Alternatief voor push-lock (kast sluiting)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door Kroppie »

op mijn gewone huishoud koelkast in de camper had ik deze sluiting gemonteerd, ziet er volgens sommige ogen niet uit, maar werkte perfekt en handig, simpel, eenvoudig, goedkoop, maar zeer doeltreffend

https://www.zamsierbestrating.nl/tuinheksluiting
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AvG
Berichten: 11
Lid geworden op: za 25 jul 2020, 21:07

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door AvG »

Bedankt voor de reacties :D .
De oplossing van NoStress met de autovergrendeling en Fostar82 zijn zeker interessant. Ik heb de autovergrendeling gekocht om mee te testen en dit werkt goed. Motoren zijn goed betaalbaar, heel snel en sterk, ik denk dan ook dat er prima meerdere kastsluitingen op 1 motor aangesloten kunnen worden. Nadeel is alleen nog wel dat er zelf een sluitmechanisme gemaakt moet worden wat veel werk is. Ander nadeel is ook dat de motoren zonderspanning redelijk makkelijk handmatig te bedienen zijn en als een motortje verticaal word geplaatst deze mogelijk door het gewicht van de sluiting en de trillingen van het rijden open/ dicht kunnen gaan. Maarja als je zorgt dat naar benden de gesloten stand is zal dat mogelijke probleem ook opgelost zijn. Voordeel is wel dat je er bijvoorbeeld een touwtje aan kan maken om de sluiting te openen mocht de motor niet meer werken, iets wat bij een linear motor niet kan.

De Pull Handle die HoK voorstelt had ik toevallig al besteld voor 2 kastdeurtjes bij de achterdeuren. Dit werkt ook erg goed.

Ik denk dat ik bij mijn kastdeurtje toch voor de Pull Handle ga en mijn ladeblok waar ongeveer 6 lades in komen met een E motor uitvoer zoals Fostar82 ook heeft gedaan.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door amigob2 »

Voor keuken laden heb ik dit gekocht
Je moet er geen zware dingen in leggen en als je iets zwaardere lock nodig hebt doe je op de achterwand wat schuim

Het is push to open, en je moet echt even duwen om hem dicht ( lock ) te doen. Maar geen slot zichtbaar waardoor ( vind ik )
dat er een mooie afwerking mogelijk is. Had ook verzonen om iets electro mechanish toe doen, maar dit is veel simpler
Wat dicht zit en blijft dicht.
https://selbst-schreinern.de/Schubkaste ... -2780.html

in dit filmpje bij 1:38

https://www.youtube.com/watch?v=RKaN886yxoM&t=96s
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door Mickel Moen »

In heb een dergelijk systeem voor mijn zelfgebouwde keuken thuis gebruikt. Prachtig systeem. Ik heb grote twijfels of dit in een camper werkt. De krachten bij optrekken, afremmen, door bochten en kuilen gaan zijn te groot. Je kunt het proberen, maar het is prijzig materiaal en de kans, dat je achteraf alsnog een locksysteem moet monteren is hoog.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door amigob2 »

Je kunt met schuim aan de achter kant makkelijk de kracht vergroten, Je moet dan namelijk ook het schuimblok in duwen.
Ook gaat bij mij niks los in de laden komen, alles zal in schuim vast zitten.
Als je offroad gaat is dat voor mij een must, want anders is het gewoon veel te veel herrie.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door DucatoDolf »

amigob2 schreef:
wo 09 nov 2022, 20:33
Voor keuken laden heb ik dit gekocht
Je moet er geen zware dingen in leggen en als je iets zwaardere lock nodig hebt doe je op de achterwand wat schuim

Het is push to open, en je moet echt even duwen om hem dicht ( lock ) te doen. Maar geen slot zichtbaar waardoor ( vind ik )
dat er een mooie afwerking mogelijk is. Had ook verzonen om iets electro mechanish toe doen, maar dit is veel simpler
Wat dicht zit en blijft dicht.
https://selbst-schreinern.de/Schubkaste ... -2780.html

in dit filmpje bij 1:38

https://www.youtube.com/watch?v=RKaN886yxoM&t=96s
Deze had ik ook voor een maatwerk keukenlade, maar voor een zelfbouwlade moeilijk te gebruiken. De haakjes aan de achterzijde kun je slecht gebruiken op een vlakke bodem en de mogelijkheid om de geleider aan de voorkant aan je lade te schroeven is ook moeizaam. Ook het goed uitgelijnd monteren is een crime, want dit kan eigenlijk alleen als de geleiders al in de kast gemonteerd zijn. Geen idee wat en hoe, maar er zijn vast handigere softclose push to open ladegeleiders. Mocht je het oneens met me zijn, dan kun je deze tip als verwaarloosbaar beschouwen.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door amigob2 »

Dan had je er dit bij moeten bestel, dan heb je alle vrij heden. om de lade weer recht te maken
En makkelijk te monteren/demonteren

Afbeelding

https://selbst-schreinern.de/Schubkaste ... -7167.html
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door DucatoDolf »

check, die lagen er niet bij in de bouwmarkt waar ik ze haalde. Thanks voor de tip :thumbup:
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1042
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door amigob2 »

klopt , bij de Hornbach zijn ze ook veel te duur

Bij de hornbach is het 50 euro voor de geleiders zonder diepte verstelling
En bij die duitser is het zo'n 38 Euro inclusief diepte verstelling en de 4D set

Ik zal nog eens kijken of de 4D set op die van de Hornbach past
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
BoxerCamp
Berichten: 392
Lid geworden op: di 18 okt 2022, 20:07

Re: Alternatief voor push-lock (kast sluiting)



Bericht door BoxerCamp »

Ik ga even meelezen in dit topic.
Staan een aantal interessante oplossingen en constructies :thumbup:
Plaats reactie