Verbruik stroom op camping

Gesloten
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door gjvonk »

WimZ schreef:Het zou toch gek zijn als je in een All You Can Eat restaurant te horen krijgt dat je moet stoppen met eten omdat je toch wat meer eet dan er verwacht wordt.
Als campingeigenaar heb je dat vast ieder jaar opnieuw dus kan hij er iets aan doen. Maar niet achteraf.
En ook dat gebeurt: al van meerdere "veelvraten tot aan het gênante aan toe" gehoord dat er bij een 4e hoofdgerecht gang toch wel opmerkingen gemaakt worden door bedienend personeel.

On topic: ik ben het wel eens met TS dat de camping eigenaar best aan de voorkant kan informeren over wel of niet elektrisch verwarmen en de mate van "inclusief stroom"... Je houdt je vakgebied bij en dan weet je van de komst van compressor koelkast, e-bike lader, laptop en hybride elektrische combi boilers...

En het installeren van een meter per aansluiting is én niet een heel grote investering en volgens mij door iedere dhz-er te doen:
https://www.elektramat.nl/emat-kwh-mete ... 2FEALw_wcB

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door gjvonk op ma 03 okt 2022, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Peter LMC »

En toch zie ik het elke winter weer in PT.
Camping gasten die gewoon een camping uitzoeken waar stroom inclusief is.
Dan kom je meestal bij de gemeente campings uit.
Daar zitten er dikwijls geen meters tussen en gaat alle stroom nog op een grote hoop.
De eigen camping eigenaren hebben steeds meer hun camping omgebouwd naar stroommeters.
Ik ben benieuwd wat de stroom daar nu kost per Kwh.
Vorig jaar was het nog € 0.35 per Kwh
Zelf had ik afgelopen winter totaal voor € 4.00 aan stroom kosten.
En dat eigenlijk alleen maar voor het laden van de scooter dit omdat de omvormer te licht was maar dat is alweer geregeld.
Sinds mijn camper omgebouwd is met 220 Ah Lifepo4 heeft deze niet meer aan de stroompaal gestaan om de accu te laden.
Zonnepanelen doen het werk en houden het bij.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door willemzon »

Je kunt wel zeggen als campingeigenaar dat het verboden is om elektrische kachels te gebruiken maar hoe controleert hij dat.

Hij gaat ook niet bij elke camper of caravan eigenaar aankloppen

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Zorgen dat je maar 4/5 amp tot je beschikking hebt.
En dat zie je ook wel op campings.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Will »

Dan is hij/zij de hele dag stoppen aan het vervangen zelf een beetje opletten en gratis is niet altijd gratis.

Maar ik lees hier veel over stroom gebruik in de camper en andere technische snufjes maar gebruik ze dan ook. :thumbup:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Kroppie »

allereerst het gezond verstand gebruiken !!!
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door seth_space »

Will schreef:
ma 03 okt 2022, 16:05
Dan is hij/zij de hele dag stoppen aan het vervangen
Daar is de automatische stop voor uitgevonden. Kan men zelf simpel herstellen en bij meerverbruik klapt die er wederom uit. Prima remmende maatregel.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Peter LMC »

En die zit in de stoppenkast en die zit op slot.
En dan moet je even naar de receptie om te vragen om deze weer aan te zetten. :-?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door EasyBee »

En dan rustig een uurtje of 2-3 later pas gaan om het te herstellen. Leren ze het ook wel af.
Op voorhand waarschuwen dat het maar max 4-6 A is en dus geen zware verbruikers mogelijk zijn.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9165
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door gjvonk »

Investeren in verbruiksmeters per stroom afgifte punt en duidelijk communiceren dat stroom per gebruikte KWh afgerekend wordt en wat dat dan kost.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rijschoollucassen »

Een CP in Appelscha heeft de boel 's winters dichtgegooid vanwege het stroomverbruik. Hij had er zelfs eentje die met elektrische vloerverwarming aan het experimenteren was. Keuze was dus òf investeren in betaalde stroom, of de boel dicht. Het laatste dus.
Met de huidige energieprijzen zullen er nog wel meer volgen. En als ik dan ook nog de oproepen op FB zie wie er nog all-in plaatsen weet.....

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Dafluc »

Elektrische vloerverwarming is niet zo heel bijzonder hoor. Dat zat er bij sommige merken 23 jaar geleden al standaard in.
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door seth_space »

EasyBee schreef:
ma 03 okt 2022, 17:02
Op voorhand waarschuwen dat het maar max 4-6 A is en dus geen zware verbruikers mogelijk zijn.
Inderdaad, simpel goedkoop en doeltreffend.
En op elke bestaande CP toe te passen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door rijschoollucassen »

Klopt, maar als de stoppen er voor de vierde keer uitgaan, is er toch meer aan de hand. Was overigens al een paar jaar geleden, maar met de huidige energieprijzen weer heel actueel. Ik heb eigenlijk altijd een beetje de smoor in wanneer de overnachtingen inclusief stroom zijn. We staan bijna nooit aan de paal en betalen dan dus voor een ander. Wij hebben wel een keramisch kacheltje bij ons voor nood. Wij wonen 7 maanden per jaar in de camper en zijn daarom voorbereid op bv. problemen met gas en/of onze verwarming. Gelukkig nog niet nodig gehad.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gesloten