Verbruik stroom op camping

Gesloten
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Bob Diesel »

@Lassche
Als je alles wilt factureren
Dan ga maar nergens meer naar toe
Het word dan een administratieve rompslomp
Voor iedereen

Die 4 kwh p/d ,word id op redelijk veel campings al gemeten en bij meer gebruik
xtra betalen

En daar zitten dan weer grote verschillen ih tarief per kwh

Doe je normaal , dan gebruik je zeker niet meer, ik heb nog nooit meer gebruikt

Stook je de hele dag e,kacheltjes dan wel

Maar het probleem speelt vaak alleen bij
Campings met een NL eigenaar :idea:
En die zijn er in NL veel :wink:
Echter denken ze dat in bv Frankrijk of Portugal ook te moeten doen
ih buitenland NL regeltjes/gewoontes toe passen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Dafluc »

Sorry, maar wie denkt wat te doen?
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door AadenAnke »

Ook met de acsi kortingskaart gaan er bij campings al snel 3a4€ per dag af op dit moment. Wat dan wel weer heel zielig is dat er mensen zijn die half in de avond een kabeltje uitrollen en die je rond 5 uur die weer weg hoor halen. Als het kan neem ik geen elektriciteit vraag ook altijd bij inclusief prijzen wat het kost zonder. Vorig jaar keken ze je dan nog aan van wat wil je nu op dit moment krijg je gelijk een antwoord. Koelen en koken op gas kost mij nog geen €1.50 verwarmen op diesel doen we met de huidige temperatuur nog niet dus het is voor ons al snel oké dan zonder :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door MarceldeHoog »

Natuurlijk betekent in de basis een tarief inclusief stroom, dat je electrisch kunt verwarmen zonder meerprijs.

De camping eigenaar moet in dit geval zijn regels wat duidelijker stellen, maar met de huidige prijzen snap ik dat hij niet blij was. Maar de irritatie richting de klant is niet terecht: die maakt immers gebruik van de aangeboden dienst. Het is aan de aanbieder om zijn voorwaarden aan te passen, niet om de klant geirriteerd te woord te staan.

Met de huidige energie prijzen is een "inclusief stroom" prijs denk ik ook niet meer rendabel. En sowieso niet heel erg eerlijk omdat de kleinverbruiker betaalt voor de grootgebruiker. En hoe hoger de energie prijs, hoe groter dat probleem wordt.

Wij hebben op een paar plaatsen met pasjes gewerkt: zowel op camperplaats als op camping. Douchen, stroom, en vers water vullen werkte op die pas. Super systeem: de gebruiker betaalt. Dan kun je zonder gewetensbezwaren je verwarming 24/7 aanzetten ook. Terwijl wij hoogstens de douche een keer gebruiken en vers water innemen, en dus veel minder betalen.

Het vervelendste voor een camperaar zoals wij is de zoektocht naar een plek om simpelweg onze bus neer te zetten, maar te moeten betalen voor douches, toiletten en stroom waar we geen gebruik van maken. Maar dat terzijde.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rijschoollucassen »

En zo staan wij er ook in... Wij hebben geïnvesteerd in zonnepanelen en lithium accu. Met 3 of 4 euro per nacht verdienen we dat een beetje terug. Onlangs onze uitrusting uitgebreid met een broodbakmachine. Zonder walstroom voor ons prima te doen.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Bob Diesel »

Het vervelendste voor een camperaar zoals wij is de zoektocht naar een plek om simpelweg onze bus neer te zetten, maar te moeten betalen voor douches, toiletten en stroom waar we geen gebruik van maken. Maar dat terzijde.
Dan moet je niet naar een camping gaan
Deze moeten nu eenmaal deze voorzieningen aanbieden

https://www.campingfrance.com/nl/uw-vak ... en-camping

Voorzieningen en faciliteiten
Er zijn nog meer criteria. Bijvoorbeeld, een 2* is verplicht om toiletgebouwen met individuele cabines te hebben.
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 04 okt 2022, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Mickel Moen »

@Marceldehoog

Helemaal mee eens, behalve de laatste zin.

Niet jij bepaalt wat inclusief is, maar de camping/camperplaats eigenaar. Aan jou is het vervolgens om dat wel of niet af te nemen. Zo simpel is het. Uitspraken als: “ik wens niet te betalen voor zaken waar ik geen gebruik van maak” heb ik altijd lachwekkend gevonden. Dat je die stelregel hebt is je eigen zaak, maar zoek die plaatsen dan ook niet op. Terecht dat je zegt, maar dat terzijde.

Wij maken ook al jaren geen gebruik meer van de speeltoestellen. :lol3:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door MarceldeHoog »

@Geert en @Bob:

De reden waarom ik dat zeg, is omdat ik op veel plaatsen in Nederland de keuze simpelweg niet heb. Er zijn gewoon weinig camperplaatsen zonder voorzieningen, dus komen we vaak op een camping uit.

Dat er dan op die camping toiletten en douches zijn is logisch natuurlijk, maar wanneer ik ook nog voor stroom moet betalen die ik niet nodig heb, baal ik daar van. Dan kost een weekendje weg ineens 50 euro om in feite 2 nachtjes mijn voertuig te parkeren.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Mickel Moen »

Bob Diesel schreef:
di 04 okt 2022, 9:20
@Lassche
Als je alles wilt factureren
Dan ga maar nergens meer naar toe
Het word dan een administratieve rompslomp
Voor iedereen

Die 4 kwh p/d ,word id op redelijk veel campings al gemeten en bij meer gebruik
xtra betalen

En daar zitten dan weer grote verschillen ih tarief per kwh

Doe je normaal , dan gebruik je zeker niet meer, ik heb nog nooit meer gebruikt

Stook je de hele dag e,kacheltjes dan wel

Maar het probleem speelt vaak alleen bij
Campings met een NL eigenaar :idea:
En die zijn er in NL veel :wink:
Echter denken ze dat in bv Frankrijk of Portugal ook te moeten doen
ih buitenland NL regeltjes/gewoontes toe passen

Bob, wat je hier aansnijdt kan de discussie aardig vertroebelen. Jij stelt jezelf min of meer als de norm en ik bespeur zelfs een norm voor campingeigenaren. Sorry maar dan gaat het fout. Dan komen we van de zakelijke overeenkomst in het gebied van betutteling.

Op het moment dat een campingeigenaar wil bepalen wat ik met de stroom doe die ik afneem komt hij in het privédomein. Het zou zelfs op huisvredebreuk aan kunnen komen. Als ik dus opeens in een washok een bordje zie van “e-kacheltjes verboden” dan moet ik daar altijd om lachen.

Als de campingeigenaar mij bij aankomst vriendelijk verzoekt, om het e-verbruik te beperken in verband met de huidige energiesituatie, dan wil ik daar zeker rekening mee houden.

Zo staan we wel eens op een “natuur” camping, waar het warmwater voor de douches enkel en alleen van een zonneboiler komt. Het verzoek om daar dan ook voor de andere gasten rekening mee te houden, vind ik dan niet meer dan redelijk.

Maar op het moment dat de camping gaat betuttelen, zijn wij weer weg.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op di 04 okt 2022, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Mickel Moen »

Marcel. Ik begrijp je wel, maar dat is gewoon de realiteit waar je zelf voor gekozen hebt. Je kunt de camper ook weg doen, heb je dat probleem niet meer. Andersom, maak er geen probleem van.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31957
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Bob Diesel »

Voor mij was/is hier die 4kwh bij 6amp norm vd de acsi het uitgangs punt
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 04 okt 2022, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door doov »

MarceldeHoog schreef:
di 04 okt 2022, 10:32
@Geert en @Bob:

De reden waarom ik dat zeg, is omdat ik op veel plaatsen in Nederland de keuze simpelweg niet heb. Er zijn gewoon weinig camperplaatsen zonder voorzieningen, dus komen we vaak op een camping uit.

Dat er dan op die camping toiletten en douches zijn is logisch natuurlijk, maar wanneer ik ook nog voor stroom moet betalen die ik niet nodig heb, baal ik daar van. Dan kost een weekendje weg ineens 50 euro om in feite 2 nachtjes mijn voertuig te parkeren.
Sta 2 dagen op de Gaaspercamping in Amsterdam voor € 57.50 inclusief 4 douchemuntjes, zonder stroom.
Parkeren in 020 is veel duurder.
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Hebben nog een mail ontvangen, het is van incl stroom nu max 3kwh per dag, daarboven 0,40 cent kwh.
Nog minder dus als een asci korting.

Ik heb voor volgende week nog een boeking hier staan ivb werk.
Door het gedrag van de eigenaar en de voorwaarden te veranderen kan ik deze boeking laten vervallen?
Het komt namelijk steeds meer over als een gefrustreerde eigenaar want hij stond half 7 in de ochtend met een lampje bij de kast te controleren.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door gjvonk »

Naar hem toe stappen en aangeven dat je volgende week afziet van je reservering.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gesloten