Collectant Nierstichting

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 679
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Collectant Nierstichting



Bericht door Eric 1962 »

Zoals elk jaar vlak na de Dremptse kermis ben ik weer rondgeweest met de collectebus voor de nierstichting.
Stukje buitengebied hier bij ons dorp gedaan.
Het zijn wat oudere foto's maar sinds een paar jaar plakken we op de collectebus en op de identificatiekaart ook QR codes waarmee u kunt doneren.

Afbeelding

Afbeelding
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door roma »

Ik waardeer jouw goede bedoeling, maar het salaris van de directeur van de Nierstichting is €160.000. Buiten alle proporties. Net als de topsalarissen van de directies van die andere Goede Doelen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door Aloys »

Ben ik niet met je eens en het klopt ook niet: hij verdient bruto net geen € 130.000 per jaar in plaats van de genoemde € 160.000.

Zo'n "goed doel" is vaak een hele onderneming, en die is gebaat bij een goede en capabele leiding. Een goede directeur haalt misschien wel miljoenen binnen en is dan zijn salaris meer dan waard. Vaak zijn het ook mensen met capaciteiten die elders, in een commercieel bedrijf, misschien wel twee of drie keer zoveel zouden hebben verdiend.

Op de eigen website van de Nierstichting lees ik:
De beloning voor medewerkers van de Nierstichting is marktconform. De maximale salarissen zijn sinds 2012 bevroren. De Nierstichting kent geen dertiende maand of andere bonusregeling. Het salaris van de directeur voldoet aan de norm vastgelegd in de beloningsregeling van Goede Doelen Nederland; die regeling is gebaseerd op de (door de commissie Wijffels opgestelde) Code Goed Bestuur voor goede doelen. Het brutosalaris van de directeur van de Nierstichting (€ 129.999 op jaarbasis) valt ruim binnen de norm van deze Adviesregeling Beloning Directeuren van Goede Doelen. Onze Raad van Toezicht werkt onbezoldigd.

Ons werk is weliswaar belangeloos, maar kan niet kostenloos. Het vergt een professionele organisatie om een stichting met 64 medewerkers, ruim 40.000 actieve vrijwilligers en bijna 149.000 donateurs effectief en efficiënt te laten draaien, inkomsten te werven én het miljoenenbudget optimaal in te zetten voor een beter leven van nierpatiënten.
Even verder lezen over Tom Oostrom? Zie https://www.hollandsnoorden.com/nieuws/ ... -verkozen/

Weet je wat buiten proporties is? € 100 miljoen voor een voetballer...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
roma
Berichten: 4564
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door roma »

Het was de vorige directeur met €160.000.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door DiffRental »

Aloys schreef:
di 20 sep 2022, 17:39
Weet je wat buiten proporties is? € 100 miljoen voor een voetballer...
+1 En zo ook de oprot bonussen voor bv bank directeuren die het slecht doen. :thumbdown:

Bruto €130 of 160d voor een goede directeur is een schijntje.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 254
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door poldertoerist »

Eric 1962 schreef:Zoals elk jaar vlak na de Dremptse kermis ben ik weer rondgeweest met de collectebus voor de nierstichting.
Stukje buitengebied hier bij ons dorp gedaan.
Het zijn wat oudere foto's maar sinds een paar jaar plakken we op de collectebus en op de identificatiekaart ook QR codes waarmee u kunt doneren.
Goed bezig!

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door ducati 900 »

Mee eens.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Collectant Nierstichting



Bericht door C-bus »

De Nierstichting doet al jaren goed werk voor nierpatiënten. Wij vinden het één van de beste goede doelen stichtingen.

Wij collecteren al jaren met veel plezier voor de Nierstichting. Gisteren en vandaag zijn we in twee wijken met de collectebussen weer langs de deuren gegaan. Behalve dat het nuttig is, is het ook leuk om te doen. De meeste mensen geven iets en soms niets.

Vanmiddag nog: wij bellen aan bij een huis, een jongetje doet open. Wij vragen: 'zijn je ouders thuis?' 'Nee', zegt het jongetje, 'die zijn niet thuis'.
'Zijn ze misschien vanavond thuis?' vragen we daarop. 'Oh' zegt het jongetje 'ik zal het ze even vragen'. Dit viel dus in de categorie 'collectant afpoeieren door middel van de kinderen'.

Ik weet dat er campers zijn die ingericht zijn met dialyse-apparatuur, zodat nierpatiënten die afhankelijk zijn van dialyse, ook kunnen camperen. Meer van dat soort campers beschikbaar maken, dat zou voor ons ook nog een mooi goed doel zijn (om even een link te leggen met het camperforum).

C-bus
Plaats reactie