gjvonk schreef:Hoezo zijn die 700 bar tanks een probleem? Ik snap niet waarom je dat zo stellig verkondigt: Huyundai en Toyota hebben ze al in serieproductie en zo ongeveer iedere maand komt er in NL wel een waterstof tankstation bij...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Een 700 bar tank is 40mm dik staal en heeft een ronde of eivorm. Dat wordt heel lastig als die tank 1.5m lang is en rond 500mm Voor een beetje actieradius een flinke tank nodig dus veel gewicht en geen ruimte voor in een camper. Enige logische plek is op het dak maar zoveel extra kg's op het dak kan niet. Los van de infrastructuur en veiligheid. Gewoon een gewicht en ruimte probleem in een camper.
komt vanzelf goed de overheid een beetje kennende, goed voor de voor de overheid dan natuurlijk.
En dus voor ons. Want het geld dat de overheid binnenkrijgt gaat er ook weer uit. Daar betalen we in ons landje zo'n beetje alles van. Uitkeringen, zorg, huursubsidie enzovoort. Plaatje van in en uit is al vaak voorbijgekomen. Dus ja, de overheid zal zijn inkomsten op peil houden. En dat is goed voor ons.
Vroeger bij werkgever ook al tijd dat gezeik en hij dit en hij dat .
Ooit waren er inderdaad dubieuze zaken.
Tijdje drie maanden geen opdrachten voor handen .
Niemand word ontslagen dat was het eerste wat ie aankondigde .(Opdrachten genoeg in het verschiet)
Wel stand-by dus gewoon lange wachtdagen op de zaak .
Maar uiteindelijk was het , goed voor het baasje ,goed voor jouw.
Volkswagen heeft blijkbaar een project met Crafters op waterstof gestopt maar Bosch, die de waterstoftechnologie leverde, probeert toch verder te gaan met het project.
Dus zonder VW logo
10 kg waterstof
540km max bereik
gjvonk schreef:@Camperbassie: de Toyota Mirai heeft volgens opgave 4 cilinders voor ieder 1,5 kg liquide waterstof. Daar komt hij 650 km ver mee...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Liquide is vloeibaar, dan is het bijna-253C. Het ging over gasvormige waterstof.
Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk
Gasvormig is volgens mij een erg inefficiënte wijze van opslag en daarmee is ook de actieradius weer beperkt. In de truckwereld heb je ook het het verschil tussen CNG (Compressed Natural Gas) en LNG (Liquified Natural Gas). Trucks met LNG hebben een veel grotere actieradius. Aardgas wordt op dit moment ook in de vorm van LNG aan Europa geleverd met behulp van tankers.
Dit onderstel in de dieselversie (En met een langere wielbasis) gaat volgens mij onder de kleinere Liners van o.a. Concorde. Gokje: het is een chassis wat tot 7 ton mag dragen...
Ik zag vanmorgen op nu.nl dat de dieselprijs de afgelopen week in Nederland met 12,4 cent is gedaald.
Er is nou eenmaal wereldwijd niet echt een dieseltekort, de stromen gaan weer anders lopen en de prijzen stabiliseren, voorlopig.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Die Daily is een uitstapje van Iveco, samen met Hyundai. Voorlopig zetten ze in op accu’s. https://www.bestelauto.nl/nieuws/eerste ... ily/23516/
Van de grote bussen veruit grootste bereik; 300 km op de snelweg en 400 km in de stad. Wel met 800 kg aan accu’s, 3 pakketten.
Maar goed, begin is er.