Op zoek naar een handige camperklusser

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Furio
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 aug 2022, 5:40

Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door Furio »

Beste mede camperaars,

Samen met mijn gezin reizen wij al een jaar rond met onze Carado Capron A464, Fiat Ducato uit 2010. Sinds kort hebben wij een huis gekocht net iets boven het midden van Zweden. Volgend jaar willen we onze ronde Europa af maken naar de balkan, Griekenland en Turkije.

Gaanderweg zijn er wat issues ontstaan die we graag opgelost zouden zien. Na 3 maanden reizen hadden we al wat zaken laten repareren, goede luiken laten installeren en een LPG installatie in laten bouwen bij een gerenommeerd camperbedrijf, echter vielen de kosten toen dermate hoog uit, dat we hier nogal van schrokken.

We vroegen ons af of hier mensen zijn die het leuk vinden om wat zaken te repareren of te onderhouden, uiteraard tegen een goede vergoeding. Of wellicht weten mensen hier bedrijven te noemen die hun vak verstaan en niet de hoofdprijs voor elke reparatie vragen.

De volgende zaken zouden we graag gerepareerd zien;

1. Douche, nieuwe douche inclusief kraan monteren, kraan is gespleten en de douche is ook aan zijn einde.
2. Boiler, temperatuur bij 60 slaat vaak niet uit, daarnaast ontkalken en onderhoudsbeurt (demonteren)
3. Spoelknop en waarschuwingslampje W.C. werkt niet (helaas niet de zekering), waarschijnlijk verstopping in het koppelstuk, want het water loopt wel gewoon uit het slangetje.
4. Oplossing garagedeur, de constructie laat vocht binnen in de deur, garagedeur rechts is al verloren, maar graag een oplossing tegen verdere achteruitgang. Garagedeur links zie ik hetzelfde gebeuren, maar is nu nog helemaal in orde.
5. Rechter garage komt aan de buitenkant de constructie een stukje naar buiten zetten, wellicht kit verwijderen en opnieuw kitten.
6. Binnenin de garage zie kan je door de vloer heen kijken bij de rand met de buitenconstructie, het is iets gaan wijken, het klinkt heel ernstig, maar schijnt vaker te gebeuren.
7. Onderkant camper wat kleine beschadigingen door het raken van grind, graag opnieuw behandelen tegen roest.
8. Klepje van de gasaansluiting voor buiten vervangen, zowel klepje als hetgene waaraan het vastzit.
9. Eventueel winterbanden monteren met stalen ventielen.

We horen graag opties van ervaren camperaars, en voor de duidelijkheid, we hoeven echt niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar de kosten die we toen hebben moeten betalen voor een paar kleine aanpassingen grensden aan waanzin :crazy:

Liefde, geluk en vooral veel mooie reizen!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19175
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Aloys »

Wellicht handig om de woonplaats te vermelden...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10189
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Peter LMC »

Welkom op het forum Furio.

Je hebt een hele wenslijst met aanpassingen en verbeteringen.
Lijkt wel dat je een complete renovatie van je camper wilt.
Kun je een aantal foto's plaatsen ter verduidelijking van je verbeterpunten.
Zo dat we een beter beeld krijgen van de reparatie/aanpassingen
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door beatrix18 »

"het klinkt heel ernstig, maar schijnt vaker te gebeuren."

Wat ik zo lees m.b.t. de garage klopt dat misschien wel. Helaas vaak ook op andere plaatsen.
Weet je wel zeker dat je camper niet al behoorlijk wat vochtschade heeft opgelopen? Dat schijnt vaker te gebeuren en is ernstig.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Furio
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 aug 2022, 5:40

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Furio »

Aloys schreef:
zo 11 sep 2022, 8:45
Wellicht handig om de woonplaats te vermelden...
Ik woon nergens, dus dat is lastig. We kunnen overal naartoe komen, we wonen op wielen :)
Furio
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 aug 2022, 5:40

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Furio »

beatrix18 schreef:
zo 11 sep 2022, 10:44
"het klinkt heel ernstig, maar schijnt vaker te gebeuren."

Wat ik zo lees m.b.t. de garage klopt dat misschien wel. Helaas vaak ook op andere plaatsen.
Weet je wel zeker dat je camper niet al behoorlijk wat vochtschade heeft opgelopen? Dat schijnt vaker te gebeuren en is ernstig.

Peter
Nee we laten de camper gelukkig goed onderhouden, in de afgelopen 12 maanden is er 2 keer een vochtmeting geweest, dit zit gelukkig goed.

De enige vochtschade die we hebben is de garagedeur, wat een afgesloten unit is. Het kan gelukkig niet overslaan naar andere delen.

De onderkant lijkt me idd wel een dingetje. daarom wil ik het graag gefixt hebben.
Furio
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 aug 2022, 5:40

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Furio »

Peter LMC schreef:
zo 11 sep 2022, 10:10
Welkom op het forum Furio.

Je hebt een hele wenslijst met aanpassingen en verbeteringen.
Lijkt wel dat je een complete renovatie van je camper wilt.
Kun je een aantal foto's plaatsen ter verduidelijking van je verbeterpunten.
Zo dat we een beter beeld krijgen van de reparatie/aanpassingen
Misschien is mijn post onduidelijk, ik zoek iemand die hiermee uit de voeten kan en dit leuk vind om te doen. Een renovatie lijkt me wat overdreven, er is wat onderhoud en vervanging van bijvoorbeeld de douche kraan nodig, dit zou ik zelf geen renovatie noemen. Heb je de lijst wel echt gelezen, het is niet heel spannend allemaal :)
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10189
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door Peter LMC »

Lees je wensen lijstje nog eens opnieuw dan in je openingsbericht Furio.
Dat doe je niet even en is meer dan een nieuwe douchkraan. :wink:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Op zoek naar een handige camper klusser



Bericht door Atoz »

Furio schreef:
vr 23 sep 2022, 11:11
Misschien is mijn post onduidelijk, ik zoek iemand die hiermee uit de voeten kan en dit leuk vind om te doen. Een renovatie lijkt me wat overdreven, er is wat onderhoud en vervanging van bijvoorbeeld de douche kraan nodig, dit zou ik zelf geen renovatie noemen. Heb je de lijst wel echt gelezen, het is niet heel spannend allemaal :)
Ik ben best handig. Durf ik te beweren....
Maar als JIJ dit allemaal niet heel spannend vind, dan is dat jouw mening. Maar waarom doe je het dan niet effe zelf?

Ik durf te beweren dat het allemaal wel eens heel erg spannend wil worden.

Succes in jouw zoektocht naar een goedkope handige Harry
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4184
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door beatrix18 »

"Een renovatie lijkt me wat overdreven, er is wat onderhoud en ........... nodig"

"Nee we laten de camper gelukkig goed onderhouden"

:wtf: :roll:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door Dafluc »

Goed mensen. Punt gemaakt. Het zou wel eens kunnen tegenvallen. Nu iemand die de klus wil doen of iemand kent die dat wel zou willen/kunnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door DiffRental »

Misschien is de vraag niet helemaal goed omschreven.

Een groot deel van de werkzaamheden lijkt niet zo spannend.
Ik denk dat de TS al geholpen is met iemand die er naar kan kijken en de simpele dingen repareert en de tegenvallers kan aanvullen met een goed adres of advies. Of zoals TS omschrijft, verdere terug uitgang tegen gaan. Dat klinkt niet als een renovatie naar nieuwstaat maar eerder als niet te moeilijke (misschien tijdelijke) oplossing.
Daarbij, TS woont in zijn camper dus veel gereedschap zal hij niet tot zijn beschikking hebben.

Er staat ook duidelijk dat ze niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, misschien eerst eens vragen wat hun idee is van dat dubbeltje voordat je ze veroordeeld dat het bijna niets mag kosten.
Een handige Harry voor €25 p//h is toch heel wat interessanter dan een dealer voor €80 ex btw p/h.(en een gedemotiveerde monteur die baalt om zo’n pokke klusje te doen en liever een camera systeem en dak airco plaatst op een nieuwe camper)
Voor een AOW’er met wat tijd toch een leuke bijverdienste als je 2 dagen lekker kan klussen toch?
Groeten Peter
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door kampo »

Terwijl de eigenaar er in woont en op je vingers staat te kijken ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Op zoek naar een handige camperklusser



Bericht door DiffRental »

Vanuit een professioneel oogpunt gezien niet wenselijk maar de TS vraagt duidelijk om een handige Harry.
Dus (voor wie interesse heeft) eerst eens contact zoeken en bespreken wat mogelijkheden en verwachtingen zijn.
Groeten Peter
Plaats reactie