Indeling L1H1

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Stien
Berichten: 1
Lid geworden op: di 16 aug 2022, 13:05

Indeling L1H1



Bericht door Stien »

Hallo,
Ik ben nog in de onderzoekfase en nieuw op dit forum. Ik ben van plan een l1h1 of l1h2 om te bouwen. Aangezien ik een bed in de breedte wil kom ik terecht bij Ducato, Boxer of Jumper en hoeft ie niet (1/2personen) breder te zijn dan 120 of max 140 cm.
Nu zou ik een klein keukenblok in de zijkant aan de deuropening willen en een bankje met tafel aan de dichte kant met een draaibare bestuurderstoel. Echter op alle sites die ik tot nu toe heb bezocht zie ik nergens een dergelijke indeling of bouwers die met deze indeling aan de slag zijn gegaan. Is deze indeling wellicht onmogelijk of weet iemand een site specifiek met deze indeling of een lid van het forum die hier mee bezig is (geweest)?
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Indeling L1H1



Bericht door DucatoDolf »

Die opstelling beperkt je enorm in de ruimte. Gebruik je alleen de voorstoelen, heb je meer ruimte op de plaats waar jij een stoel zou willen plaatsen. Bedenk dat de schuifdeur van een L1 minder breed is dan z'n grotere broer. Als je daar een keuken maakt wordt zowel de keuken als de ruimte om naar binnen te gaan erg klein.

De meeste mensen met dit formaat gaan denk ik niet voor een treinzit, omdat het meer buitenleven is en de ruimte tussen de stoelen en bed de enige is waar je je kunt bewegen. De ruimte onder je bed is ook minder bereikbaar vanuit de binnenkant als je en zitplaats maakt tegen het raam.

Wij hebben een 140 bed en laten dat pas beginnen vanaf de achterste stijl. (de campingstoelen kunnen dan rechtop tussen de deuren en het bed en je kunt een standaard matras van 180cm lengte kwijt) ons bed komt nog ongeveer 10cm voor de schuifdeurstijl uit. De ruimte tussen voorstoelen en bed wordt daarmee 'maar' +/-90cm. Ruimte die wij graag zo leeg mogelijk houden ivm bewegingsvrijheid.

Voor alles is wat te zeggen. Je bent zelfbouwer, dus als jij een treinzitje wil maken, dan doe je dat.
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Indeling L1H1



Bericht door John lamers »

Hoi Stien,

Wil je een gordelbok in de treinzit of alleen een zitplaats al je ergens staat?
De l1 is naar mijn idee wel erg kort voor deze indeling. Maar met wat slimmigheden kun je vast iets maken.
Ik zou wat gaan passen en meten met karton meubeltjes in een afgezet stukje van de woonkamer, zo kun je goed oordelen of er ruimte genoeg is.

Succes met plannen.
schapenkop
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 11 jan 2009, 22:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Indeling L1H1



Bericht door schapenkop »

Google ff northcamp gv compact
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Indeling L1H1



Bericht door Mickel Moen »

Kijk eens op mijn blog. Ik heb tafel en keuken gecombineerd achter de bestuurdersstoel.

Link hieronder.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie