Nut houten vloer douchebak

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Kroppie »

hebben ze wel vaker, en zo verkopen ze nog wat meer nieuwe vloertjes en hebben de dealers ook wat vaker werk, zo blijft ieder aan de gang.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door hathi »

Willem ,dat kan ook een andere reden hebben,( bv, dat deze de afvoer bedekt, of dat deze niet waterbestendig is.? )…..het feit blijft ,dat deze er in ligt, en het een zeer nuttig ding is, Anders had ik er ook geen gemaakt :-B
Hans
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Camper-T »

willemzon schreef:
ma 19 sep 2022, 12:10
Ik heb een Hymer gehad en nu een carthago, beide fabrikanten geven via een sticker in de douche aan dat de houten vlonder er uit moet tijdens het douchen.

Maar beide fabrikanten zullen wel ongelijk hebben :crazy: .
Gr willem
Als het bij de een al 20 jaar goed gaat en de ander geloofd dat dit de kunstof douchevloer beschermd dan zou ik de vlonder lekker blijven gebruiken.
Het enige wat je zou kunnen verzinnen is dat de harde houten randen misschien in het kunstof drukken bij belasten en juist eerder scheuren maken.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door hathi »

:thumbup: ,juist Camper T,en daarom heb ik hem zelf gemaakt,dan gebeurd dat niet :-B
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door TestCase »

Ik rij geen hymer of carthago dus.... De latten zijn 6?mm en halfrond aan de dunne kanten. De latten buigen door wanneer je er opstaat dus groot contactoppervlak.
Scherpe randen met hardhout? Dan zitten de splinters zo in je handen. Het vlonder is niet afgewerkt, gewoon kaal, i.t.t. wat ik in sommige andere campers zie daar is het gelakt multiplex? Dat is vragen om uitglijden.

Het zit overal anders, maar ik ben blij met mijn vlondertje.

//Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door willemzon »

Er is mij verteld dat als je de vlonder er in laat dat je maar een paar drukpunten hebt als je er op gaat staan en dat dit nadelig is voor de douchevloer, als je de vlonder er uit hebt dan is je gewicht beter verdeeld over de vloer. Bij onze Hymer moest ik de vlonder er uit halen anders kon de douchedeur niet dicht

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt maar ik hou mij aan de instructies van de fabrikant

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Kroppie »

prima, :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door hathi »

Zo zie je maar,dat er een reden is,….. douchen,met de deur open,geeft meer problemen,dan de vlonder er uit nemen,maar dat probleem heb ik niet :hug:
Hans
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door johan1950 »

In de doucheruimte van onze Rapido liggen vlonders op basis van teakhout. Bestand tegen vocht en de meeste chemicalien.
We halen ze er alleen uit als we de camper van binnen schoonmaken.
Johan en Ina Gols
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Peter+Annie »

Camper-T schreef:
zo 18 sep 2022, 18:35
Als ik het in de verschillende camper reviews goed heb gelezen is die houten vlonder juist niet bedoeld om op te staan tijdens het douchen.
Het hout wordt daardoor nat en moet na het douchen gelucht worden om te drogen zodat het met de tijd niet gaat verweren of zelfs rotten.
De vlonder zou puur bedoeld zijn als bescherming wanneer de douche een (tijdelijk) andere toepassing krijgt zoals garderobe, opslag, etc.
Tevens is zo een houtenvlonder ook een broedplaats voor schimmels.
Als je op een gegeven moment voetschimmel opgelopen hebt weet je waar de dader ligt.
IK heb in mijn werkzame leven overal in heel Europa gedouched,maar altijd zo een houten rek uit de douchebak gehaald en eerst goed doorgespoeld ,nog nooit voetschimmel opgelopen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door hathi »

Onzinnig verhaal ….Voetschimmel krijg je enkel,door je voeten,vooral tussen de tenen,niet goed droog te maken,en daarom heb ik het nog nooit gehad,ook niet in het buitenland ,zelf hygiëne,heet dat :-B
Hans
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Peter LMC »

Lees even Hans.
https://www.huidarts.com/huidaandoening ... nea-pedis/

Oorzaken:
Zweetvoeten en slecht ventilerende schoenen en sokken (nylon).
Zomermaanden
Tropisch klimaat : Veel mensen lopen in de tropen of gedurende de warme (sub) tropische maanden op blote voeten. binnenshuis dan wel buitenshuis.
Vochtige openbare bad -en was gelegenheden , w.o. zwembad, sauna, fitness ruimtes, kleedkamers.


Daarom heb ik altijd badslippers bij me voor als ik eens ergens ga douchen.
Voorkomen is beter dan genezen.
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door WiSpi »

Een vlonder voor drukverdeling, daar geloof ik niet in. Vaak zit er 2 houten latjes onder en die dragen dan het totale gewicht. Het wordt dus niet over de hele vloer verdeeld. Hoogstens over een langer deel van de vloer, maar niet over een breder deel
Bescherming van de vloer lijkt mij wel logisch, omdat je beter een houten vlondertje kunt repareren dan een scheur in de douchvloer.

Wij gebruiken daarvoor gewoon een handdoek dubbelgevouwen op de vloer. Na de vakantie lekker in de was. Meer niet.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Nut houten vloer douchebak



Bericht door Peter+Annie »

hathi schreef:
di 27 sep 2022, 19:20
Onzinnig verhaal ….
Ja ongewijfeld. :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie