begon voor 7 uur s ochtends al en ging door tot s avonds laat."
Moet een best gazonnetje zijn. :lol3:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door ducati 900 »

Nee nog niet een kwart van dat van ons maar hij rukt steeds weer uit als er weer wat valt, zo n vijf keer per dag.
Maar het is een beste buur hoor, een beetje adhd ofzo.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door AadenAnke »

Hem vertellen dat hij best op jouw gazon nog wat mag oefenen :lol:

Maar even terug naar de kluswagen in de achtertuin het duurt voor iedereen anders voordat het echt irritant wordt maar bij iedereen komt het moment een keer. Je kan daar van vinden dat ze niet moeten zeiken maar kan je ook afvragen of het de bedoeling is van een achtertuin in een woonwijk om daar een bus in te hijsen en daar een jaar aan te klussen. Niet voor niets zijn er in de apv regels voor van alles en nog wat opgenomen gewoon om de boel binnen de perken te houden en overlast te voorkomen. Ik voor mijzelf zeg altijd mijn buren mogen best eens last van me hebben maar geen overlast!

Gr Aad
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: buscamper lang stilstaan tijdens ombouw



Bericht door Mickel Moen »

Tjonge jonge.

Ik denk niet, dat TS 7 dagen in de week lawaai gaat maken.

Die paar plankjes die gezaagd en gaatjes die geboord gaan worden?

Het grootste gedeelte van het klussen zal niemand horen.

Vooraf buren inlichten en verder rekening houden met de tijdstippen, als er wel lawaai gemaakt wordt.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door amigob2 »

Ik werk aan een camper, mijn buren nemen kinderen, Ik heb last van hun kinderen, zij hebben last van mijn zagen.
Heel simpel, als je geen last van buren wilt hebben moet je in een hutje op de heide gaan wonen, niet in de stad
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
HaasjeGaatMetCamper
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 06 sep 2021, 19:19

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door HaasjeGaatMetCamper »

Het argument van de huilende kinderen heb ik wel eens gebruikt tegen een buurman die vond dat ik mijn schuur niet mocht schuren op zaterdag 13:00 uur. "Prima, maar dan jouw kinderen alleen binnen huilen". Is natuurlijk allemaal niet wat je wilt. Als ik machines gebruik in mijn schuur, dan de deuren dicht, ook in de zomer.

Iets om naar te kijken: wat staat er in het bestemmingsplan? Makkelijk en gratis op te zoeken via https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view

Voor mijn achtertuin geldt bijvoorbeeld:
16.1 Bestemmingsomschrijving
De voor 'Wonen - 2' aangewezen gronden zijn bestemd voor:
(.....)
bij deze bestemming behorende voorzieningen, zoals erven, nutsvoorzieningen, parkeervoorzieningen, perceelontsluitingen, tuinen en water.
Nou hoef ik geen camper in mijn achtertuin, maar ik zou het denk ik wel mogen.

Dus: uitzoeken wat er in het bestemmingsplan staat en eventueel bij de gemeente navragen.
(en uiteraard zorgen dat de relatie met de buren goed blijft, maar dat geldt feitelijk voor alles)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door Kroppie »

en als je weer gaat rijden , rem heel rustig de roest van de remschijven en controleer ze goed opvast geroest zitten, vooral de handrem.
en is de remolie al eens ververst (die neemt nl vocht op in de loop der tijd), zoniet dan ter voorkoming van inwendig roest op de remzuigers, eerst doen voor je hem een jaar of langer stilzet, WANT rust roest, en zeker in combinatie met vocht
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7491
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door ducati 900 »

De remzuigers indrukken.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Camperbassie
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door Camperbassie »

Zet je bus op vier steunen dan zet je hem perfect waterpas en ontlast je je banden en veren en kun je je wielen af en toe draaien zodat roest van je remmen eraf gaat.

Of op steunen en laat je banden wel op de grond, dan houdt je een beetje druk op je banden en je veren zijn belast.

Haal zomerdiesel uit je tank. Die zooi bevat biodiesel en dat vind je tank en motor niet fijn.

Een jaar is niet zolang, er zijn genoeg voertuigen die een jaar bij een dealer staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

jan_willem
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 nov 2022, 12:14

Re: Buscamper lang stilstaan tijdens ombouw?



Bericht door jan_willem »

De bus is vandaag aangeschaft, overleg gehad met mijn eigen garage over 1 jaar stilstaan en volgende week gaan we de bus ophalen en hijsen. Een hijsbedrijf voert dit uit en is gewoon verzekerd, geen beun of zwart oid. Hijsen gebeurt met een speciale bok die ze ook in de haven gebruiken om voertuigen aan boord te zetten.
Volgens bestemmingsplan en APV is het toegestaan om een bus in de tuin te plaatsen. We hebben een zeer grote tuin waar dit makkelijk kan. De buren zijn ingelicht en geven aan geen problemen te hebben. Natuurlijk ga ik niet een jaar lang hele dagen lopen slijpen en zagen, het is maar 1 bus. Zodra de bus klaar is hijsen we hem weer terug op straat en gaat hij direct door naar garage voor grote beurt, vloeistoffen vervangen, etc.
Komt allemaal goed.
Plaats reactie