Magnetische wifi camera

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Jochem Klaassen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 13:54

Magnetische wifi camera



Bericht door Jochem Klaassen »

Hallo,
Is dit een gek idee?
Ik bezit genoeg data via een mifi in heel Europa. Nu is mijn vraag is het een gek idee om een wifi camera (magnetisch) achter op mijn camper/aanhanger te bevestigen om deze als camera onderweg te gebruiken? De tablet kan dan dienen als beeldscherm.
De camera kan bijv. zijn voeding krijgen door een zonnepaneeltje of powerbank. Ook zijn er oplaadbare camera’s die urenlang werken.Zou dit werken zonder al te veel storing?

Groet van Jochem
Dirk Dreamer
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door Dirk Dreamer »

Ik weet niet waarvoor je de camera wil gebruiken , dat staat niet in je bericht.

Maar je verbruikt dus 2 maal data , één keer om up te loaden en nog eens on te downloaden. De dekking van het mobiel internet is zeker niet overal optimaal.

Nu als het als achteruitrijcamera moet dienen , je hebt altijd delay. Hoe meer compressie (is een stream-beeld door ingrepen in codage en decodage minder data laten verbruiken) je gebruikt , hoe groter de delay. Als de mobiele datasnelheid beperkt is kan de buffer ook oplopen , delay van paar seconden is zeker mogelijk .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door Aloys »

Die camera staat dus urenlang te streamen naar het internet? Lijkt me verre van ideaal...
Plus genoemde tijdvertraging tussen up- en downloaden van dezelfde stream!

Waarom niet gewoon een WiFi-cameraatje die in verbinding staat met een beeldschermpje op het dashboard?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 874
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door FrankdB »

Als de camera en het tablet in hetzelfde wifi netwerk zitten, kan je het waarschijnlijk zo configureren dat de datastream lokaal blijft.

Je maakt als het ware een bewegend lokaal netwerk. Daar heb je in principe geen mifi met internetdekking voor nodig.

Of ik heb het verkeerd begrepen. Dat kan ook.


Frank
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door gjvonk »

Ik snap je wens voor een camera op de aanhanger, maar ik zou voor een meer betrouwbare signaal overdracht kiezen. Zijn er op 13 polige aanhangwagen koppelingen geen vrije aders te vinden? En waar wil je die magneet camera "plakken"? Veel aanhanger opbouwen hebben een kunststof of aluminium beplating.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door JanJD »

De bekabeling en de 13 polige aanhangwagensteker zijn niet geschikt voor camera dataoverdracht. Probleem is bandbreedte en immuniteit voor storingen van buitenaf. Digitaal is er afhankelijk van de gewenste beeldkwaliteit 300kb/s tot 6Mb/s datasnelheid nodig, zie https://videopepper.nl/blog/hoeveel-ban ... ive-video/
Dit kan je bij benadering vertalen naar frequenties van tenminste (hoger i.v.m. overhead voor datacommunicatie) dan 300kHz tot 6MHz. Typisch is de frequentie bepaald door de gebruikte fysieke communicatie standaard bijvoorbeeld ethernet 100Mbs. In een datanetwerk is normaliter de beschikbare bandbreedte veel hoger dan wat effectief wordt gebruikt.
Dit is dan ook de reden dat speciale datakabels en steker in datanetwerken gebruikt worden, denk can CAT5e (twisted pair vanwege juiste impedantie en voldoende immuniteit voor storingen) en CAT6 (twisted pair en mogelijk afgeschermd).
(Een analoge achteruitrijcamera camera gaat in het algemeen ook via een 'speciale' coax kabel, ook dit is ook i.v.m. bandbreedte en storingsongevoeligheid)

Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Jochem Klaassen
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 13:54

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door Jochem Klaassen »

Dank jullie wel voor de reacties. Ik begrijp dat een WiFi camera dus niet de oplossing is. Toch zou ik heel graag een camera op de aanhanger hebben. Wie heeft er een goed idee om dit te realiseren. Uiteraard met een verbinding zonder bekabeling. Gebruikt iemand (en welke) dit en heeft er ervaring mee?
Ik heb hier namelijk niet veel verstand/ervaring mee :roll:

Groet Jochem
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Magnetische wifi camera



Bericht door EasyBee »

Ik heb een draadloze set gekocht bij Spy-Europe. Voldoet al 2 jaar perfect.
Onze camper heeft een aluminium buitenkant, maar ontvangst is prima en beeld keurig strak.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie