Luchtveren Fiat Talento
Luchtveren Fiat Talento
Dag mensen,ik heb sinds kort een camper fiat talento 31jaat oud deze heeft Luchtveren achter die ik kan opblazen, kan iemand mij vertellen waar ik deze voor gebruik en wat de max druk dan is?
Re: Luchtveren fiat talento
Het is dan wel handig om merk en type van die luchtvering te vermelden.
Foto's van bediening en luchtveren helpen nog beter.
Foto's van bediening en luchtveren helpen nog beter.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Luchtveren fiat talento
Om de Auto waterpas te zetten,voor en tijdens het rijden, dat rijd wat aangenamer,en de druk is voor ieder voertuig weer anders ,de een staat met 1 atmosfeer,en de ander met 2 of 3 waterpas !
Hans
Re: Luchtveren fiat talento
Dit zit onder bestuurders stoel
- Bijlagen
-
- IMG-20220927-WA0005.jpg (94.94 KiB) 853 keer bekeken
Re: Luchtveren fiat talento
Als dit jouw camper is,dan had je mss ook de Luchtvering,af kunnen laten ?…..,aan de 1 e foto zie je volgens mij een compressor,( in de stoelconsole.)..waarbij je onafhankelijk R/ L achter weer op hoogte kunt brengen,1 schakelaar,om de compressor aan te zetten( rode lampje brand) en de andere schakelaar om R/L te pompen …..na enkele keren,weet je vanzelf,welke druk daarvoor nodig is ,met een beetje geluk ,hoef je geen keggen meer te gebruiken?
Hans
Re: Luchtveren fiat talento
Luchtvering achter is volgens mij in eerste instantie voor het rijcomfort en wordt vaak gemonteerd omdat de originele vering zijn werk niet meer doet.
Wat de beste spanning is moet je uitproberen, vermoedelijk iets tussen 2 en 3 bar.
Als je de wagen daarmee ook levelen kunt des te beter maar dat moet ik nog zien.
Wat de beste spanning is moet je uitproberen, vermoedelijk iets tussen 2 en 3 bar.
Als je de wagen daarmee ook levelen kunt des te beter maar dat moet ik nog zien.
Re: Luchtveren fiat talento
Met een compressor op het ventiel oppompt je hem op.
Dit voor zowel links als voor recht (de zwarte en blauwe slang afzonderlijk).
Naast maximaal is er ook vaak een minimale druk!
Mocht je niet kunnen achterhalen welk merk/type luchtbalg je hebt, zou ik minimaal 0.7 bar en maximaal 4 bar hanteren!
Dit voor zowel links als voor recht (de zwarte en blauwe slang afzonderlijk).
Naast maximaal is er ook vaak een minimale druk!
Mocht je niet kunnen achterhalen welk merk/type luchtbalg je hebt, zou ik minimaal 0.7 bar en maximaal 4 bar hanteren!
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Luchtveren fiat talento
Vooral dat eerste, minimaal 0,7 bar is belangrijk.
Plaats anders ook wat foto’s van de balgen..
Rolbalgen kunnen meer hebben dan normale vwb lage druk
Ben.
Plaats anders ook wat foto’s van de balgen..
Rolbalgen kunnen meer hebben dan normale vwb lage druk
Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op wo 28 sep 2022, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Luchtveren fiat talento
Ongeveer 20 jaar geleden had ik een Knaus op Fiat met dat systeem.
Een luchtcompressor onder de stoel en twee ventielen, let op dat rode gebied op de manometer heeft niets met de balgen te maken!
De balgen mochten max. 3 bar hebben en min. 1 bar anders werden ze te stug of gingen stuk.
Dus gewoon de compressor starten en voorzichtig beginnen, je hoort vanzelf of er iets lekt. En als je dat dan hier meldt wordt je wel verder geholpen.
Als het werkt rijdt je camper aangenamer.
Een luchtcompressor onder de stoel en twee ventielen, let op dat rode gebied op de manometer heeft niets met de balgen te maken!
De balgen mochten max. 3 bar hebben en min. 1 bar anders werden ze te stug of gingen stuk.
Dus gewoon de compressor starten en voorzichtig beginnen, je hoort vanzelf of er iets lekt. En als je dat dan hier meldt wordt je wel verder geholpen.
Als het werkt rijdt je camper aangenamer.