Georgië en camperverzekering

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Georgië en camperverzekering



Bericht door Mathijs_ »

Goedenavond,

Over 1 a 2 weken vertrekken wij met onze kinderen richting Turkije en alle landen die we op de weg er heen tegen komen. We verwachten daar redelijk wat tijd door te brengen en misschien wel tot het oosten te gaan, als je dan maar het oosten rijd kom je ook uit bij Georgië.
onze groene kaart is daar niet geldig (en waarschijnlijk van alle Europese landen niet) ook de extra dekking van onze verzekeringen helpt ons daar niet.

Online kan je het 1 en ander afsluiten, maar heeft iemand hier ervaring mee?

We hebben een camper met een waarde van 50k+ dus ik wil het 1 en ander wel uit gezocht hebben mochten we Georgië bereiken.
Een simpel dingen zoals een NL sticker koop ik alvast in.
Je zou aan de grens ook kunnen regelen, maar liever weet ik van te voren waar ik aan toe ben.
En zijn er nog meer dingen om rekening mee te houden?
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Georgië en camper verzekering



Bericht door FrankJC »

Mathijs_ schreef:
zo 25 sep 2022, 19:30
als je dan maar het oosten rijd kom je ook uit bij Georgië.
Of Iran, Irak en Armenië en ietsje naar het zuiden Syrië, je reist met kinderen................bezint eer gij begint.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Georgië en camper verzekering



Bericht door dedruivenplukker »

Een NL sticker is niet nodig, die zit tegenwoordig al op je nummerplaat.
Voor de verzekering zou ik het bij een lokale verzekeraar vragen.

Voor reizen in Georgië geld een reisadvies, net als voor vakantieland Marokko.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/georgie

Citaat:
In Georgië houdt men zich niet altijd aan de verkeersregels. Let daarom goed op in het verkeer. Het is veiliger om overdag te reizen. Het merendeel van de auto’s is niet verzekerd voor ongevallen schade. Zorg dat u goed voorbereid en verzekerd bent om verrassingen te voorkomen.

https://matsne.gov.ge/en/document/view/ ... lication=0
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Georgië en camper verzekering



Bericht door Mathijs_ »

FrankJC schreef:
ma 26 sep 2022, 0:08
Mathijs_ schreef:
zo 25 sep 2022, 19:30
als je dan maar het oosten rijd kom je ook uit bij Georgië.
Of Iran, Irak en Armenië en ietsje naar het zuiden Syrië, je reist met kinderen................bezint eer gij begint.
Ja dat zijn ook mooie interesante landen.
Daarna via Libanon door de Gazastrook na Israël.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Georgië en camper verzekering



Bericht door Mathijs_ »

dedruivenplukker schreef:
ma 26 sep 2022, 0:54
Een NL sticker is niet nodig, die zit tegenwoordig al op je nummerplaat.
Voor de verzekering zou ik het bij een lokale verzekeraar vragen.

Voor reizen in Georgië geld een reisadvies, net als voor vakantieland Marokko.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/georgie

Citaat:
In Georgië houdt men zich niet altijd aan de verkeersregels. Let daarom goed op in het verkeer. Het is veiliger om overdag te reizen. Het merendeel van de auto’s is niet verzekerd voor ongevallen schade. Zorg dat u goed voorbereid en verzekerd bent om verrassingen te voorkomen.

https://matsne.gov.ge/en/document/view/ ... lication=0
Dat zou ik morgen eens doen.
Ik las vanmiddag dat die stickers dus wel extra moet ondanks dat het al op de kentekenplaat staat.

Het reis advies zijn we ons bewust van, en zullen uit de grens regio's blijven waar het rood is.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door Mathijs_ »

Ik heb al door dat het echte avontuur hier niet meer zit op dit forum, een zuur bericht wat nu verwijderd is zegt wel weer genoeg.

Dit is mijn laatste bericht hier.

Verzekering kan je net over de grens dus regelen, maar ook online. Verzekering zegt plak wel die NL sticker ondanks dat het op het Europese je kentekenplaat staat.

Ik log nu uit en mij zie je hier niet meer terug, zal nog een flesje azijn achter laten voor de liefhebbers;)
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door beatrix18 »

Tja, in deze tijden worden lontjes korter en tenen langer.
Jammer.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door MarceldeHoog »

Het probleem lijkt me een combinatie van enkele mensen die zurig kunnen reageren, en een poster die enkel positieve geluiden wil horen.

Op zondag een posting doen, en maandag vertrekken omdat er tussen wat welgemeende waarschuwingen een kennelijk verwijderde zure reactie zat, vindt ik erg overreacted. Wellicht ook een teken des tijds ;)

Anyway, ik denk dat er mensen genoeg zijn die avontuurlijk willen reizen. Toen wij (jaren geleden) voor het eerst naar Bosnie, Serve en Albanie gingen verklaarden veel mensen ons ook voor gek: dat zouden immers gevaarlijke landen zijn. Nu zijn dat intussen normale bestemmingen geworden.

Reizen met kinderen richting risico gebieden vindt ik een ander verhaal. En het nadeel van een forum is dat je ook dat soort meningen te horen krijgt.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door Kroppie »

ach, als iemand om wat voor reden dan ook hier vertrekt, ze doen het zelf dus: doei, ga me daar verder niet in verdiepen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door roma »

beatrix18 schreef:
ma 26 sep 2022, 10:05
Tja, in deze tijden worden lontjes korter en tenen langer.
Jammer. Peter
Er wordt een duidelijke vraag gesteld en er worden meningen, zeg maar rotopmerkingen, geplaatst. Geef een antwoord of houd je mond. Heeft niets met korte lontjes te maken.
Trouwens, Georgie staat ook op mijn lijst van mogelijk te bezoeken landen. Oekraiene is helaas afgevallen.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door beatrix18 »

Ik heb de rot opmerkingen niet kunnen lezen.

Maar de vraag gaat over verzekeren. En verzekeren doe je tegen een gevaar waar je zelf de gevolgen niet van wil of kan dragen. Een verzekeraar kent de risico's als geen ander.
Als daar door anderen ook op gewezen wordt en je weet het zelf al, dan kan je bedanken of het naast je neer leggen.
Nu wordt de suggestie gewekt dat wij allemaal niet avontuurlijk, maar azijnpissers zijn.
Ik weet het, het staat er niet letterlijk, maar ik voel me gekwetst. :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door Kroppie »

ach, wat een ander van mij vind mag ie bij gevonden voorwerpen afgeven, kan me daar nooit druk om maken, of aan storen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door beatrix18 »

Nu ik dit draadje terug lees...., was die "rot opmerking(en?)" over dat iemand van mening was dat één of twee weken voor vertrek wel krap is om nu nog aan dit soort zaken te denken????

Of mis ik nog meer verschrikkelijke dingen?

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Georgië en camperverzekering



Bericht door doov »

TS wil kennelijk vooral aanmoedigingen voor zijn avontuurlijke gedrag.
En vooral geen andere feedback.

Nou Mathijs, kuddo’s voor je plannen!
Plaats reactie