Vertrek aankondigen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door DiffRental »

Maak mij er weinig druk om, mijn vrouw post van alles op facebook, ook als we op vakantie zijn.

Beetje kans berekening en jezelf indekken is natuurlijk goed, voorkomen kan je het toch niet.
Voor de simpele gelegenheid dief is er bij ons echt wel wat te halen (een potje kleingeld is al voldoende) voor de goed georganiseerde misdadiger is het niet de moeite om binnen te komen.
Je moet ze natuurlijk ook niet uitnodigen, daarom ook een dubbel gevoel van camera’s hebben. Het kan lijken of er misschien wel iets te halen is.

Voor de eerste groep hebben we wat camera’s hangen en goede sloten en degelijke rolluiken.
Komen ze toch binnen, de auto’s en motoren zijn niet verzekerd tegen diefstal maar vallen onder de polis van de woning mits ze op afgesloten eigen terrein staan.
Zo ook de (tuin)gereedschappen, liggen niet in de tuinschuur maar in de inpandige garage waardoor ook dat allemaal verzekerd is.
De ellende is met dat soort gebruiksartikelen dat je weinig vergoed krijgt omdat ze al wat ouder zijn en je ze wel nieuw moet terug kopen. Hoe dan ook het kost je altijd geld.

Vooral het gedoe allemaal zit ik niet op te wachten, beter ga je er ook nooit van worden. Om er op vakanties een nacht van wakker te liggen of jezelf een beperking op te leggen is het mij ook niet waard.
Groeten Peter
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Mathijs_ »

Ik verwacht van niemand in mijn kennissen kring dat die bij mij willen in breken.

De buitenwereld kan mijn posts niet zien op facebook/Instagram. Of twitter. Alleen vrienden en kennissen.

Waarom zou ik voor heel de wereld posten?
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Bas vd laar »

Ze typen het adres in op Google en zoeken het op Google Streetvieuw en maken zo een data base aan.

EN DAAROM BOB DIESEL IS HET NIET ZO HANDIG OM JE WOONPLAATS BEKEND TE MAKEN. duidelijk :wink:
Wat een onzin weer
Een inbreker die gaat zoeken op Meneer Diesel...
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Will »

Bob Diesel is voorstander om je woonplaats in je profiel te zetten en dat lijkt mij niet zo handig en anders kan het altijd nog per pb. En dit is geen onzin maar helaas realiteit.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door TestCase »

De buren weten het (houden een oogje in het zeil), de krant wordt op een ander adres bezorgd dus die weet het ook. Ik post op Polarsteps, maar niet openbaar. Geen andere media zoals twitter/facebook/insta/tiktok/...
Ik probeer het niet van de daken te schreeuwen maar het dievengilde zou kunnen opmerken dat de camper weg is, de p. wagen staat nog wel op de oprit.
Heb programmeerbare schakelaars voor lampen die 'willekeurig' aan/uit gaan en een tv simulator.
Zo is het wel goed. (De kranten en post worden regelmatig opgeruimd.)


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door roma »

Bij mij ligt de sleutel onder de deurmat. Scheelt bij terugkeer een hoop gezoek. :-B
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 811
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door De Boer op toer »

Will schreef:
za 24 sep 2022, 9:47
Bob Diesel is voorstander om je woonplaats in je profiel te zetten en dat lijkt mij niet zo handig en anders kan het altijd nog per pb.

Mvrgr.Wil
Je denk toch zeker niet dat die dief de hele woonplaats gaat afzoeken waar Bob woont.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Kroppie »

heb medelijden met mensen die zo argwanend zijn, is toch zielig.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door freekvo »

Och, ik weet niet of het zielig is. De één is misschien door schade en schande wijs geworden en is übervoorzichtig.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van woonplaats, buurt, wel of geen buren etc.

Het is altijd verstandig om enige voorzorgsmaatregelen te nemen en dat is dan voor iedereen verschillend.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Bas vd laar »

Bob Diesel is voorstander om je woonplaats in je profiel te zetten en dat lijkt mij niet zo handig
Ja en?
Dan heb je dus ene Bob uit bijvoorbeeld Apeldoorn

Succes met vinden van zijn adres! :crazy:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Bob Diesel »

Als jullie nu eens beter zouden lezen :shh: :idea:
Bob diesel is er voor om je :!: woon omgeving
Te vermelden

Dat er in de forum info woonplaats staat is mijn schuld niet

Btw
Niet Schreeuwen tegen mij :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Marco Polo »

Dat geschreeuw doet me denken aan een vakantieperiode een jaar of wat terug.
Hele straat was op vakantie en wij hadden overal de sleutels van.
Pakjesbezorger was op zoek naar iemand die een pakketje kon aannemen.
Roept een buurman van de hoek van verre door de straat.
Zij daar van nummer….. hebben de sleutels hoor :lol3: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door Transitje »

Sommige mensen vragen ook om problemen, laatst vond ik een sleutelbos met een adreslabel er aan, ze kregen de sleutels dus keurig weer thuisbezorgt maar dat lijkt me toch niet zo verstandig.
Daarom heb ik ook in de TomTom als huisadres een adres in de buurt staan en niet het juiste adres, het lijkt misschien allemaal wat overdreven maar net als op het internet moet je ook in de fysieke wereld gewoon opletten en mensen die verkeerde bedoelingen hebben proberen voor te zijn.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Vertrek aankondigen?



Bericht door TestCase »

Gebruik je mobiele telefoonnummer op het label, in de tomtom etc.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie