Groeps camperreis IJsland

Plaats reactie
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Groeps camperreis IJsland



Bericht door rhomodel »

Mijn vrouw en ik denken er hard over na om met onze eigen camper mee te gaan op een groepscamperreis naar Ijsland (zomer 2023). Iemand hier die dat ook heeft gedaan en wat ervaringen kan delen?
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door gjvonk »

Nog niet met een camper, maar we zijn er al wel geweest en willen zeker terug. Spectaculaire landschappen, geysers en watervallen. De moeite waard. Groepsreizen lijkt ons weer minder ons ding, maar dat is heel persoonlijk. Trek je daar niks van aan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door kampo »

Wij hebben de reis zelf en zonder enige begeleiding gedaan. Zoals (bijna) al onze reizen.
Ijsland is geen moeilijke of gevaarlijke bestemming. Enkel je voertuig moet in goede staat zijn.
Het is veel rijden en varen om er te geraken.

Gewoon de boot reserveren vanaf Hirtshals DK op internet. Niet later dan december !
Je hebt de geasfalteerde ringweg rond het eiland. Die kan je snel doen in 7 dagen of met wat meer kriskras in 1 maand of langer. Er zijn op regelmatige afstanden campings want vrijstaan is eigenlijk niet toegelaten op Ijsland.
Het binnenland en de F wegen zijn niet geasfalteerd en de meeste stukken kan en mag je enkel doen met een 4x4. Maar vanuit de campings worden uitstappen naar de mooiste plekjes aangeboden met allerhande 4x4 voertuigen.

Onderweg kwamen we een groep van 20 campers van de NKC organisatie tegen. Dat is niets voor ons maar als je je prettig voelt mag dat natuurlijk. 20 campers dat is toch wel een hele grote groep. Voornaamste nadeel vinden we dat je dan weer enkel met Nederlanders optrekt. Contact en cultuur met lokale bevolking zijn voor ons belangrijk.
Misschien kan je ook aansluiten bij gelijkgezinden ?

Jammer dat de boot >3000 € kost, anders zouden we zeker terug gaan. Het is een top bestemming.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door amigob2 »

Ik weet niet hoe ze bij zo'n groep reis regelen, maar als je alleen gaat, kun je het goede weer op zoeken.
Ik ben 4 wk in IJsland geweest en heb 1 ding geleerd. Ga niet met een planning daar na toe want je kunt
een behoorlijk natte vakantie hebben. Mijn eerst 3 dagen waar gepland, en waren 3 dagen regen.
Ik heb toen mijn tactiek verandert en heb mij laten leiden door het weer, waar de zon is daar gaan we naar toe
Op dat moment was het dus bijna iedere dag goed weer. Als je met een groepsreis gaat kun je dus behoorlijk pech
hebben, en voor zo een dure vakantie mag er toch wel redelijk wat zon in zitten.
Ik heb wel 5000 km gereden op IJsland, maar dat mag de pret niet drukken :-)
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door jansloos »

Wij zijn daar met een kerst geweest. Vliegen en een klein huurautootjedachten de kerst eens anders te vieren.
En dat is ook gelukt. Alles gesloten. Zelfs de Chinees. D
Dus eten (met moeite) in het hotel.

Het verbaasde ons dat alle eilanders in van die grote 4X4 reden. Moet goed verdienen zijn hier.

Later, op weg naar de geiser, terecht gekomen in een enorme sneeuwstorm. Geen hand voor ogen te zien.
Onderweg een bord schoongeveegd om de weg te bekijken. Stopt er zo'n 4x4 om te vragen of alles goed is.
Ons werd direct afgeraden met dit kleine autootje verder te gaan. Veel te gevaarlijk. De weg was weg, alles een witte vlakte.
Daarom rijden zij dus met die grote 4X4.

Wel heerlijk gezwommen in de bleu lagoon.

En toch goede herinneringen aan deze kerst.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door beatrix18 »

"Wij zijn daar met een kerst geweest. "

TS vraagt daarom naar ervaringen om er zelf in de zomer naar toe te willen gaan.

Ik moet wel toegeven dat ik het heerlijk "eigenzinnig" vind om het in de winter te doen. :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door gjvonk »

Wij waren er in april. Behalve het natuurschoon waren ook de lange dagen al een aparte belevenis (om 01:30 schemerde het nog). Dat zal 's zomers nog spectaculairder zijn...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door seth_space »

In 2016 een fantastische vakantie gehad in IJsland. Absoluut een aanrader.
Geweldig land met indrukwekkende natuur.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door rhomodel »

Dank jullie wel voor de input en delen van de ervaringen over Ijsland.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door TestCase »

Geweldig land, echt iedereen spreekt Engels en wij deden het samen, geen enkel probleem! Veel is niet geasfalteerd en let er inderdaad op dat je niet op de 4x4 tracks komt. Reservewiel is een absolute must!
Boek overal inderdaad een toer zoals bijv. in Kirkjubæjarklaustur naar de Laki!
Ga naar https://nos.nl/artikel/2439301-vulkaan- ... nieuw-uit
Zoek een publieke, gratis, heetwaterbron er zijn er voldoende, IJslanders zijn niet preuts. Ga om de beurt en houd elkaar in de gaten, je bent het hete water niet gewend!
(Blue Lagoon was het voor ons niet, te druk.) Afbeelding

In het noordwesten zijn de tankstations schaars en laat het niet op de laatste druppel aankomen, wij kwamen bij een achterafstation waar de electriciteit uitgevallen was en zaten toen met 'samengeknepen billen' of we de volgende nog gingen redden.

Veel plezier!

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door amigob2 »

Laki nog niet geweest maar ik ga zeker nog wel een paar keer. Ook Landmannalaugar is een must to see
Probeer er niet heen te rijden met een normale camper, book een trip.

Lijk net een schilderij, maar dit is een niet gemanipuleerde foto
smallDSC01485.jpg
smallDSC01485.jpg (126.22 KiB) 3144 keer bekeken
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door noneku »

Dit Duitse stel heeft in het voorjaar een camperreis naar IJsland gemaakt en hun hele reis gefilmd. Deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=Poo6gMqaMgU
bennieh
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 18:20

Re: Groeps camperreis IJsland



Bericht door bennieh »

VW Campercentrum Amersfoort heeft dit jaar een trip georganiseerd, met 10 California campers.
Hier https://www.youtube.com/watch?v=1mOp4CGcnmk een link naar een verslag van een deelnemer, met prachtige beelden.
Peugeot Expert L2H2 2009
Plaats reactie