GPS tracker van oude smartphone voor € 35 met als toetje een 4G hotspot

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Adria 640 SLX »

jan- schreef:
ma 26 sep 2022, 16:18
Accu's gaan het langste mee als je ze op 40-60% bewaart. Ze gaan achteruit als je ze op 100% blijft laden of steeds door een laadcyclus gaan.
In mijn geval is 40% te diep ontladen, aangezien het een AGM accu is. En ik wil dat randje niet opzoeken. Niet bevorderlijk voor de accu lijkt mij.
jan- schreef:
ma 26 sep 2022, 16:18

Voordeel van een oude GSM is dat je niet beperkt bent tot 2G, want veel GPS trackers werken dacht ik alleen op 2G en dat wordt minder gangbaar.
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon die zijn locatie deelt, een echte tracker is het niet :x
One Life Live It
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door WimZ »

Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon die een foto maakt, een echt fototoestel is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop je een spelletje speel, een echte spelcomputer is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop je afspraken bijhoud, een echte agenda is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon die de route aangeeft, een echt navigatietoestel is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop ik het journaal kijk, een echt tv-toestel is het niet
enz enz
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Atoz »

jan- schreef:
ma 26 sep 2022, 16:18
Accu's .....
Werd door jan- aangepast, mijn opmerking dus verwijderd ;-)

Verder een projectje om mee op te volgen ;-)
Laatst gewijzigd door Atoz op di 27 sep 2022, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Adria 640 SLX »

Atoz schreef:
ma 26 sep 2022, 18:58
En ja er bestaan natuurlijk ook accu's die je beter op 40-60% bewaart, lifepo4 is er zo eentje.
lifepo4 in de camper is ook nog een wens, maar voor nu nog even prima zo. Kon in mijn vakantie daar waar nodig makkelijk 5 dagen vrijstaan, mede door de overdadige zonneschijn in Zuid Frankrijk. Op een camperplaats in Den Bosch betaalde ik deze zomer voor 2 kW/h 1 euro. En kon een heel weekend mee doen. Zal in de winter natuurlijk wel anders worden.
WimZ schreef:
ma 26 sep 2022, 18:47
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon die een foto maakt, een echt fototoestel is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop je een spelletje speel, een echte spelcomputer is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop je afspraken bijhoud, een echte agenda is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon die de route aangeeft, een echt navigatietoestel is het niet
Dit is feitelijk eigenlijk alleen een telefoon waarop ik het journaal kijk, een echt tv-toestel is het niet
enz enz
Amen.
One Life Live It
pwhooftman
Berichten: 1807
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door pwhooftman »

Ik was aan het denken, heb je het dataverbruik ook gemeten terwijl de gsm flink in beweging is? Als Maps je de mogelijkheid geeft de afgelegde 'rit' af te spelen, dan wordt er niet alleen data verbruikt als je de locatie opvraagt, maar wordt deze locatie ook voortdurend door de gsm geupload. Mijn huidige gpstracker verbruikt ca. 5 cent per reisdag, ik ben benieuwd of Maps ook zo efficiënt is.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Camperic »

Leuk idee :thumbup:
Kan helaas geen app Neodata vinden in de App Store :think: :wink:

Eerder in dit theater Tracker maken van oude iPhone? :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door rbisdom »

Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door jan- »

Atoz schreef:
ma 26 sep 2022, 18:58
jan- schreef:
ma 26 sep 2022, 16:18
Accu's gaan het langste mee als je ze op 40-60% bewaart. Ze gaan achteruit als je ze op 100% blijft laden of steeds door een laadcyclus gaan.
Klopt dus totaal niet, zou zelfs door een moderator moeten aangepast worden...

Want een loodzuur / AGM / gel accu MOET je zo snel mogelijk terug volledig opladen.
Want anders gaat deze stuk door de sulfaterings-problematiek.

En ja er bestaan natuurlijk ook accu's die je beter op 40-60% bewaart, lifepo4 is er zo eentje.

Verder een projectje om mee op te volgen ;-)
Ik heb het aangepast. Ik dacht dat het om de accu van de smartphone ging.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
Adria 640 SLX
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 25 sep 2022, 15:42

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Adria 640 SLX »

pwhooftman schreef:
ma 26 sep 2022, 21:29
Ik was aan het denken, heb je het dataverbruik ook gemeten terwijl de gsm flink in beweging is? Als Maps je de mogelijkheid geeft de afgelegde 'rit' af te spelen, dan wordt er niet alleen data verbruikt als je de locatie opvraagt, maar wordt deze locatie ook voortdurend door de gsm geupload. Mijn huidige gpstracker verbruikt ca. 5 cent per reisdag
Goeie! nee, niet gemeten. Wel met de Huawei gisteren een klein ritje gemaakt, neem hem morgen mee naar mijn werk (kleine 90 km retour) om te kijken wat dat met het verbruik doet. Ik heb even gekeken bij de locatie geschiedenis, want die staat natuurlijk "aan". Hierbij kan je prachtig zien welke route (op de kaart) is afgelegd, de afgelegde afstand en de tijd die hiervoor nodig was.

Omdat er in principe niet met de camper wordt gereden (als ik niet achter het stuur zit :wink:) als deze tijdelijk gestald is zal het verbruik inherent zijn aan mijn "thuistest", waarbij ik meermaals de locatie heb opgevraagd. Als het goed is moet ik morgen een push-melding op mijn gewone telefoon krijgen als ik de ingestelde locatie (geofence) verlaat. Dit heb ik gisteren niet gezien, misschien een instelling over het hoofd gezien. Morgen komt de 4G simkaart binnen, eens kijken of ik niet te veel apps heb geblokkeerd voor data gebruik via 4G en de telefoon nog benaderbaar is middels Google maps. Via NeoData kan ik exact zien hoeveel data gebruikt wordt als ik via 4G online ga, en hoeveel data er nog over hebt. Via de provider overigens ook, maar dan moet je inloggen. Net even gekeken of ze een app hiervoor hebben maar kan ik zo 1,2,3, niet vinden.

Hoe kom je trouwens aan onderstaande ?
verbruikt ca. 5 cent per reisdag
One Life Live It
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Camperic »

Dat is de Play Store, niet de App Store :wink:
Voor mij geen Android :twisted:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door Kroppie »

voor mij geen app store (ken het niet eens), android is goed genoeg voor mij
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door marjasjaak »

Leuk idee om oude smartphone een ander gebruik te geven.

Heb zelf een Winnes 4G GPS Tracker met een 4G Prepaid card van KPN.
De Tracker kan je volgen met een App, dat kost je wel data.
Maar je kan ook ouderwets een SMS sturen, dan komt er een SMS terug met een link naar Maps.
Dit kost 0,08 euro per SMS. Minimaal 1x per 6 maanden een SMS-je sturen is voldoende.

Het is wel heel makkelijk als je een boswandeling maakt en je zoekt een kortere weg naar je voertuig.

De tracker is verbonden met accu, niet rechtstreeks anders valt het op. Maar zonder accu-voeding kan deze nog 30 dagen bellen.

Bij een smartphone moet je wel Bluetooth uitzetten, anders is deze te gemakkelijk te traceren door een andere Smartphone.
Sjaak
pwhooftman
Berichten: 1807
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door pwhooftman »

Adria 640 SLX schreef:
ma 26 sep 2022, 23:02


Hoe kom je trouwens aan onderstaande ?
verbruikt ca. 5 cent per reisdag
Ik heb een SimYo prepaid kaartje in mijn chinese gps tracker. Op een gemiddelde reisdag gaat er 5 cent van mijn tegoed af.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: GPS tracker van oude smartphone maken voor € 35,= (en als toetje een 4G hotspot)



Bericht door seth_space »

Simple manier om als tracker te gebruiken is de "find my phone" optie aanzetten
Geen andere datavreters nodig
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie