Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?

Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door RobertMertens »

Wij zijn Miep en Robert en hebben het plan om in mei en juni 2023 een trektocht te gaan maken naar en in ZW Noorwegen tot de hoogte van Bergen.
Wij zijn beiden tachtigers en zouden deze reis gaarne willen maken met een koppel van gelijke leeftijd zodat gezamenlijk kan worden gereisd enz.
Wij zijn woonachtig in Soest.
Reacties zijn welkom zodat wij in deze wintertijd de gelegenheid hebben elkaar te leren kennen.
We zijn benieuwd.
Miep en Robert.
Beroepsreiziger

Re: Trektocht door ZW Noorwegen in 2023.



Bericht door Beroepsreiziger »

RobertMertens schreef:
za 01 okt 2022, 13:55
Wij zijn woonachtig in Soest.
In je profiel staat Heteren.

Maak verder niet uit, maar dat viel me op.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Trektocht door ZW Noorwegen in 2023.



Bericht door AadenAnke »

Ach ja verhuisd en vergeten of bewust niet gewijzigd wat maakt het uit

Gr Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door TestCase »

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door RobertMertens »

Het klopt dat ik in Heteren woon.
Laat nou toevallig mijn vriendin in Soest wonen.
En zoals bij vele mannen het geval is zitten we onder "de duim" van de vrouw, ook ik dus, vandaar de vermelding Soest.
Robert.
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door RobertMertens »

De verwijzing naar de NKC is begrijpelijk.
Wij kiezen voor een trektocht in zeer klein verband waarin we zelf ons doen en laten kunnen besturen.
Voor een reis naar Noorwegen met de NKC ,maar ook door andere aanbieders, moet naar onze mening veel te veel geld worden neergelegd.
NKC bv € 4000,-- als basisbedrag voor 2 personen en dan sta je aan het eind van die reis nog ergens bij de poolcirkel.
Robert.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door WimZ »

RobertMertens schreef:
ma 10 okt 2022, 10:27
NKC bv € 4000,-- als basisbedrag voor 2 personen en dan sta je aan het eind van die reis nog ergens bij de poolcirkel.
Beetje overdreven. De link geeft 2700 euro aan en je staat aan het eind in Oslo.
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door RobertMertens »

Hoi,
Dat is niet overdreven. Kijk bij de reis die begint in de Eemshaven.
Dat is de reis Noorse westkust en de Lofoten. Prijs pp vanaf Euro 1995,00.
Dat er andere reizen zijn dat is waar, doch deze route hadden/hebben wij in het achterhoofd.
Als ik dit eerder had aangegeven was de opmerking zeker overbodig geweest.
Ik had overigens wel vermeld dat de eindbestemming ergens aan de poolcirkel ligt en niet in Oslo.
Wij zijn nog steeds op zoek naar 1 of 2 stellen die dezelfde wens hebben.
U kunt reageren via een PB.
Robert.
Beroepsreiziger

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door Beroepsreiziger »

RobertMertens schreef:
za 01 okt 2022, 13:55
Wij zijn Miep en Robert en hebben het plan om in mei en juni 2023 een trektocht te gaan maken naar en in ZW Noorwegen tot de hoogte van Bergen.
RobertMertens schreef:
ma 10 okt 2022, 22:12
Dat is de reis Noorse westkust en de Lofoten.
Dat er andere reizen zijn dat is waar, doch deze route hadden/hebben wij in het achterhoofd.
Even voor de duidelijkheid. Wat had je in gedachten?

Mijn persoonlijke gedachten is. Waarom zou je met vreemde op vakantie gaan.
Ja je heb de wintertijd de tijd om elkaar teleren 'kennen'. Koffie drinken en plannen maken.
Als je al zulke mensen kan vinden.
Om dan volgend jaar 6-8 weken met elkaar opgescheept tezitten. In de hoop dat het goed blijft gaan.

Ik zou zeggen, maar dat is mijn gedachten, ga lekker met ze tweetjes.

Besteed je tijd aan uit uitzoeken van leuke dingen, inplaats van kennis maken met iemand. (Als je die al kan vinden.)
Om vervolgens elke 'Dinsdag' bij elkaar tekomen om dingen uit tezoeken.

Om me gedachten even verder teschrijven. Jullie zijn tachtigers. De mensen die je zoekt ook.
Gezondheid zou zomaar een dingentje kunnen worden.
Een idee zou kunnen zijn, ga Noorwegen eens vanaf zee bekijken. Ga met de Hurtigruten.
Kan je samen gaan, en er zijn altijd mensen aan boord.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door AadenAnke »

Ja ja wel heel erg uit je eigen oogpunt bekeken! Ik snap ze 80+ nog wel fier genoeg waarschijnlijk ook minder vaardig in het Engels en wat gezelschap en mensen om op terug te vallen daar in de vreemde. Wat onzeker zijn is op die leeftijd een heel normaal iets. Nee ik begrijp de vraag heel goed en wens TS een prettige reis met een fijn reisgezelschap

Gr Aad
isoplus
Berichten: 6373
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door isoplus »

Aad, hij zegt toch wel iets verstandigs. Met meerdere bejaarde stellen op pad gaan schept geen grotere veiligheid en ook niet meer gemak, zeker niet bij een reisje naar het hoge Noorden, dat is sowieso wat betreft rijden met een groot formaat camper iets inspannender.
Veel smalle wegen en sommige bruggen hebben maar een enkele rijbaan, dus zijn er andere voorrangsregels enfin alles went natuurlijk...
Taal is toch geen probleem, ik heb er gewerkt en zelfs met onze Achterhoekse taal kon ik prima met de Noren praten.
Je rijdt daar het makkelijkst alleen in je eigen campertje dan hoef je slechts op jezelf te letten.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door AadenAnke »

Ik zeg niet dat het onzin is of zo maar dat ik TS wel snap zie dat ook bij mijn schoonvader een man die al meer dan 50 jaar elk jaar met caravan naar Zuid Frankrijk trok met het hele gezin maar nu eigenlijk het niet meer aandurft wat als ik een lekke band krijg wat als ik ziek naar een dokter moet ik spreek geen Frans? Pa hoe deed je dat vroeger nou euh gewoon maar toch …….. die onzekerheid neemt gewoon toe. Ik zie dat wel bij meer ouderen sprak dit jaar nog een oud beroepschauffeur tot bijna 70 op de bok gezetten nu 76 en vind met de camper naar de Moezel al best spannend. Zo zie ik TS ook voor me alleen wat onzeker maar voor de rest best nog goed wil graag (misschien wel vanwege alle mooie verhalen hier) nog een keer die reis maken. ANWB of NKC reizen te georganiseerd maar met 2 gelijk gezinde stellen voor het geval dat je weet maar nooit bla bla geeft dat net dat beetje gevoel van zekerheid. Of dat terecht is ach gevoel dat is voor iedereen anders toch?

Gr Aad
lassche
Berichten: 992
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door lassche »


[/quote]

Ik zou zeggen, maar dat is mijn gedachten, ga lekker met ze tweetjes.

[/quote]


Dat is de meest voorkomende manier van reizen. Maar daar heeft TS over nagedacht. En dat wil hij nu juist niet. Ik begrijp niet dat een ander daar dan weer zonodig zijn mening over moet geven.

Als je geen inhoudelijke reactie kunt geven kun je ook gewoon niet reageren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Gezamenlijke trektocht door ZW-Noorwegen in 2023?



Bericht door r3mco »

Groet,
Remco.
Plaats reactie