In de winter doorrijden met de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door zwaailicht »

Ik heb een aantal tips gekregen in het forum voor alleenstaande. Dank :lol3:

Ik vraag me af of de camper nog wel laat staan in de stalling. Ik denk toch vaak/vaker weg gaan met de camper.
Zowel Nederland als wellicht warmere plekken. Zover ik, met afasie-therapie planning, dus zoveel mogelijk gaan met de camper.

Is het dom gewoon de camper (op mijn grond) te laten staan .......
Misschien de "vochtiger" dingen, zoals eten en kleding, eruit halen. Om weer op pad te gaan er even weer in te doen.
En even naar de winkel gewoon de camper pakken. Voor zover er plek groter is.

M.a.w. gewoon "doorrijden" in de winter. Al ik heb net All-season erop laten zetten.
Het is een Adria Coral S660SL ....

Is het dom??

Groet,
Hans
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door gjvonk »

Nee zeker niet dom! Misschien is het dan wel het overwegen waard om je camper in te ruilen voor een wat compacter model?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door BenzWestfalia »

Hoi,

Lijkt mij niet dom. Blijven gebruiken lijkt mij beter voor het mechaniek dan stil stand. Maar je moet ' m niet aleen voor korte eindjes gebruiken, maar zo nu en dan lekker warm draaien. Doen wij ook. In het dorp gebruiken we geen auto, en 1 x in de 2 weken een lekker lange rit van 135 km en weer terug. Wel halen wij de " textiele werkvormen" zoals beddengoed eruit.

Groetnis,

AB
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door zwaailicht »

gjvonk schreef:
vr 30 sep 2022, 21:33
Nee zeker niet dom! Misschien is het dan wel het overwegen waard om je camper in te ruilen voor een wat compacter model?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dank je. Nou, voor mij is de tweede Coral en dan kan ik met deze "snappen" wat ik aan doen. En lekker ruime, want ik wil ook misschien een grote reis maken. Dus ik ben blij met deze :cheers:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door zwaailicht »

BenzWestfalia schreef:
vr 30 sep 2022, 21:37
Hoi,

Lijkt mij niet dom. Blijven gebruiken lijkt mij beter voor het mechaniek dan stil stand. Maar je moet ' m niet aleen voor korte eindjes gebruiken, maar zo nu en dan lekker warm draaien. Doen wij ook. In het dorp gebruiken we geen auto, en 1 x in de 2 weken een lekker lange rit van 135 km en weer terug. Wel halen wij de " textiele werkvormen" zoals beddengoed eruit.

Groetnis,

AB
Ah, de kleine stukjes .... nou de winkel is 3 km fietsen, en dat is ook gezond :-B. Dus even niet naar de winkel hier. Maar wel 60 naar leuke CP ed.
Goede tip voor textiel :bow:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door isoplus »

Aye Hans wij camperen al 25 jaar en hebben nu onze derde camper.
Dat is een Ducato-bus lang 6,40 meter met een gewicht van 4 ton.
Wij gebruiken en gebruikten onze campers het hele jaar door, in de winter gaan wij een paar maanden naar Portugal met de camper.
Het ding staat gewoon naast het huis in het weiland op het gras wel aan de walstroom en in de winter staat er een elektrischkacheltje in om de zaak vorstvrij te houden.
Vandaag onder onze vier jaar oude bus gekeken, geen roest te zien. Dus gebruiken dat ding, hond mee en erop uit goed voor je!
Succes!
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: In de winter doorrijden me de camper ...



Bericht door jheeck »

zwaailicht schreef:
vr 30 sep 2022, 21:30
Misschien de "vochtiger" dingen, zoals eten en kleding, eruit halen. Om weer op pad te gaan er even weer in te doen.
Zo doen wij het ook. De camper, wij hebben er sinds maart vorig jaar eentje, is jaarrond in gebruik. 'Swinters halen we tussen de tripjes in het beddengoed e.d. er uit, wat in de zomer wel -uiteraard tussen wasbeurten door- gewoonlijk in de camper blijft.
Twaalf maanden per jaar genieten, de camperplaats voor de jaarwisseling is net geboekt.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door zwaailicht »

isoplus schreef:Aye Hans wij camperen al 25 jaar en hebben nu onze derde camper.
Dat is een Ducato-bus lang 6,40 meter met een gewicht van 4 ton.
Wij gebruiken en gebruikten onze campers het hele jaar door, in de winter gaan wij een paar maanden naar Portugal met de camper.
Het ding staat gewoon naast het huis in het weiland op het gras wel aan de walstroom en in de winter staat er een elektrischkacheltje in om de zaak vorstvrij te houden.
Vandaag onder onze vier jaar oude bus gekeken, geen roest te zien. Dus gebruiken dat ding, hond mee en erop uit goed voor je!
Succes!
Jaja rijden met de kar en hond (komt binnenkort) en dan wil ik veel rijden Afbeelding. Maar heb je dan altijd de camper op stroom? Kan dat “kwaad”?
De kachel denk ik alleen als er is vorst? Hoeveel wattage gebruik je dan?
Ik heb een kachel 750/1500 watt…..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door zwaailicht »

jheeck schreef:
zwaailicht schreef:
vr 30 sep 2022, 21:30
Misschien de "vochtiger" dingen, zoals eten en kleding, eruit halen. Om weer op pad te gaan er even weer in te doen.
Zo doen wij het ook. De camper, wij hebben er sinds maart vorig jaar eentje, is jaarrond in gebruik. 'Swinters halen we tussen de tripjes in het beddengoed e.d. er uit, wat in de zomer wel -uiteraard tussen wasbeurten door- gewoonlijk in de camper blijft.
Twaalf maanden per jaar genieten, de camperplaats voor de jaarwisseling is net geboekt.
AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door isoplus »

Hans, alleen in de herfst en winter staat de camper aan de stroom.
Er staat een elektrische kachel in van 500 watt met thermostaat afgeregeld op 8 graden, dat kan geen kwaad. Er is nog nooit wat bevroren, ook niet in de covidwinter toen we in Nederland moesten blijven.
In de zomer geven de zonnepanelen voldoende stroom om de accu's geladen te houden, verwarming is dan niet nodig.
Als ik te lange zinnen maak geef dan maar een seintje dan probeer ik wat korter te zijn.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door TestCase »

Ook hier staat de camper naast het huis om zoveel mogelijk te gebruiken. Je gebruikt wel veel gas (lpg bij ons) om het een beetje aangenaam te houden tijdens de reis. Alleen bij matige tot strenge vorst gaat het water eruit wanneer we thuis zijn. Eens per week 4 uur aan de spanning is goed voor de accu en er staat geen kacheltje in dan.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Camper_01

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door Camper_01 »

Heb gelukkig plaats en de ruimte om de camper naast de zaak te kunnen stallen. Heb hiervoor speciaal een carport laten maken van redelijke afmetingen. De camper staat beschut en droog. Stekker klaar om te vertrekken
wanneer wij willen, gepakt en gezakt, alleen zonder water. Dat is de enige beperking. Wij gaan regelmatig een ritje maken. Wat spulletjes laden voor onderweg en we zijn weg.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door Marco Polo »

We kregen ooit van een niet nader te noemen camper keurmeester :wink: de tip om wat aandacht te besteden aan de onderkant van de wagen qua bescherming tegen zout en vocht.
Omdat wij hem ook het hele jaar door gebruiken inclusief winter.
Uiteindelijk hebben we dit verder niet gedaan.
Is ook het meest eenvoudige te doen als hij net vers uit de fabriek komt blijkbaar.

Heb later eens zitten kijken maar zelfs bij het peperdure Morello is dit een fabrieksoptie; wordt niet standaard gedaan……
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: In de winter doorrijden met de camper?



Bericht door Kroppie »

heb je ook bij je eigen camper al eens de onderkant bekeken misschien vind je (is) het wel sinvol om er iets aan te doen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie