Elektrische camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Elektrische camper



Bericht door Camperbassie »

Als er een volledig elektrische camper (geen buscamper) zou zijn ben je dan ondanks de kleine actie radius en de hogere prijs geïnteresseerd in dit concept?

De accu's zijn zwaar zou je overwegen om C1 te halen om dan toch elektrisch te kunnen rijden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk

NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Elektrische camper



Bericht door NoStress »

Korte vraag, kort antwoord, Nee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Elektrische camper



Bericht door Cee Pee »

Ik heb C maar dan zou ik nog geen elektrische camper willen, en zeker niet zolang het actieradius onder de 750 km blijft.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper



Bericht door Kroppie »

als de aktieradius wat groter zou zijn b.v. +500km en het ""tanken"" sneller zou gaan, ach waarom niet elektrisch, en gewicht vd accu?, och een dieselmotor bak en tank wegen ook niet niks
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
strooien
Berichten: 133
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 20:55

Re: Elektrische camper



Bericht door strooien »

never nooit ondanks dat ik een C rijbewijs heb elektrisch heeft geen enkele toekomst mvg Guy
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: Elektrische camper



Bericht door BenzWestfalia »

Nooit, dan liver met de fiets op vakantie.
Elektrische rijden zal stranden: probeer je eens een voorstelling te maken van alle auto,s die op dit moment op de weg zijn. Is het dan haalbaar om alle energie die de liters brandstof vertegenwoordigendie vervangen kan worden door elektrische energie? Daarbij komt ook nog dat die onvoorstelbare hh elektrische energie ook nog eens door een net werk moet dat nu al kraakt en piept.

AB
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Elektrische camper



Bericht door MarceldeHoog »

strooien schreef:
vr 30 sep 2022, 9:14
never nooit ondanks dat ik een C rijbewijs heb elektrisch heeft geen enkele toekomst mvg Guy
Dat doet me denken aan: Dat internet gaat nooit wat worden... think again.

Electrisch (en evt waterstof) rijden is de toekomst, al denk ik dat het gros hier de mainstream electrische camper niet meer mee gaat maken. De ontwikkelingen gaan welliswaar snel, maar niet zo snel denk ik. Sowieso duurt een goede infrastructuur nog jaren.

Zelf zou ik minimaal 500, maar liever meer kilometers kunnen rijden tussen 2 laadbeurten. Maar belangrijker: Overal daadwerkelijk kunnen laden. Dus ook als ik een trip naar Marokko of Turkije wil maken. Want we hebben geen camper om enkel in Nederland te blijven: we willen reizen, bij voorkeur naar ieder land wat redelijkerwijs te bereiken is.

Mijn antwoord is dus nee: Sowieso kan ik me geen gloednieuwe camper veroorloven, maar ik vindt ook de huidige techniek nog ontoereikend.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Mickel Moen »

Dit is een vraag die al vaak in andere bewoordingen gesteld is. Zie ook het Belgische forum.

De kerngedachte is gebaseerd op het huidige concept en dan met name op groot ruim.

Anders gezegd de huidige campers maar dan met een electromotor. Hoewel technisch allemaal mogelijk, is het de vraag of dat in de toekomst nog wel een reëel concept is.

Vooreerst zie ik dit commercieel wel haalbaar bij de kleinere buscampers. Als je naar de prijzen van de VW California ziet, dan is er markt voor klein en duur.

Ik heb grote twijfels, of dit ook bij groot en nog veel duurder zal opgaan.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
BenzWestfalia
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 07 sep 2022, 14:39
Locatie: 8Karspelen

Re: Elektrische camper



Bericht door BenzWestfalia »

MarceldeHoog schreef:
vr 30 sep 2022, 9:27
strooien schreef:
vr 30 sep 2022, 9:14
never nooit ondanks dat ik een C rijbewijs heb elektrisch heeft geen enkele toekomst mvg Guy
Dat doet me denken aan: Dat internet gaat nooit wat worden... think again.

Electrisch (en evt waterstof) rijden is de toekomst, al denk ik dat het gros hier de mainstream electrische camper niet meer mee gaat maken. De ontwikkelingen gaan welliswaar snel, maar niet zo snel denk ik. Sowieso duurt een goede infrastructuur nog jaren.
Ook de productie van waterstof vraagt elektrische energie. De energie die in waterstof komt moet toch ergens wegkomen......

AB
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Autocaravana »

Dat doet me denken aan: Dat internet gaat nooit wat worden... think again.
En wat te denken van de mobiele telefoon. Je ziet wel eens filmpje voorbijkomen van geïnterviewde mensen destijds met de vraag of het iets voor hen zou zijn. Niemand had het nodig...

Elektrische campers komen er onherroepelijk aan. Let op mijn woorden.
In 2024/25 komt VW met de ID.California. Die zullen niet aan te slepen zijn.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper



Bericht door Kroppie »

ach, wie weet of we in de toekomt sowieso nog kunnen reizen zoals we gewend zijn, hoe we willen , waar naar toe we willen , wanneer we maar willen, met wat we maar willen (schiphol!), enz, enz.
je aanpassen aan de dan geldende mogelijkheden.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JaapB
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:02
Locatie: 8x

Re: Elektrische camper



Bericht door JaapB »

Als ik op de snelweg rijd en ik zie dat ik verschrikkelijk veel vrachtwagens ga, geloof ik dat diesel nog wel even blijf. Want als al die vrachtwagens ook elektrisch moeten worden gaan er heel wat bedrijven failliet.
Neem bv de kleine aannemer die blij is dat z’n wagen nog rijdt.
Of de grote bedrijven die honderden vrachtwagens hebben.
En wat te denken van de stijgende verkoopcijfers van nieuwe campers?
Zijn dat dan allemaal “domme” mensen die niet weten dat er misschien electrische campers komen waar je wat aan hebt?
Nee, voor ons voorlopig geen elektrische camper.
Te zwaar.
Te duur.
Ander rijbewijs.
Actieradius te klein.
Stroomnet kan het nu al net aan.
Laadpalen onderweg en op de camping/camperplaats moeten er heel veel meer worden.
Enz.
Enz.
Dethleffs Trend T7017, automaat, 150Pk, 2018.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Elektrische camper



Bericht door Bob Diesel »

Autocaravana schreef:
vr 30 sep 2022, 9:44
[

Elektrische campers komen er onherroepelijk aan. Let op mijn woorden.
In 2024/25 komt VW met de ID.California. Die zullen niet aan te slepen zijn.
Dat worden hebbedingen voor mensen met
Een overvloed aan geld teveel

Voor naast de 3 Maserati,s en de Ferrari
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Elektrische camper



Bericht door Kroppie »

maar het grote probleem van deze tijd is,........, we zijn teveel verwend en dat willen we zo houden, maar of dat mogelijk is?, is afwachten
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie