Enquête gasprijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door beatrix18 »

En met de rugzak op vakantie???? :roll:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door metatoon »

Velen die het doen.

Gr. Too n.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Kroppie »

ach, het zij zo, ik weet ook exact wat ik per dag aan stroom gebruik of terug lever en gas gebruik ik al helemaal niet meer, want dat word niet door de zon geleverd, kost dus teveel vind ik
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Camperic »

Kroppie schreef:
do 15 sep 2022, 11:10
op de meter kijken en opschrijven werkt ook en kost helemaal niets, ook geen telefoon bij nodig
metatoon schreef:
do 15 sep 2022, 11:19
Zie mijn reacties paar berichten terug ,we zijn de laatste der mohikanen.
Waarom goedkoop ?Niet vervuilend ,geen energie gebruikend als het moeilijk kan.?
Nee hoor, doe ik ook :wink:
Camperic schreef:
zo 16 jan 2022, 12:39
Kroppie schreef:
zo 16 jan 2022, 10:51
ach kleine moeite , ik schrijf iedere avond even de meterstand van de electra op, meterkast zit onderaan de trap naar mijn slaapkamer, zo hou ik in de gaten of alles goed blijft gaan v.w.b. de elektra, gas gebruik ik niet, en ach niet nodig?, toch leuk vooral s,zomers als er [bijna]geen verbruik is en wel leuk teruggeleverd.
Ik dus wekelijks. Kleine moeite inderdaad en als je een afwijking constateert is dat altijd interessant. Zo ontdekte ik ooit een waterlekkage die ik anders pas véél later zou hebben ontdekt door gevolgschade die ik nu kon voorkomen.
Dit apparaatje maakt het echter nóg makkelijker om het in de gaten te houden.
De oplossing die Aloys postte vind ik echt véél te duur, maar dit kost weinig. Slimme meter heb ik (zonder toestemming om uit te laten lezen, dus oplossing van Veetee kan niet) en smartphone gebruik ik toch (te)veel dagelijks.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Camperic »

beatrix18 schreef:
do 15 sep 2022, 11:16
"Ervaringen zijn niet louter positief"

Die paar reacties moet je op waarde inschatten.
Dit forum staat ook vol met problemen.
Dat ding doet voor die paar centen bij mij ook prima zijn werk. Hij heeft mij al veel inzicht/bevestiging gegeven.
Dat doe ik uiteraard ook.
De rode draad ervan is echter dat het apparaatje na enige tijd niet meer probleemloos werkt en klantenservice slecht bereikbaar is.
Vandaar mijn vraag om persoonlijke ervaring aan, nu dus 2x, Peter :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Aloys »

Dat "dure" apparaatje van € 99 heb ik al een mooie tijd. De doorslag voor mij gaf de gemeente Enschede die deze apparaatjes cadeau deed aan mensen met een bijstandsuitkering.

Maar wie weet hier bijv. wat het kost om te douchen? Of wat het verschil is tussen douchen en je wassen aan de wastafel? Of wat het kost om een taart te bakken, in een gasoven?
Ik stond altijd wel een kwartiertje onder de douche, de mengkraan langzaam opvoeren naar lekker heet... :D
Zo maak ik er nu een sport van om zo kort mogelijk te douchen, douche dicht wanneer ik mijn haar was, mij inzeep of mijn tanden poets onder de douche.

Ik weet nu hoeveel gas het kost om af te wassen, met de hand. Het water moet helemaal van de zolder komen. Deden we eerst nog wel eens een klein afwasje tijdens de dag, of eerst de afwas die er nog staat afwassen vóór het koken, nu doen we dat in één keer na het eten. Heb ik een beetje heet water nodig, dan gebruik ik de waterkoker. Nee, we hebben geen afwasmachine, nooit gehad ook, we zijn maar met zijn tweeën.

Ik denk dat wij wel meer besparen dan die 15 of 20%. Mijn energieverbruik, gas én licht, sinds 10 februari van dit jaar, volgens mijn leverancier: € 309,39 (t/m gisteren)... En ik heb slechts 9 zonnepanelen van elk 250Wp, 10 jaar oud.
(Wij zijn wel veel weggeweest: 4 weken in februari, 5 weken mei, 3 weken juni/juli, 3 weken augustus en nog zeker 4 weken te gaan...)
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Veebee »

Keuken boiler van 10 liter installeren, hoeft dan niet meer van zolder te komen en direct heet water
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Kroppie »

douchen kost bij mij enkel dat lampje in de badkamer, warm water komt ook s,winters en ook voor afwassen van de 6m2 zonnecollector in de tuin, dus kost niets
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Aloys »

Ja Jos, je kan het niet vaak genoeg herhalen: jij hebt het goed voor elkaar...
Ik probeer een paar tips te geven voor mensen die dat niet hebben, hoe je ook kunt besparen.
Veebee schreef:
do 15 sep 2022, 12:09
Keuken boiler van 10 liter installeren, hoeft dan niet meer van zolder te komen en direct heet water
Weet ik, is mij nog net één stap te ver. Misschien doe ik dat nog wel eens. En dan niet vergeten uit te zetten, wanneer je op vakantie gaat! :D
Of ook 's nachts uit?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Kroppie »

misschien raken anderen nog eens overtuigd dat dat soort dingen erg veel besparen, dus noem ik het vaak op, hoe meer dat soort dingen gedaan worden hoe beter
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
do 15 sep 2022, 12:12
Ja Jos, je kan het niet vaak genoeg herhalen: jij hebt het goed voor elkaar...
Ik probeer een paar tips te geven voor mensen die dat niet hebben, hoe je ook kunt besparen.
Dat lijkt me ook nodig als
Aloys schreef:
do 15 sep 2022, 12:07
Ik stond altijd wel een kwartiertje onder de douche, de mengkraan langzaam opvoeren naar lekker heet... :D
Zo maak ik er nu een sport van om zo kort mogelijk te douchen, douche dicht wanneer ik mijn haar was, mij inzeep of mijn tanden poets onder de douche.
:wtf:
Zeker voor iemand met een camper die is gewend om zuinig met gas, water en elektriciteit om te gaan lijkt het me een kleine moeite om daar ook zo mee om te gaan als het "onbeperkt" beschikbaar is. Hier valt thuis weinig gas te besparen en dat blijkt ook al jaren uit de afrekening :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door metatoon »

Douchen kosten aan gas nul. Koud al een hele poos.
Afwas water ook geen gasgebruik. Zoals jij met water koker.
Verwarmen doen we nog niet.
Maar dat komt neer op beetje afhankelijk van het weer op een gemiddelde van 2.5 kuub P.dag.
En we hebben het geluk veel glas op het zuiden. Kan hier bij helder weer midden in de winter al snel op lopen tot
Plus minus 24 graden.
Ook hier geen afwas machine .
We hebben gebruik van zonnepanelen .
Heb elk 400 kw over die ik niet verkoop.

Aloys goed bezig 👍

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door beatrix18 »

Camperic schreef:
do 15 sep 2022, 12:00
Vandaar mijn vraag om persoonlijke ervaring aan, nu dus 2x, Peter :wink:
Na bijna twee jaar ben ik nog uiterst tevreden.

En de keukenboiler is er bij mij al lang geleden uitgegaan. Alleen maar stilstand verlies.
(Maar als je zonnepanelen hebt weer ander verhaal)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Enquête gasprijzen



Bericht door Camperic »

Dank je :thumbup:
Aloys schreef:
do 15 sep 2022, 12:12
Veebee schreef:
do 15 sep 2022, 12:09
Keuken boiler van 10 liter installeren, hoeft dan niet meer van zolder te komen en direct heet water
Weet ik, is mij nog net één stap te ver. Misschien doe ik dat nog wel eens. En dan niet vergeten uit te zetten, wanneer je op vakantie gaat! :D
Of ook 's nachts uit?
Je bespaart er niet alleen persoonlijk mee, maar zorgt ook voor minder verspilling van water en dus positief voor iedereen :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie