Navigatie Pioneer AVIC-F980BT-C

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Wil & Jacqueline
Berichten: 12
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 20:29

Navigatie Pioneer AVIC-F980BT-C



Bericht door Wil & Jacqueline »

In onze camper zit een Pioneer radio met o.a. ook een navigatiefunctie. De navigatie doet het niet. De optie om de navigatie te starten begint wel maar start niet door. Geen kaart aanwezig verwacht ik. Nou is de vraag hoe ik die er op krijg? ik lees op de site van Naviextras.com over het eerst installeren van toolbox, (of is dat alleen voor updates?) Dat lukt al niet. Ik sla waarschijnlijk een stap over. Hoe zit het?
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Pioneer AVIC-F980BT-C



Bericht door Audiofiel »

De kaart in dat model zit op het interne flash geheugen geladen. Misschien is een update fout gegaan of is de software op een andere manier corrupt. Via de toolbox kun je de software laden op het toestel, maar dat gebeurt pas nadat je eerst op een SD-kaart een code hebt geladen vanuit de Pioneer. Dat lukt nu waarschijnlijk niet meer. Ik weet niet hoe je dit kunt omzeilen...
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Dirk Dreamer
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Pioneer AVIC-F980BT-C



Bericht door Dirk Dreamer »

Heb in een vorige auto ook zo’n Pioneer gehad. Had die laten plaatsen om de muziek vanaf m’n smartphone te kunnen bedienen vanaf het stuur. De navi zat er bij in.

De kaartupdate was telkens 350€. Uiteindelijk heb ik die nav nooit gebruikt , nooit update gedaan. Voor het geld van één kaartupdate koop je een beter , los toestel met lifetime updates. Een app op de telefoon kan ook natuurlijk.

Als je het toestel koopt zit er wel een kaart bij. Misschien heeft ooit iemand , willen de kaarten illegaal updaten? En is de originele kaart verloren gegaan. Ik veronderstel dat als je naar een autocenter gaat waar ze pioneer plaatsen , je wel verder kunnen helpen. Toestel zal richting 10 jaar oud gaan , denk ik? Maar tegen welke prijs , dat is de vraag natuurlijk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Navigatie Pioneer AVIC-F980BT-C



Bericht door Audiofiel »

10 jaar is hij niet hoor, de 980 komt uit 2016, dus is 6 jaar oud.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Plaats reactie