alden schotel/ontvanger

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
johanencorinna
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 sep 2022, 20:35

alden schotel/ontvanger



Bericht door johanencorinna »

hallo,
ik heb een alden schotel en een alden receiver alles op 12 volt, nu kan ik allerlei duitse zenders ontvangen.
mijn vraag is kan ik de receiver/ontvanger vervangen door eentje van canaldigital offf
wil graag nederlandse zenders ontvangen
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door Don Esteban »

De meeste receivers ontvangen VRIJ de Duitse zenders maar om Nederlandse zenders te ontvangen heb je een Canal Digitaal compatible receiver nodig EN een abonnement op Canal Digitaal. Na aangaan van een abonnement verstrekt CD jou een smartcard die je in de input van de de Ci+ module van je receiver dient te steken. Heeft jouw receiver geen ci+/smartcard-input? Dan moet je inderdaad de receiver vervangen voor een receiver die compatible is met Canal Digitaal. Maar het lijkt me sterk dat jouw receiver dat al niet is. Kijk eens of er een gleuf is waar je de benodigde zaken in kan steken. Met de card alleen ben je er nog niet. In de gleuf steek je eerst een Canal Digitaal compatible ci+ module en daar steek je de smartcard dan weer in die door CD verstrekt wordt. Laat je informeren in een electronicashop.
Er bestaan inmiddels nieuwe CD receivers waar dat allemaal niet meer hoeft maar daar heb ik geen kijk op.
Wil je nog meer informatie vermeld dan merk en type receiver.
Een moderne TV heeft vaak de Ci+ module ingebouwd. Je steekt de smartcard dan gewoon in de TV zelf. Maar ik heb niet de indruk dat dit bij jou het geval is. (overigens, welkom op dit forum;-)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door appellover »

Canal Digitaal levert geen losse kaartjes meer, zit ingebouwd in de receiver, er werd te veel fraude mee gepleegd.
Zou helemaal geen euro meer investeren in schotel tv, maar dat is volgende hoofdstuk.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door Peter+Annie »

Ik vrees dat het met alleen een smart card niet opgelost is.
Mijn camper is uit Frankrijk ge importeert en heeft ook een Alden schotel,zodat ik een hele hoop Franse en Duitse zenders ontvang,maar geen Nederlandse.
Het probleem is dat de Franse en Duitse zenders op de Astra 1,op 19,2 E,zitten en de Nederlandse zenders van canal digitaal op Astra 3,op 23,5 E.
En nu deze Astra 3 satelliet is niet te ontvangen metde decoders waarmee de Franse en Duitse Alden schotels zijn uitgerust.
Je moet dus een nieuwe aangepaste stuurkast hebben om de Astra 3 te kunnen ontvangen endaarnaast een decoder waar je smartcard van CD in past.
Wat ik soms doe is : een Franse zender opzoeken,en zodra ik signaal heb trek ik de HDMI stekker uit Franse decoder en steek die in de decoder die ik nog heb van canal Digitaal.
De Franse decoder is voorzien van een signaal in en een signaal uit plug,de signaal uit verbind ik dat met een kort coax kabeltje naar mijn CD decoder en zet die op kanaal 56,zodat ik BVN (Beste van Nederland) kan ontvangen.
Voor een nieuwe stuurkast voorde Alden moet je rekenen op een 5 a 600 euro = een decoder voor de Astra 3.
johanencorinna
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 sep 2022, 20:35

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door johanencorinna »

hallo
was er ffe bij te zeggen de schotel in handmatig en geen automatische schotel
rhomodel
Berichten: 585
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door rhomodel »

Dan moet je hem op een andere satelliet richten
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door Rob66 »

Welk type ontvanger is het. Dit is belangrijk om te kunnen vertellen of deze geschikt is voor de Nederlandse zenders.
En anders koop je toch een geschikte ontvanger of nog beter een tv met ingebouwde ontvanger.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
bruining1947
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 18:42
Locatie: Emmen

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door bruining1947 »

Dubbele kop laten monteren heb ik ook gedaan
BVD Willem
johanencorinna
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 12 sep 2022, 20:35

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door johanencorinna »

Hallo,

Dus als ik nu een ontvanger van CD plaats en draai de schotel op de positie waar ik nu de duitse zenders wel ontvang, dan moet dit lukken om nederlandse tv te ontvangen......of denk ik nu te simpel
bruining1947
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 18:42
Locatie: Emmen

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door bruining1947 »

nee je hebt nu een enkele kop op de schotel en dat moet een dubbelekop worden uitrichten op astra 1 en dan pakt hij ook astra 3 hebt het laten doen bij een bedrijf in leeuwarden
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door Snarfsel »

Ik heb wel geen Alden, maar heb hetzelfde probleem, wel Duitse zenders maar geen Canaldigitaal.
Reden: software is te oud om de HD zenders te ontvangen.
Oplossing: nieuwe controlbox erin.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
bruining1947
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 18:42
Locatie: Emmen

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door bruining1947 »

Ik heb het laten doen bij INLOCO bedrijf in leeuwarden hij zet er een dubbellekop op was een uurtje werk (85,00) maar wel eerst een afspraak maken en probleem voorleggen
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: alden schotel/ontvanger



Bericht door anneh »

Bij onze oude camper kon ik gewoon met een usb stick de juiste gegevens er in zetten.
https://www.alden-deutschland.com/astra-23/
Plaats reactie