Aankomst op zondag

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Mickel Moen »

Precies Hans,

@ Marco Polo. Op zich een logische redenatie. Maar is dit niet geheel in de lijn van sommige toeristen, die het bevreemd, wellicht frustreert, dat ze ergens op zondag niet terecht kunnen? Al die oplossingen die hier bedacht worden, die heisa over automaten enz, het zich zogenaamd zorgen maken over de verdiensten van die campings, worden toch gevoed vanuit de wens van camperaars en niet vanuit de wens van die bepaalde campingeigenaren.

Het heeft helemaal niets met de beweegredenen van die campingeigenaar te maken. En dat gaat ons ook geen barst aan.

Als iemand geen aankomst op zondag wil, dan is dat zo.

De verwondering van TS (zoals premiumliner dat benoemd), is volgens mij al meerdere keren juist beantwoord. O.a. door mij op de eerste pagina van dit draadje. Er zijn campings waar je op zondag niet kunt aankomen en/of betalen. Respecteer het en zoek een andere overnachtingsplaats en/of betaal op een andere dag.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 22 okt 2022, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Marco Polo »

Moet inderdaad even een aanvulling doen.
Mensen die de zondagsrust heiligen mogen op zondag geen marktwerk doen.
Geen handeldrijven
Dus feitelijk kunnen deze mensen geen camping runnen of een CP uitbaten.
Als ze op zondag gasten hebben staan bieden ze deze mensen een commerciële dienst aan wat dus niet kan.

Gaat dus puur om uitbaters die op zondag even geen receptie open willen hebben.
En dat is makkelijk op te lossen door het geld in een enveloppe te laten doen.

De knieperige Hollandse ondernemer zal dan vaak voor een andere oplossing kiezen omdat mogelijk niet iedereen even eerlijk zal zijn met dit systeem.
Is vaak het idee.
Maar zeker in het buitenland (Duitsland bijvoorbeeld) zijn er diverse CP’s die op basis van eerlijkheid van zijn klanten werken.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Mickel Moen »

Nou ga je het weer voor die mensen invullen.

Kan best zijn, dat jij het niet met hun beweegredenen eens bent, maar dat gaat je verder geen barst aan.

Vergelijk het met een veeboer. De koeien zullen ook op zondag gemolken moeten worden. Het is dus aan die boer om te bepalen wat ie wel of niet op zondag doet.

En de gasten die op zondag op die camping zijn is hun zaak. Er zullen er ook zijn die het juist waarderen. Ben je op zo’n camping verzeild geraakt en kun je het niet waarderen en niet respecteren moet je gewoon wegwezen.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za 22 okt 2022, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Marco Polo »

Vul niets in.
Zijn gewoon handleidingen voor :thumbup: :cheers:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Mickel Moen »

Hoezo handleidingen?
Mensen die de zondagsrust heiligen mogen op zondag geen marktwerk doen. handeldrijven
Dus feitelijk kunnen deze mensen geen camping runnen of een CP uitbaten.
Als ze op zondag gasten hebben staan bieden ze deze mensen een commerciële dienst aan wat dus niet kan.
Dat zijn toch jouw woorden?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Marco Polo »

Ik zie nu toevallig een site van een camping op de Veluwe die dit principe hanteert.
Hypocrisie ten top.
Je mag niks op zondag “uit geloofsovertuiging” maar wel gewoon betalen en op de christelijke feestdagen extra.
Wet van vraag en aanbod gaat gewoon door ondanks al het vrome vertoon.
Zo jammer weer :bang:

Zijn toch mijn campings niet op deze manier :wink:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Mickel Moen »

Beste. Ik begrijp je volkomen. Ik heb mij ook vaak verwondert over dit soort zaken. Echter, al is iemand in jouw ogen hypocriet, dat is toch jouw probleem niet, zolang je er geen zaken mee doet en er dus geen last van hebt?

Ga je er wel zaken mee doen, tja dan zul je er ook mee moeten dealen.

Laat ieder in zijn waarde.

Ik heb vaak genoeg op een camping gestaan, waarbij ik er gedurende het verblijf achter kwam, dat de eigenaar een totaal andere levensovertuiging heeft dan ik heb. Ik kan mij geen enkel conflict herinneren. Alleen gastvrijheid. En tja als men dan graag heeft, dat ik op iedere dag kan betalen, behalve op zondag, is dat voor mij geen probleem.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 23 okt 2022, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Aankomst op zondag



Bericht door tranny »

Ik zie het probleem helemaal niet.
Je bent te gast bij een ander, dan heb je je gewoon te schikken naar de huisregels van diegene waar je te gast bent.
Als je daar al een probleem van durft te maken dan zegt mij dit meer over de fatsoensnormen van de betreffende "klant" als over het gastadres.
En nee, ik ben absoluut geen aanhanger van de biblebelt of welk ander geloof dan ook, maar ik heb nog wel het vermogen om respect op te kunnen brengen voor diegenen die de zondagsrust wel willen naleven.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Dafluc »

Kom ik me toch puur toevallig op internet een foto tegen met de oplossing....
Ook in Amerika kiezen ze voor de brievenbus.
Mooi gezegd Tranny.
Bijlagen
202209-nw-amerika-048-208x117.jpg
202209-nw-amerika-048-208x117.jpg (27.86 KiB) 242 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Marco Polo »

:thumbup: :mrgreen:

Die “ouwe grijsaard” op de foto zet straks toch wel om 0:00h Amerikaanse tijd zijn laptop uit? :wink: :mrgreen:
Bijna zondag, daar in de US of A :P 8-)

Zolang ze zichzelf en hun directe leefomgeving strikte regels opleggen maar vervolgens anderen blijven “dwingen” om voor ze te werken door simpelweg gebruik te maken van de basics hoef ik daar geen respect voor te hebben.
Ik ben wel op zondag aan het werk zodat meneer en mevrouw die keurig naar de kerk lopen en nog geen aardappel schillen licht, riool en stromend water hebben.
Laat ze lekker met de hand en bij kaarslicht een paar honderd koeien gaan melken als men zo principieel wil zijn.

Amen :P :wink: :mrgreen:

Komt ook een hoop werk voor de GGZ uit voort uit “afdwingen” van respect, onder de eigen omgeving :bang:
Feitelijk is het gewoon religieus fanatisme/ extremisme.
Een potentiële gast heeft inderdaad de keuze om er te verblijven of niet; familie vaak niet.
Psychische druk om aan de “strenge” normen te voldoen is enorm.
Zondagsrust is een symptoom. Daar zit een hele wereld onder waar ik persoonlijk geen respect voor kan hebben.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Dafluc »

Denk dat we een beetje doordraven. Als ik op een cp of camping kom waar je geen groene zwembroek mag dragen kan ik dat accepteren of niet. Heerlijk die vrijheid die camperen heet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aankomst op zondag



Bericht door Aloys »

Marco Polo schreef:
zo 23 okt 2022, 0:10
:thumbup: :mrgreen:

Die “ouwe grijsaard” op de foto zet straks toch wel om 0:00h Amerikaanse tijd zijn laptop uit? :wink: :mrgreen:
Bijna zondag, daar in de US of A :P 8-)
Wil jij mijn vrouw geen "ouwe grijsaard" noemen? Wat krijgen we nou! :crazy:

En het is hier pas 16.40 uur, zaterdagmiddag :D

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Aankomst op zondag



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 3:53, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Aankomst op zondag



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op za 04 nov 2023, 3:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie