tolpoort badge experiment

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2148
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door jaap van duijn »

@Camper-T,

Helaas wij hebben de Ducato geleverd gekregen in mei 2019 kan best zijn dat deze in 2018 bij fabriek afgeleverd is, niet te achterhalen voor ons.
Maar ben ik morgen in de garage maak ik een foto meten zonder :)

Grtn Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door gjvonk »

Will schreef:De badge hoef je ook niet op de vooruit te plakken als je partner hem voor de ruit houd werkt het prima. Dan daag je ook het dievengilde niet uit en van het zakje snap ik niet.

Mvrgr.Wil
Dievengilde? Dat heeft het volgens mij meer op campers en camperinventarissen voorzien dan op tolbadges.

Deze laatste zijn n.l. heel gemakkelijk en snel te blokkeren; dat weet het gilde maar al te goed. En ook te traceren. En zeker de Franse tolpoorten vormen heel eenvoudig de perfecte fuik. Fysiek kun je er alleen vooruit door, achter je staat al snel een rijtje. Werkt je kastje niet omdat ie geblokkeerd is, kun je alleen de slagboom aan gort rijden. Blijft vast niet onopgemerkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Dirk Dreamer
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Dirk Dreamer »

gjvonk schreef:……Werkt je kastje niet omdat ie geblokkeerd is, kun je alleen de slagboom aan gort rijden. Blijft vast niet onopgemerkt. …

Denk dat ze eerder schrik hebben van de gewone camera’s en de anpr camera’s. Zo’n badge werkt enkel met de (in je account) opgegeven nummerplaat. Gestolen goederen , camera’s en nummerplaat herkenning , en dikwijls nog politie in de buurt lijkt me niet de slimste combinatie.

En vooraleer je de slagboom eruit rijdt… aan het einde van zo’n automatische tolpoort staar ook gewoon een ticket/ betaal automaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door TestCase »

jaap van duijn schreef:@Camper-T,

Helaas wij hebben de Ducato geleverd gekregen in mei 2019 kan best zijn dat deze in 2018 bij fabriek afgeleverd is, niet te achterhalen voor ons.
Maar ben ik morgen in de garage maak ik een foto meten zonder :)

Grtn Jaap van Duijn
Jaap, onze ducato is van 2017 met idem remis.
Zit daar prima en werkt prima!Afbeelding

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Camper-T »

Wij hebben hem op precies dezelfde plek zitten, net onder de geleiderrail van de Remis. Werkt daar prima.
In de 30km Peage doorgang piept de badge al bij inrijden. Bij de normale Peage even wachten en openen.

Bovenin bij de spiegel is voor ons een lastige optie omdat daar een redelijk grote unit zit met 2 camera's en sensoren.
Wij hebben zo'n Fiat Veiligheidspakket op de Ducato met afstandmeting voorganger, snelheidsboorden registratie, etc.
Laatst gewijzigd door Camper-T op di 20 sep 2022, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Camper-T
Berichten: 1174
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Camper-T »

Dirk Dreamer schreef:
di 20 sep 2022, 8:24
gjvonk schreef:……Werkt je kastje niet omdat ie geblokkeerd is, kun je alleen de slagboom aan gort rijden. Blijft vast niet onopgemerkt. …

Denk dat ze eerder schrik hebben van de gewone camera’s en de anpr camera’s. Zo’n badge werkt enkel met de (in je account) opgegeven nummerplaat. Gestolen goederen , camera’s en nummerplaat herkenning , en dikwijls nog politie in de buurt lijkt me niet de slimste combinatie.

En vooraleer je de slagboom eruit rijdt… aan het einde van zo’n automatische tolpoort staar ook gewoon een ticket/ betaal automaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Onze Mango tolbadge voor F, S, P, I moet je ook op kenteken registreren in op de website of via de app.
Tot wij een keer van auto wisselde en dit vergeten was: tolpoort in Frankrijk ging alsnog gewoon open.
In Frankrijk blijkt de tolbadgde niet op kenteken te werken, (bepaalde) andere landen volgens mij wel.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Cee Pee »

Dirk Dreamer schreef:
di 20 sep 2022, 8:24
.......Zo’n badge werkt enkel met de (in je account) opgegeven nummerplaat. Gestolen goederen , camera’s en nummerplaat herkenning , .....
Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt, ben ondertussen al met zes verschillende kentekens met dezelfde badge door de tolpoortjes gegaan zonder problemen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door hurktoilet »

Badge op kenteken werkt bij mijn weten alleen in Portugal, in Frankrijk en Spanje gaat het zonder. Overigens kun je makkelijk ander kenteken opgeven, maar dan moet de dief wel toegang tot jouw account hebben.
Dat er een rij achter de gestrande dief komt te staan, is zo'n probleem niet: hij zal de eerste niet zijn die een verkeerd poortje heeft gekozen en achteruit moet...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2148
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door jaap van duijn »

Dan hebben wij - volgens instructies - de badge verkeerd gemonteerd.
De spiegel is weggehaald, kunnen we toch niets door zien :), daar voor zat wel uitsparing in de Remis.
Laten / lieten we de badge zitten dan moest de Remis "verbogen" worden.
En gaan nu zien of we de badge houder los kunnen maken en onderin zetten.
Dank U wel en groeten Jaap van Duijn
Bijlagen
Mango--1.JPG
Mango--1.JPG (17.02 KiB) 294 keer bekeken
Mango--2.JPG
Mango--2.JPG (23.85 KiB) 294 keer bekeken
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Will »

De informatie van het stelen van een tolbadge heb ik van de Anwb en het staat op de site van de tolbadge dat het een geliefd object is bij het dievengilde.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Marianjacques »

Wat niet...
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door Peter+Annie »

hurktoilet schreef:
di 20 sep 2022, 10:17
hij zal de eerste niet zijn die een verkeerd poortje heeft gekozen en achteruit moet...
Laten ze het niet merken: dat word gezien als "achteruit rijden op de snelweg" :mrgreen:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door gjvonk »

jaap van duijn schreef:Dan hebben wij - volgens instructies - de badge verkeerd gemonteerd.
De spiegel is weggehaald, kunnen we toch niets door zien :), daar voor zat wel uitsparing in de Remis.
Laten / lieten we de badge zitten dan moest de Remis "verbogen" worden.
En gaan nu zien of we de badge houder los kunnen maken en onderin zetten.
Dank U wel en groeten Jaap van Duijn
Houdertjes zijn ook los te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: tolpoort badge experiment



Bericht door gjvonk »

Will schreef:De informatie van het stelen van een tolbadge heb ik van de Anwb en het staat op de site van de tolbadge dat het een geliefd object is bij het dievengilde.

Mvrgr.Wil
Vreemd advies, óf zijn ze door criminelen gemakkelijk "te kraken" waardoor poortjes wel opengaan, maar er geen tol van een bankrekening afgeschreven kan worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie