Verbruik stroom op camping

Gesloten
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door gjvonk »

Overigens vind ik 20 KWh per dag wel heel veel: thuis kom ik op een jaarverbruik van zo'n 2.500 KWh; (7 KWh per dag). Uiteraard nog met gewoon gasverwarming.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Er liggen hier minstens 100 zonnepanelen op de schuur, dus veel betalen voor stroom zal die niet.
Maar heb inmiddels de walstroom er uitgetrokken, en overgegaan op gas/lpg.

En gjvonk ja is 20 Kwh veel, ik vraag het me af, heb de kachel op 1kwh staan en op 19 graden, en nachts op 16.
Met andere woorden het kan nog veel extremer als iemand met elektrische verwarming hem op 22 de hele dag heeft staan.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Marco Polo »

Net even teruggekeken op de energie app.
Haal thuis net de 19kWh per dag hartje winter met gebruik van inductie, wasmachine en droger.
Geen elektrische verwarming.
Meestal een stuk lager.
Dus het is best wel veel eigenlijk naar onze persoonlijke ervaring.

Maar goed, campingeigenaar moet niet tussentijds de spelregels veranderen natuurlijk.
Tenzij je op de camping woont.
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 668
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door Eric 1962 »

We stonden afgelopen zomer in Denemarken op een camping en daar kregen we een meter mee om aan de kast in te pluggen en daaraan de kabel te bevestigen.
De volgende ochtend werd voor het weggaan de meter door ons ingeleverd en afgelezen.
We hadden maar liefst 1,4 Kwh afgenomen.
Stond alleen de koelkast op en een paar lampjes die gebrand hadden, het was wel lekker warm die avond en nacht.
Dus ik vind 20 Kwh verbruik voor 1 dag best wel veel en kan me best voorstellen dat campingeigenaren in opspraak komen..
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

Maar je zegt het zelf al afgelopen zomer, en je had alleen een koelkast aan en paar lampjes, dan kan je toch wel begrijpen dat met deze temperaturen het stroom verbruik enorm om hoog gaat?

Maar ik zie echt dat de meningen verschillen, dus wat ik heb geleerd is van te te voren duidelijk vragen:)
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door bently »

anneh schreef:
ma 03 okt 2022, 10:06

Met andere woorden het kan nog veel extremer als iemand met elektrische verwarming hem op 22 de hele dag heeft staan.
Dat is nu net het probleem met sommige camperaars. Als de stroom incl. is, laten ze het kacheltje de hele dag aan. Moeten ze per Kw. afrekenen, dan gaat dat kacheltje beslist alleen aan als het nodig is.
Niet verwonderlijk dat men al stroomprijzen gaat vragen van 5 euro.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door WimZ »

anneh schreef:
ma 03 okt 2022, 10:06
heb de kachel op 1kwh staan en op 19 graden, en nachts op 16.
Als de kachel op 1kW staat en hij zou 20 uur aan staan ben je pas op 20kWh. Maar hij zal de helft van de tijd uitstaan als de temp bereikt is.
Dus de 20kWh per dag is vast niet alleen de kachel.
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

die 1 kwh heeft die echt wel nodig om beetje warm te houden de hele dag.
Daarnaast gebruik je ook gewoon stroom: fietsen opladen, laptop, tv kijken, koelkast.

En dat was mijn vaag ook niet, waarom verbruik ik zoveel stroom.

Ik wou gewoon de meningen van jullie weten, als je inlc stroom betaal is het dan asociaal om meer stroom te verbruiken dan gemiddeld van iemand die op gas verwarmd.
Gebruikersavatar
eleonora
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 14 sep 2015, 19:49
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door eleonora »

Ik heb een kw/h meter in de camper en het verbruik per dag ca 5kw. Is koelkast, waterkoker en koffiezetapparaat. Accu wordt met paneel geladen en hebben tv en lampje op 12 volt.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door AadenAnke »

Feit blijft dat 20kw natuurlijk waanzinnig hoog is! Als je dat echt gebruikt natuurlijk? Ik zou toch een keer uitrekenen/meten wat je gebruik is! Is dat echt 20kw dan moet je daar echt wat aan doen kan niet goed zijn

Gr Aad
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

dat is wat de camping eigenaar vertelde.
Maar het gaat mij er echt niet om dat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet.
Ik verwarmde gewoon elektrisch en was me van geen kwaad bewust dat het een probleem zou zijn.
Gebruikersavatar
eleonora
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 14 sep 2015, 19:49
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door eleonora »

anneh schreef:
ma 03 okt 2022, 10:06
Er liggen hier minstens 100 zonnepanelen op de schuur, dus veel betalen voor stroom zal die niet.
Maar heb inmiddels de walstroom er uitgetrokken, en overgegaan op gas/lpg.
Dat aantal panelen op dak incl. de stroomaansluiting van 380 volt zal ook meer dan 10 000 euro gekost hebben,moet wel terug verdient worden.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door WimZ »

Toch raar als de campinghouder per aansluiting kan zien wat er verbruikt wordt maar hij niet per kWh laat betalen.
Maar om op je vraag terug te komen. Ik vind het niet asociaal en zou zelf ook de verwarming op elektra aanzetten als de stroom inclusief is. De campingeigenaar weet toch dat er kachels aan gaan als het koud is. Ik zou zelf ook na de opmerking zeker niet de stroomkabel eraf halen. Als je de kachel al wil uitzetten zou ik de koffie nog wel met 230 willen zetten.
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Verbruik stroom op camping

Bericht door anneh »

wat ik zelf vervelend vind en me een naar gevoel geeft is dat iemand je in de gaten zit te houden en te controleren.
Het is dat ik hier moet zijn voor me werk, anders was ik al vertrokken.
Wist ik het van te voren prima dan betaal ik wat ik gebruik.
Was ik inderdaad niet gaan verwarmen op stroom, maar op gas.
Gesloten