Scheurtjes in badkamervloer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door Burnerchief »

Een pdf met alle hulp het werkt goed mijn eigen badkamervloer ook gedaan incl nieuwe ondersteuning van de bak.

https://www.mrboat.nl/_Files_Pageconten ... -title.pdf

Bij de bak van het topic zijn best wel opstaande rand stukken deze zou ik geheel opvullen met het bolletjes mengsel en de gehele bodem in één geheel afwerken met glasvlies.
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
wier500
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 21:20
Contacteer:

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door wier500 »

Mooie duidelijke uitleg, en de reparatie is zeker voor jaren klaar, denk ik.
Alleen de douchebak geheel demonteren is nogal een klus in onze camper.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 23 sep 2022, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door hathi »

Hans
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door anneh »

Douchebak er uit halen, ABS (bijvoorbeeld witte legoblokjes) oplossen in MEK/GBL/Aceton, daarna van de achterkant de paste aanbrengen.
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door Burnerchief »

wier500 schreef:
vr 23 sep 2022, 16:06
Mooie duidelijke uitleg, en de reparatie is zeker voor jaren klaar, denk ik.
Alleen de douchebak geheel demonteren is nogal een klus in onze camper.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ook bij mij moest de gehele badkamer eruit incl wc wasbak kastjes etc. maar het resultaat is gewoon top gaat nooit weer stuk voor de ondersteuning had de fabrikant (Hymer) afvalstukken van de zijwanden gebruikt (de reststukken van de raamuitsparingen dus) maar dat is veel te zwak en zakt in na gebruik ik heb het van 20 mm muliplex gemaakt de camper dondert eerder inelkaar dan de badkamer.
Maar reken een middagje uitbouw 3 dagen knutselen en dagje inbouw.

viewtopic.php?p=1929840#p1929840

Ik heb ook gelijk de wasbak verstevigd ging in 1 moeite mee moest er toch uit en de ondersteuning van de spiegels ook gelijk meegepakt.
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1019
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door zwaailicht »

Ik had onze Dethleffs uit 2012 best veel scheuren.
De dealer heb ik dat over gesproken, want we hadden nog garantie. Beetje maken ......
Diverse bedrijven daarvoor contact genomen, maar die willen dat niet repareren. Ik heb de camper teruggebracht, maar kostte me veel geld.

Ik hoop dat je een goede reparateur vind :wave:
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
rhomodel
Berichten: 586
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door rhomodel »

Mocht je ooit de douche bak eruit halen om misschien aan de binnekant repaatie te (laten) doen: zorg er dan meteen voor dat de douchebak overal goed ondersteund wordt op de bodem.. BV de loze ruimte vullen met epx schuim blokken zodat de onderkant wordt ondersteunt en niet kan inveren. Dan kan later nooit de bodem inzakken waardoor de kans op scheuren waarschijnlijk weer toeneemt..
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1124
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door WiSpi »

Ik heb eens een reparatie beschreven van mijn reparatie aan onze douchebak/schuifdeur. niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien haal je er ideeën uit. De scheur komt waarschinlijk omdat de vloer waar je op staat niet helemaal op de bodem staat en daardoor (bij belasting) wil zakken. De vloer 'hangt' dan op het deel waar de scheur zit, want daar zal hij waarschijnlijk niet mee kunnen zakken. Gevolg: een scheur.

viewtopic.php?t=8470304

PS: De reparatie zit nog steeds goed vast.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
harleycorvette0
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 14:03

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door harleycorvette0 »

Wie heeft er ervaring met Speedcoat.
Mijn douchevloer van de Hymer B685 heeft het begin van haarscheurtjes deze zijn nog gelukkig nog niet door gescheurd. Aan de douchevloer zit ook vast het deel met daarop de toilet en de wasbak dat is allemaal 1 geheel. In dit deel zit wel een scheur die door is, echter hier is gelukkig geen waterprobleem maar om in de toekomst problemen van lekkage te voorkomen zoek ik een passende oplossing. Aan de onderkant van de vloer is er niet bij te komen en eruit halen van de totale vloer is ook niet echt een optie, namelijk de gehele badkamer inclusief toilet en wasbak moeten dan gedemonteerd worden. Bij een paar schroeven, waar de bak aan de zijwand bevestigd is, zitten scheuren die zijn al eens met kit behandeld maar scheuren steeds verder.
Behandelen met een PU compound is problematisch daar de afvoergootjes naar de 2 putjes behoorlijk aflopen en bij het verwerken met PU compound waarschijnlijk vol lopen met de vloeibare compound.
Ik hoor graag als iemand een goed idee heeft of ervaring met Speedcoat.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door PaulBng »

harleycorvette0 schreef: Behandelen met een PU compound is problematisch daar de afvoergootjes naar de 2 putjes behoorlijk aflopen en bij het verwerken met PU compound waarschijnlijk vol lopen met de vloeibare compound.
In dat putje een ingevet cylindertje zetten? Zo heb ik het gedaan. Ging goed.
Met zo'n gietvloer versterk je de zaak enorm!


Paul
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6772
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door evdoetelaar+larana »

Ik heb geen ervaring met Speedcoat, maar gelet op de info op internet, zou het wel een geschikt product kunnen zijn. Op deze website (https://dutchbullcampers.nl/speedcoat/) staat vermeld dat levenslange garantie wordt gegeven, mits aan enkele voorwaarden wordt voldaan:
- beschadigde oppervlakken moeten eerst worden ontdaan van voorgaande reparatiematerialen en worden schoon gemaakt
- bij teveel loze ruimte onder de douchebak moet deze eerst opgevuld worden
- aangebracht door een officieel erkende SPEEDCOAT-dealer.
Het lijkt mij een tijdrovende bewerking. En dus ook kostbaar als het door een dealer gedaan moet worden. Tenzij je het zelf kan.

Beschadigingen sowieso repareren. Maar ook de oorzaak ervan wegnemen, anders zullen de problemen op termijn weer terugkomen.

Op youtube zag ik laatst een video waarin iemand de douchevloer aan de onderzijde had opgevuld met schuim. https://www.youtube.com/watch?v=TXukzObVnGM. Stel dat dat in de situatie van TS ook mogelijk zou zijn, dan rest (na herstel van de beschadigingen) alleen een nieuwe stevige toplaag aanbrengen; dat kan op meerdere manieren.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
harleycorvette0
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 14:03

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door harleycorvette0 »

Zo'n gietvloer heb ik inderdaad over nagedacht echter er lopen naar de afvoerputjes 2 gootjes van 1.5cm breed, deze gootjes lopen af, van 0 cm in het midden tot de 1 cm lage gelegen afvoerputjes . Met deze epoxi die vloeibaar is vrees ik dat de gootjes vollopen met hars tot de putjes, die je inderdaad kan afdichten maar dan ook 1cm hoog worden, en dan heb je een ander probleem. Het laten behandelen is een kostbare zaak en dat is niet direct het probeem maar wat is het resultaat op langere terijn daar probeer ik nu achter te komen. Als ik het zelf ga repareren met de epoxihars en dat loopt bij de goten niet goed af heb ik een nog grotere uitdaging want het uitbouwen van de douche is bij dit type camper geen eenvoudige klus namelijk douche + toilet en ruimte bij de wasbak is allemaal uit 1stuk gemaakt.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22840
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door PaulBng »

Die gootjes zou je inderdaad kwijtraken.

Dat zou je kunnen oplossen door de camper aan één kant wat hoger zetten tijdens het gieten/uitharden. Staat ie weer recht, loopt de vloer af naar de putjes.
Eerste "richten" met water...

Wil je de gootjes houden, is dit idd geen optie.


Paul
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51274
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Scheurtjes in badkamervloer



Bericht door Kroppie »

e.e.a. goed om te weten hoe dingen zitten , kun je er op letten bij de aanschaf van zo,n ding, of zou men dan verblind zijn door het mooie ?
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie