gewone kraan met dompelpomp

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door L4H3 »

Wil toch even wat kwijt hier. Ik ben geen voorstander van continu druk op de kraan. Waarom niet? bij mij is in de camper de kraan gaan lekken. begon neem ik aan met een drupje maar toen ik na 5 uur terug kwam was dit al een behoorlijk straal geworden. Wat was er aan de hand?. Een scheurtje in de uitloop van de kraan. Gevolg omdat er constante druk op ston is er denk 25 liter in het keukenkastje en bodem gelopen. Dit kwam natuurlijk omdat de pomp telkens aansloeg om druk op te bouwen. Dus nee voor mij nooit meer druk op de kraan. Heb nu schakelaar om de pomp uit te zetten. mocht hij nu weer stuks gaan dan slaat de pomp niet meer aan en loopt mijn kastje niet meer vol
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door Kroppie »

met en gewone huishoudkraan heb je dat niet staat ook constant druk op, hier al 36 jaar constant +2 bar
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door Marco Polo »

Tenzij je in Groningen woont heb je thuis dan wel weer wat minder last van trillingen :P :wink: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door Kroppie »

zielig goedkoop kraantje als ie door wat trillen kapot gaat, dan gaat ie ook door heel weinig en voorzichtig gebruik niet lang mee
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Bepee schreef:
wo 28 sep 2022, 12:44
Hoi medebouwers,

Graag vraag ik jullie om raad
Dus dacht ik aan een gewoon schakelaartje( microswitch) dat ik om moet zetten voordat ik water kan nemen .
Tussen de accu en dompelpomp.
Of zie ik nu iets over het hoofd ????
Wij hadden in onze eerste Buscamper een gewoon keukenblok met kraan. En in de watertank (Curver Jerrycan van 15 liter) een dompelpomp hangen.
En bediende de pomp met een voetschakelaar :thumbup:
Hoefde je ook de kraan ook niet dicht te draaien en verspilde je minimaal drinkwater :cheers:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: gewone kraan met dompelpomp



Bericht door de Jonckheer »

In onze bus hadden we een hydrofoor die zorgde voor een waterbeleving als thuis. Altijd druk, nooit lekkage gehad, ook net als thuis.
Plaats reactie