Door Albanië: kanttekeningen

Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door fstuif »

Inmiddels moeten we toch wel weten hoe dat zit in arme landen? Er wordt bijna geen belasting geheven en dan gaan we alles ook nog cash afrekenen zeker in Albanië. Geen controle dus. Waar moeten die mensen dan met hun troep heen? Niemand haalt het op en reguliere vuilstorten zijn er ook niet. De overheid heeft andere zorgen. Een gewone situatie in ontwikkelingslanden. Gaat wel over als er wat meer welvaart komt.
Wij stonden dit najaar in een haventje in Griekenland. Er stonden ook grote containers voor het afval. Een oud dametje een beetje krom en volledig in het zwart kwam aanlopen met een zakje afval. Zij leunde tegen de container en met een ferme zwaai ging het zakje de zee in. Wij vinden dit uitermate a-sociaal en zij weten niet beter (nog niet). Met een stok de boel opgevist en toch maar in de container gedaan.
Vanuit de overheid een beetje meer bewustwording kweken?
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
The Scorpios
Berichten: 460
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 16:20
Locatie: Apeldoorn

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door The Scorpios »

Ik geloof graag dat het er schitterend is! En troep zijn er overal wel gewend. Maar hoe zit het met veiligheid? Kun je camper redelijk parkeren en samen boodschappen doen? Hoe zit het met camperplaatsen en campings? en kun je voldoende tanken? Wat zijn ervaringen met uit eten?

In de planning om in mei/juni die kant op te gaan
Nelleke

De herinnering die je later wilt hebben, moet je nu maken.
En dat doen we o.a. met onze Pilote P650D Essentiel uit 2019.
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door fstuif »

Nelleke ik weet niet of je samen boodschappen kunt doen. Kan in Frankrijk vaak niet dus kijk je in Albanië ook even uit. Diesel is overal te koop en campings en camperplekken zijn er voldoende. Je mag ook vrij kamperen en dat kan soms prima. Men wil graag lid worden van de EU dus is men bezig om de voorwaarden in te vullen. Wil je aanzien daar? Koop een oude Mercedes. Kijk uit met de telefoon. Vodafone is geen probleem. De rest?
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door thole »

Een jaar of 10 geleden vanuit Griekenland een stuk Albanië ingereden omdat we dichtbij bleken te zijn en nieuwsgierig waren naar het land. We hebben ons daar veilig gevoeld.
Vriendelijke mensen, we hebben daar meerdere malen vrij gestaan en ook gewinkeld met zijn tweeën.
Wat we in elk land altijd doen, nooit problemen gehad.
Wat Roma betreft, in Albanië kwamen we bij een armoedig kamp, daar werden we door wat opgeschoten jongeren wat minder vriendelijk bejegend.
Heel anders dan de ervaringen die we hadden in Italië op een cp waar een paar Roma families stonden.
Geen een camper van toeristen, die reden door, we hebben er 2 dagen naast gestaan en ons vermaakt met af en toe merkwaardige taferelen.
Meerdere malen per dag werd ons wat aangeboden, niet alleen fruit maar ook een pan en zelfs een keukentrapje.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door javanes »

Ik ben al een paar keer door Albanië naar Griekenland gereden.
Wat mij opvalt is dat de roostes in de goten langs de wegen op veel plaatsen verdwenen zijn.
Dus oppassen.

In Tirana meegemaakt dat verkeer tegen de rijrichting de rotonde nam omdat het verkeer in de rijrichting stil stond.

Voor de rest goed opletten in het verkeer.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door L4H3 »

Wat een mooie natuur. wat een aardige mensen. wat goedkoop. MAAR wat een troep. Snap niet dat mensen zo met de natuur om kunnen gaan. Ik kom er pas weer als alles netjes is. Jammer van dit mooie land.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door rbisdom »

Dan kun je in die hoek nog wel een paar landen van je lijstje wegstrepen.......
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door kampo »

Toch een mooie samenvatting...
Van de vervuiling heb je minder last naarmate je dieper de natuur in trekt.
Groeten Kampo
Yank75
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 27 mar 2022, 15:00

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door Yank75 »

Weet niet waar hempje ies geweest bent. Er zijn zeker rondom de steden plekken met afval. Echter heb ook genoeg hele mooie natuur gezien zonder afval. En het land maakt een ontwikkeling door die wij in de jaren 70 en 80 gehad hebben. Als je toen door Frankrijk reed lag er ook overal rotzooi. Gewoon blijven gaan dalijk is het massa toerisme.
Niemand realiseert zich hoe mooi het is om te reizen totdat men thuiskomt en zijn hoofd legt op zijn oude vertrouwde kussen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door Aloys »

On topic: Albanië.
En die kanttekeningen mogen ook over zaken gaan die NIET met vuilnis te maken hebben, maar WEL met Albanië.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2323
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Door Albanië: kanttekeningen



Bericht door rbisdom »

Ik moet dan eerlijk zeggen dat het vuilnis in albanie me niet is opgevallen, de vriendelijke mensen wel
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie