nog beter voorbereid bij camper kopen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door Kroppie »

jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: nog beter voorbereid



Bericht door jheeck »

Leuk stukkie maar ik mis, er even doorheenscrollend, toch naar één mijn smaak cruciale tip: Huur een keer een camper van het type wat je denkt te willen kopen, en dan liefst voor een week of drie.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door gjvonk »

Zeker voorafgaand aan een 1e aanschaf. Weet je helemaal nog niet wat je precies zou willen (buscamper klein-middel-groot, halfintegraal, alkoof, integraal), herhaal dat dan een paar keer. Wil je daarna een keer van type of indeling veranderen heb je aan een weekend huren ook wel genoeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door rijschoollucassen »

Alleen al het feit dat je een poosje op je gemak in een (huur) camper hebt verbleven, zorgt ervoor dat je net even relaxter door een camper heen loopt. Al een beetje kennis van wat jij belangrijk vindt.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 677
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door Eric 1962 »

Het is maar net wat je ervan verwacht.
Voor ons was het niet zó moeilijk.
Kachel erin, koelkast, boilertje, toilet en een 3 pits gastoestel was voor ons wel een pre.
Dat er dan een luifeltje en een fietsendrager aan/op zit is al helemaal mooi meegenomen.
Verder zit er een opklapbed in maar dat maakt voor ons niet uit, met 3 minuten is het bed opgemaakt en weer opgeborgen
We zijn erg blij met ons 2 persoons compacte campertje, wel wat gedateerd maar voldoet geheel aan onze verwachtingen en daar gaat het immers om, toch?
Vrijdag gaan we weer :cheers:
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door DiffRental »

Ieder doet het op zijn eigen manier.
Wij passen wel in dat artikel, goed nadenken wat je verwacht en gaat doen met een camper, 2 beurzen bezocht en toen de knoop doorgehakt.
Tot vandaag nog geen spijt gehad.
Een camper is altijd een compromis, soms zou ik een integraal willen voor de ruimte maar als ik dan weer over die mooie kleine bergweggetjes rij ben ik weer blij met onze buscamper.

Voor de kosten van eerst huren heb ik nu een mooiere en completere camper.
Huren is in mijn ogen weggegooid geld.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door jheeck »

Dat laatste is een heel persoonlijke.
ik had deze uitgave, na ons huis de grootste van ons leven, zeker niet gedaan zonder uit te proberen óf we echt wel een camper wilden hebben en of dat dan ook het type moest zijn wat we voor ogen hadden.
Gelukkig zijn beide vragen na twee keer drie weken huren volmondig met "ja" beantwoord en heb ik een deel van de huurpenningen nog teruggehad als korting op de aanschafprijs.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door DiffRental »

Is inderdaad heel persoonlijk, ik leef redelijk impulsief en ben niet zo bang om uitgaves te doen.
Het geld is nooit geheel weg, verkopen kan altijd weer. :wink:
Je moet nooit spijt hebben van wat je doet, enkel spijt van wat je niet gedaan hebt.

In ons geval:
Ik heb een overjarig model bij een Duitse dealer gehaald, dus huren bij de dealer was geen optie.
Flinke korting hoorde wel bij de deal. :D
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door Bas vd laar »

buscamper klein-middel-groot, halfintegraal, alkoof, integraal), herhaal dat dan een paar keer.
Dan ben je al 10.000 euro kwijt aan huur, dat is waanzin.
Dan kun je beter een camper kopen en als ie niet bevalt een andere kopen, dan ben je goedkoper uit.

Denk dat de meeste mensen prima kunnen bedenken wat ze willen, daar hoeven ze echt niet tig campers voor te huren voor absurde bedragen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door jheeck »

Als je het zo uitschrijft wordt dat huren een hele dure verplicht af te werken huiswerkexcercitie maar dat zijn dan prima vakanties uitgesmeerd over een paar jaar hè :)
Om allevier de typen campers echt ui te proberen lijkt mij ook wat overdone, de voorselectie kun je best op een beurs maken.
Wij hebben er ook dik twee jaar over gedaan om van het eerste idee naar een aanschafbeslissing te komen. Wel beide jaren met een identieke buscamper op pad geweest.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door Bob Diesel »

Nu punt nl leest hier gewoon de ervaringen
En zet ze dan op een rijtje op hun site :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door gjvonk »

Wij hebben 1 jaar een half integraal gehuurd en 2 jaar een buscamper. Een buscamper aangeschaft qua indeling gelijk aan de exemplaren die we gehuurd hadden en uiteindelijk na 3 jaar tot de slotsom gekomen, dat we toch van een middelgrote (L3 dwarsslaper) naar een grote buscamper (L4 lengte bedden) wilden. Moraal: nog 1 jaar ander type huren had 1x aanschaf en inruil voorkomen in een tijd dat de campers niet ieder jaar veel duurder werden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door DiffRental »

Dat wij geen dwars slaper wilde was in de showroom al duidelijk.

Dit jaar na de vakantie wel weer in de showroom gaan kijken voor wat groters, conclusie voor mij is dat de meer ruimte niet opweegt tegen de kosten en ongemakken.
Groeten Peter
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: nog beter voorbereid bij camper kopen



Bericht door panda58 »

Bas vd laar schreef:
di 20 sep 2022, 20:35
buscamper klein-middel-groot, halfintegraal, alkoof, integraal), herhaal dat dan een paar keer.
Dan ben je al 10.000 euro kwijt aan huur, dat is waanzin.
Dan kun je beter een camper kopen en als ie niet bevalt een andere kopen, dan ben je goedkoper uit.

Denk dat de meeste mensen prima kunnen bedenken wat ze willen, daar hoeven ze echt niet tig campers voor te huren voor absurde bedragen.

Ook direkt gekocht.
Was wel oudje van 30 jaar,maar wel plezier mee gehad.
Alleen dwars bed vond ik niks.
Altijd over elkaar kruipen,nee.
Nu fransbed,dit gaat al beter.
Budget liet het niet toe om een camper met 2 langs bedden te kopen.
Wel 11 jaar jonger.
Dus nu maar hopen dat we voldoende kunnen sparen.
Maar met deze zijn wij al happy.

Gr jan
Plaats reactie