Lees nou eerst eens de informatie op de links over de Hyvia voor je gaat roeptoeteren dat er iets vergeten wordt: samengevat: 4x 1kg waterstof voorziet een 30 Kw brandstofcel. De actieradius op deze 4 kg is 250 kg. Wat zul je in een camper nodig hebben aan elektriciteit als je elektrische vloerverwarming gebruikt eventueel aangevuld met een infrarood paneel in de natte cel. Een super efficiënte elektrische doorstroom verwarmen voor je water en koken op inductie?Dutch Traveler schreef:Dan vergeet je toch wel het een en ander.
Denk dat je die waterstof waar een druk op staat van maar liefst 700 bar het liefst in een tank doet ?
Dat zijn geen plastic tankjes hoor. voor ÉÉN tankje waar 1 kilo waterstof, zo'n 26 liter in past, weegt een tankje al 31 kilo.
www.waterstof-centrum.nl/product/700-ba ... -l-verkoop
Weet niet hoeveel tankjes je dan nodig hebt voor een redelijke actieradius maar dat zou ik dan eerst maar eens na rekenen.
Je gebruikt dan de energie van de al in de auto aanwezige brandstofcel. Tanken van 4 kg waterstof gaat in 5 minuten.
Als je dat dan nog combineert met de zonnepaneel techniek van de Lightyear kom je nog verder.
Je moet anders gaan denken over voortstuwing, verwarmen, koken, koelen, etc. en niet in gescheiden energie systemen blijven denken wat in de huidige generatie campers nog wel moet. Je gaat met 1 energie systeem werken: elektriciteit uit een brandstofcel aangevuld met zonne energie en een accu pakket als "additionele voorziening".
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk