Advies keuze acculader

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Aloys »

evdoetelaar+larana schreef:
zo 06 nov 2022, 18:05
Het gaat geen Multiplus worden. Heb inmiddels de Blue Smart IP22 30A besteld.
Goede keuze, lijkt mij. Ik heb zelf voor de 20A gekozen. Waarschijnlijk nooit nodig, maar áls we dan toch aan de stroom staan (straks hopelijk weer beperkt tot een paar keer per jaar) dan wordt de LiFePO4-accu mooi op spanning gehouden.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Camperic »

evdoetelaar+larana schreef:
zo 06 nov 2022, 18:05
Het gaat geen Multiplus worden. Heb inmiddels de Blue Smart IP22 30A besteld.
Als ik het me goed herinner dan heb je geen omvormer en ook de wens niet, dus dan is een multiplus een te dure optie :thumbup:

Als combinatie lader/omvormer vind ik de multiplus met BT-dongle ideaal voor LifePO, zeker als je net als ik ook MPPT, SmartShunt/BMV en Orion-Tr hebt. Handig overzichtelijk in de app en ik heb bijvoorbeeld een paar weken geleden nog de PowerAssist functie daarvan gebruikt op een camping met slechts 4A aansluiting.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Advies keuze acculader



Bericht door DJSmiley »

Zonder MP is de BlueSmart idd een mooie lader, zeker als je die maar incidenteel nodig hebt. Dan is een grote laadstroom niet nodig en kun je prima voor lief nemen dat het iets langer duurt.

En zeker met een 30A lader heb je nog altijd de accu makkelijk in 1 nachtje vol. Zelfs met een 20A lader en een niet te grote accubank gaat dat nog prima.

>30-50A is meer nuttig als je toch al een multiplus oid overweegd, en/of als je een grote accuset hebt en in een paar uurtjes aan een laadpaal de accu vol wil jagen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Advies keuze acculader



Bericht door myway »

Als men dan komt om de 12/1600/70 zoals in dit topic ook benoemd wordt, hoop ik altijd maar dat men in de gaten heeft dat die een Max vermogen van 1300 watt kan leveren.
Dat is nou net zo’n maat van tussen de wal en het schip.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Camperic »

Tja, het is maar net wat je "tussen wal en schip" noemt.
Mits aan accu met voldoende specificaties gekoppeld voldoet het voor de meeste apparaten waaronder Nespresso en Senseo.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Advies keuze acculader



Bericht door myway »

Is dit zeker een apart geval

Afbeelding

Het is maar dat je er op let.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Kroppie »

ook leuk,:Nespresso Zwitserland, made in China. :-B :cheers:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Aloys »

Dat is toch hetzelfde als iPad/Apple USA, gemaakt in China?
Sterker nog: ik bestelde ooit een iPad bij Apple in Utrecht. Leveringstermijn: 2 weken.
Ik dacht: 2 weken? Die moet er toch reeds morgen kunnen zijn?
Nee hoor, mijn bestelling werd door Apple doorgestuurd naar China, wij kregen 'm rechtstreeks van de Chinese fabriek... :crazy:

Ik vond die 20A wel voldoende: stel mijn 200Ah is half leeg. Ik plug om 17.00 uur in de paal, de volgende ochtend om 08.00 uur (meestal later :D ) trek ik de stekker er weer uit. Dan heeft 'ie maar liefst 15 uur kunnen laden, keer 20A = 300Ah. Zelfs al was de LFP-accu helemaal leeg, dan was hij nou wel weer vol geweest.
Die 30A lijkt mij alleen nodig als je tussentijds de magnetron gebruikt, in de elektrische oven een appeltaartje bakt, wanneer je de mede-campinggasten op een Senseo'tje trakteert terwijl je een wasje draait en de droger aan hebt. En ook nog even de camper wil stofzuigen...

Maar die dingen hebben wij allemaal niet. Ik noem mezelf nog steeds een kampeerder. En ik ben ook niet beledigd wanneer iemand vindt dat mijn kampeerbusje geen camper is, omdat er geen aparte douche/toiletruimte in zit! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Kroppie »

is idd precies hetzelfde als heeeeeeel veel andere artikelen met een niet chinese naam, vond het leuk om te laten zien aan anderen die een antipathie hebben tegen dingen die uit china komen.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Advies keuze acculader



Bericht door myway »

Moet ik altijd weer denken aan die man die bij elk ding wat hij wilde kopen vroeg of het uit China kwam, want dat moest hij niet.
Toen hij wegliep stond achter op zijn shirt een afbeelding van een Chinees met een bijl in zijn hoofd🫢
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Camperic »

myway schreef:
ma 07 nov 2022, 14:52
Is dit zeker een apart geval

Het is maar dat je er op let.
Inderdaad ... of mijn Nespresso apparaat :wink:

Nespresso apparaat.jpg
Nespresso apparaat.jpg (56 KiB) 230 keer bekeken
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6759
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Advies keuze acculader



Bericht door evdoetelaar+larana »

Misschien bedoelen ze wel dat de stickertjes in China of Ukraine zijn gemaakt. :bang:
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
metatoon
Berichten: 9686
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Advies keuze acculader



Bericht door metatoon »

Kroppie schreef:
ma 07 nov 2022, 15:04
ook leuk,:Nespresso Zwitserland, made in China. :-B :cheers:
Hij is goed opgemerkt Jos.
Maar je weet het hé
Altijd op de kleine lettertjes passen ,daar draait het om als het erop aankomt om.
:lol3:

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Advies keuze acculader



Bericht door Kroppie »

zo klein waren ze niet die letters :-B :-B
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie