Elektrische camper
- Marco Polo
- Berichten: 27481
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Elektrische camper
da,s om de oorzaak daarvan te vinden toch?
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Elektrische camper
Arnhem doet het heel anders.
Gr. Toon.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- Zwerfsteen
- Berichten: 11130
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: Elektrische camper
Mijn antwoord oo de vraag van TS is dat wij op dit moment beslist geen interesse in een elektrische camper hebben.
Het rijbewijs is geen issue, mijn vrouw heeft C1 en ik C.
Behalve de kleine actieradius is de oplaadinfrastructuur in Europa ondermaats.
Het rijbewijs is geen issue, mijn vrouw heeft C1 en ik C.
Behalve de kleine actieradius is de oplaadinfrastructuur in Europa ondermaats.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
Re: Elektrische camper
maar er zijn m.i. nog geen trolley campers
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Elektrische camper
Ideetje?
Gr. Toon.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- Bas vd laar
- Berichten: 6328
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Elektrische camper
Dit stel heeft de proef op de som genomen en een elektrische Ducato aangeschaft.
De door Fiat beloofde 370 km wordt nooit gehaald ( "met een actieradius tot wel 370 km", luidt de reclameslogan )
Met rustig rijden halen ze ongeveer 250 km per lading.
Toen de auto 6 maanden oud was ontstonden er problemen.
Na 4 maanden! stil te hebben gestaan, zijn uiteindelijk alle accu's vervangen voor nieuwe exemplaren en konden ze weer verder.
https://www.instagram.com/theelectriccampervan/
De door Fiat beloofde 370 km wordt nooit gehaald ( "met een actieradius tot wel 370 km", luidt de reclameslogan )
Met rustig rijden halen ze ongeveer 250 km per lading.
Toen de auto 6 maanden oud was ontstonden er problemen.
Na 4 maanden! stil te hebben gestaan, zijn uiteindelijk alle accu's vervangen voor nieuwe exemplaren en konden ze weer verder.
https://www.instagram.com/theelectriccampervan/
Re: Elektrische camper
Oei
Zo goed als men hier de Ukraine actualiteit volgt, zo diep steekt men zijn struisvogelkop in de grond als het over een elektrische camper gaat. Enkel negatieve commentaren eigenlijk.
De feiten daar heeft men dus nog nooit van gehoord …
Tijd is blijven stilstaan, zijn jullie allemaal 70 plussers misschien ? Ja daar gaat het over. Nu al op gevorderde leeftijd dan kan je het inderdaad nog even rekken met je dieselcamper, misschien haal je het nog wel, tenzij je pech hebt en een total loss tegenkomt. Het/Je probleem zal de prijs worden. Vermoedelijk wordt dieselen onbetaalbaar vanaf 2030. Tja, misschien heb je er je hele leven voor gespaard.
Ben je nog geen 50 ? Dan is de kans bijna 100% dat je in je leven minstens 1 elektrische zal hebben.
Een camper is een M1 dus personenwagen.
In Vlaanderen: geen nieuwe met fossiele brandstoffen meer vanaf 2029
In Nederland dacht ik vanaf 2030
En heel de EU vanaf 2035
De transitie gaat best hard, merk ik rondom mij en nog harder in Nederland dacht ik.
Zo goed als men hier de Ukraine actualiteit volgt, zo diep steekt men zijn struisvogelkop in de grond als het over een elektrische camper gaat. Enkel negatieve commentaren eigenlijk.
De feiten daar heeft men dus nog nooit van gehoord …
Tijd is blijven stilstaan, zijn jullie allemaal 70 plussers misschien ? Ja daar gaat het over. Nu al op gevorderde leeftijd dan kan je het inderdaad nog even rekken met je dieselcamper, misschien haal je het nog wel, tenzij je pech hebt en een total loss tegenkomt. Het/Je probleem zal de prijs worden. Vermoedelijk wordt dieselen onbetaalbaar vanaf 2030. Tja, misschien heb je er je hele leven voor gespaard.
Ben je nog geen 50 ? Dan is de kans bijna 100% dat je in je leven minstens 1 elektrische zal hebben.
Een camper is een M1 dus personenwagen.
In Vlaanderen: geen nieuwe met fossiele brandstoffen meer vanaf 2029
In Nederland dacht ik vanaf 2030
En heel de EU vanaf 2035
De transitie gaat best hard, merk ik rondom mij en nog harder in Nederland dacht ik.
Groeten Kampo
- Marco Polo
- Berichten: 27481
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Elektrische camper
Nou kan een camper een personenwagenkenteken hebben maar de basis is een commercieel voertuig en feitelijk heb je wel met de problematiek van het lange afstandsvervoer te maken.
De oliemaatschappijen verwachten overigens dat de vraag naar diesel vanuit de hoek van het commercieel transport richting 2050 wereldwijd nog met 20 a 25% zal stijgen.
In de energieagenda heb je het dan meer over biobrandstoffen en waterstof.
https://open.overheid.nl/repository/ron ... a-2016.pdfElektrificatie en hernieuwbare brandstoffen
Voor langeafstandsvervoer over de weg, op het water en door de lucht is volledig elektrische aandrijving vooralsnog niet geschikt. Voor dit type vervoer zullen andere hernieuwbare energiedragers worden ingezet. Meer duurzame energie moet beschikbaar komen voor mobiliteit, zowel voor elektrisch rijden, waterstof als voor biobrandstoffen.
De oliemaatschappijen verwachten overigens dat de vraag naar diesel vanuit de hoek van het commercieel transport richting 2050 wereldwijd nog met 20 a 25% zal stijgen.
In de energieagenda heb je het dan meer over biobrandstoffen en waterstof.
Re: Elektrische camper
Is je camper een N1 of N2
Of is het een M1.SA ?
Staat op de papieren...
Of is het een M1.SA ?
Staat op de papieren...
Groeten Kampo
Re: Elektrische camper
Kampo, het valt wel mee hoor. Natuurlijk zijn er , althans in Holland, meer camperbezitters die wat rijper zijn Dat heeft met tijd en geld van doen vermoed ik.
Zelf ben ik tachtig plus en werk al vanaf mijn zestiende verjaardag met de uiterst betrouwbare en relatief schone en zuinige dieselmotor.
Een elektrische auto is niets nieuws eigenlijk, die waren er al toen ik nog op stapel gezet moest worden. Probleem is nog steeds en blijft vooral nu de beschikbaarheid van materialen, de actieradius , kosten en niet te vergeten de betrouwbaarheid.
Andy Cap of Jan met de Pet of hoe een Belg dat ook noemt, heeft vooralsnog niet voldoende kapitaal om elektrisch te gaan rijden dus zal die geen e-voertuig kopen.
Dat gaat onze schatkist geld kosten ( wat er binnenkort al niet meer zal zijn), dat gaat zo als immer gecompenseerd worden met afschaffing van subsidies op e-voertuigen en waarschijnlijk van hogere houderschapsbelasting op die voertuigen.
Zelfs als we het optimistisch bekijken is er nog het probleem van het opwekken van al die energie en het transport daarvan.
Als je de enorme aantallen vrachtwagens alleen al bekijkt die nu over de aardkloot rondbanjeren om iedereen van eten te voorzien dan denk ik dat al die stoere woorden van die regeringen een zeepbelletje zijn dat binnenkort al uit elkaar zal spatten.
Ik heb wat ervaring en ben over de hele wereld geweest voor mijn werk en langzaam aan geloof ik dat wij maar een probleem hebben, teveel mensen...
Die moeten allemaal eten en willen leven in luxe zoals de Hollanders, de Belgen en de Duitsers. Als alleen al de Chinezen daar in gaan slagen hebben wij hier problemen genoeg. We moesten maar eens kernenergie weer uit het vergeetboek halen en wat langer doen over het afschaffen van fossiele brandstoffen.
Ik ga vast en zeker nog in mijn diesel aangedreven camperbusje naar het crematorium of de lange pijp zoals wij dat hier noemen.
Het gaat te snel en er gaat nog veel onder te grote drang.
Zelf ben ik tachtig plus en werk al vanaf mijn zestiende verjaardag met de uiterst betrouwbare en relatief schone en zuinige dieselmotor.
Een elektrische auto is niets nieuws eigenlijk, die waren er al toen ik nog op stapel gezet moest worden. Probleem is nog steeds en blijft vooral nu de beschikbaarheid van materialen, de actieradius , kosten en niet te vergeten de betrouwbaarheid.
Andy Cap of Jan met de Pet of hoe een Belg dat ook noemt, heeft vooralsnog niet voldoende kapitaal om elektrisch te gaan rijden dus zal die geen e-voertuig kopen.
Dat gaat onze schatkist geld kosten ( wat er binnenkort al niet meer zal zijn), dat gaat zo als immer gecompenseerd worden met afschaffing van subsidies op e-voertuigen en waarschijnlijk van hogere houderschapsbelasting op die voertuigen.
Zelfs als we het optimistisch bekijken is er nog het probleem van het opwekken van al die energie en het transport daarvan.
Als je de enorme aantallen vrachtwagens alleen al bekijkt die nu over de aardkloot rondbanjeren om iedereen van eten te voorzien dan denk ik dat al die stoere woorden van die regeringen een zeepbelletje zijn dat binnenkort al uit elkaar zal spatten.
Ik heb wat ervaring en ben over de hele wereld geweest voor mijn werk en langzaam aan geloof ik dat wij maar een probleem hebben, teveel mensen...
Die moeten allemaal eten en willen leven in luxe zoals de Hollanders, de Belgen en de Duitsers. Als alleen al de Chinezen daar in gaan slagen hebben wij hier problemen genoeg. We moesten maar eens kernenergie weer uit het vergeetboek halen en wat langer doen over het afschaffen van fossiele brandstoffen.
Ik ga vast en zeker nog in mijn diesel aangedreven camperbusje naar het crematorium of de lange pijp zoals wij dat hier noemen.
Het gaat te snel en er gaat nog veel onder te grote drang.
- Zwerfsteen
- Berichten: 11130
- Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
- Locatie: gemeente Albrandswaard
Re: Elektrische camper
Welke feiten die gerelateerd zijn aan een camper van zeg >7 meter kampo?
Vooralsnog heb ik nog geen succesverhalen van elektrisch aangedreven campers met die maten gelezen.
Misschien weet jij meer.
Groet,
Leny en Pieter
Leny en Pieter
Re: Elektrische camper
Ach, wat maakt het eigenlijk nog uit welke energiebron er gebruikt gaat worden voor de aandrijving...
Er wordt toch al volop aangestuurd in de richting van het volledig autonome rijden, dus over een x-aantal jaren moet je gewoon aan je campertaxi vertellen waar die jou heen moet rijden en mag je als passagier tijdens de reis je tijd gaan doden het beeldscherm.
Dat noemen ze ook wel de moderne vooruitgang, een rijbewijs zal tegen die tijd waarschijnlijk ook al een ouderwets en nutteloos ding zijn geworden.
Er wordt toch al volop aangestuurd in de richting van het volledig autonome rijden, dus over een x-aantal jaren moet je gewoon aan je campertaxi vertellen waar die jou heen moet rijden en mag je als passagier tijdens de reis je tijd gaan doden het beeldscherm.
Dat noemen ze ook wel de moderne vooruitgang, een rijbewijs zal tegen die tijd waarschijnlijk ook al een ouderwets en nutteloos ding zijn geworden.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...