Nieuw record: 140 dagen bij de garage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Eric Damstra
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 10:11
Locatie: Brabant

Nieuw record: 140 dagen bij de garage



Bericht door Eric Damstra »

Ik denk dat ik een nieuw record heb. M'n camper heeft 140 dagen bij de garage gestaan!

Gaat om een Fiat Ducato uit 2000 2.8 Turbo diesel. Kilometerstand 220.000

Weg gesleept omdat hij niet meer starte, eerst een paar dagen naar de garage die hem in onderhoud had maar die zeiden al snel dat ze hem niet konden repareren. Toen door naar een Fiat professional dealer want het is een Fiat Ducato onderstel.
De diagnose wordt daar snel gesteld, de startmoter bleef in de startkrans hangen.
Dus ging de garage opzoek naar een nieuwe startkrans alleen was die niet te vinden. Na een lange zoektocht wordt er besloten om toch de startkrans te reviseren. Dat bleek zeek eenvoudig, het tandwiel zat om het vliegwiel geklemd en kon gewoon omgedraaid worden. Echter bleek dat de versnellingsbak een vreemd geluid maakte. Die moest eronder uit en bleek een kapot lager te hebben. Die is uiteindelijk vervangen door een gereviseerd exemplaar.

Moet zeggen dat ik wel gematst ben door de garage want in de offerte was het vervangen van de koppeling platen niet meegenomen maar dat hebben ze toch gedaan. Gisteren kon ik hem weer ophalen en hij rijdt weer! Al met al dus wel weer een happy camper maar wel jammer dat ik deze mooie zomer niet weg kon met de camper maar dat is natuurlijk ook het risico met zo'n oud ding. :-B
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw record



Bericht door Kroppie »

22 jaar is toch niet oud voor een camper
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Eric Damstra
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 10:11
Locatie: Brabant

Re: Nieuw record



Bericht door Eric Damstra »

In principe niet maar de onderhoud kosten schieten wel omhoog. Dit jaar al een nieuwe radiator en start accu erin. Door het lange stilstaan is ook de huishoud accu kapot gegaan dus dat komt er ook nog bij. Ach hij kan weer een tijdje mee hoop ik dan maar.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6296
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Nieuw record



Bericht door Bas vd laar »

Je hele zomer verpest en toch nog blij zijn met de garage omdat ze je gratis koppelingsplaten hebben gegeven...
Bijzonder...
Je bent de minst veeleisende klant ter wereld.
Ben benieuwd naar de prijs van de rekening, die zal vast veel te hoog zijn terwijl jij dat interpreteert als een koopje.

Raar verhaal dit.
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 251
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Nieuw record



Bericht door poldertoerist »

22 jaar is niet echt jong natuurlijk, techniek slijt ook gewoon. Ook al rij je maar 10.000km per jaar.

Jammer van de zomer. Fijn dat je het positief benaderd, daar hou ik wel van. Op naar een schitterende herfst , winter, voorjaar en dan weer een mooie zomer met je camper!



Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuw record



Bericht door hathi »

Zo zie je maar,het is maar net wat je gewend bent,en dan lijkt het al vlug normaal, maar niks mis mee ,als je maar tevreden bent :thumbdown:
Hans
isoplus
Berichten: 6373
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw record



Bericht door isoplus »

220.000 km is toch een mooi aantal km in 22 jaar, dan komen er reparaties aan.
Als de camper verder goed is prima, kijk eens wat je voor een andere moet betalen.
En dan krijg je iets met onderhuidse problemen waar je geen idee van hebt :wink:
Op naar Portugal in de winter, moet nu wel gaan :thumbup:
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw record



Bericht door DucatoDolf »

140 dagen kan gewoon niet. Bij welke garage was dat? De eerste of de dealer? Als het de dealer is zou ik een klacht indienen. Die eerste zou ik sowieso niet meer terug komen. Niet lullig bedoeld, maar een startmotor staat wel hoog op de lijst bij startproblemen. Ook het vervangen daarvan en de starterkrans is geen rocket science. Koppelingsplaten zijn (compleet set) rond de €150,- Vervangen kost niets extra's in uren omdat de oude er toch uit moesten met vervangen van starterkrans. Ben benieuwd of je die echt kado hebt gekregen. Voor het lange wachten zou dat zeker moeten. Geen idee of je blij moet zijn met deze garages. Wat was de verklaring voor de lange wachttijd? Je bent maar een camperbaas en geen bedrijfsauto eigenaar? Of zijn het de onderdelen die niet leverbaar waren?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuw record



Bericht door Mickel Moen »

140 dagen is inderdaad wel erg veel.

Niet repareren is een uitspraak waar ik wel heel veel vraagtekens bij zet.

Wat wel kan, is dat de kennis en kunde ontbreekt om te repareren.
Of, dat je je moet afvragen of het de kosten nog waard zijn.

Zo heb ik hiervoor een Rover gehad. Op een bepaald moment zeiden ze bij mijn garage dat het een Tijd-Rover was. Ze hebben zelfs eens een bepaald onderdeel laten draaien, omdat het niet te krijgen was. Ze hebben het toen weer gefixt. Ik ben dan ook heel content met mijn garage.

Maar alles aan zulk dood spul is te repareren.

Mijn bus is een paar jaar geleden iets van een maand weggeweest. De motor is gereviseerd en bij het revisiebedrijf was het druk. Tja dan is het achteraan sluiten. Maar 140 dagen?

Mijn bus heeft nu 18 jaren en 280.000 km op de teller. Daar hoort slijtage en vervangen van onderdelen bij. Laatst een aandrijfas. Als het weer gerepareerd is denk ik; dat gaat weer minimaal 250.000 km mee.

Een andere bus kopen is duurder.

Ach je rijdt weer en dan is het leed snel vergeten.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op zo 18 sep 2022, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Nieuw record



Bericht door Kroppie »

en in onderling overleg is alles mogelijk, scheelt ook stalling b.v.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7480
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Nieuw record: 140 dagen bij de garage



Bericht door ducati 900 »

Begrijp ik het goed dat de bak er 2x onder uit is geweest?

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Nieuw record: 140 dagen bij de garage



Bericht door djurre1980 »

Sommige dingen kan je prima voorkomen.
Als je de accu vol weg zet en afkoppelt gaat hij in de winter niet stuk.
Verder is een nieuwe radiateur gewoon standaard onderhoud.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Nieuw record: 140 dagen bij de garage



Bericht door hathi »

Oh,dat wist ik niet? ,maar tegenwoordig is alles mindere kwaliteit,dus het zal wel,maar ik vind een radiateur geen verslijt, deel,die ervaring heb ik niet
Hans
isoplus
Berichten: 6373
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuw record: 140 dagen bij de garage



Bericht door isoplus »

Nou Hans, als je auto maar oud genoeg wordt moet er (heel) soms een nieuwe radiateur in.
Bij onze vorige moest dat na 12 jaar al, omdat al die blikjes door steenslag omgebogen waren en dat terugbuigen monnikenwerk leek :wink:
Plaats reactie