GPS-tracker met voertuigterughaaldienst

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

GPS-tracker met voertuigterughaaldienst



Bericht door hurktoilet »

Ik ben benieuwd of er iemand is die ervaringen heeft met (of uit eigen kennis opmerkingen kan maken bij) het volgende: zoekende naar een slimme gps-tracker. stuitte ik op de Loca net van Nedsoft. Nu heeft dat ding technisch niet mijn voorkeur, maar ik liep er tegenaan dat dat ding ook aangeboden aangeboden wordt met een voertuigterughaaldienst: als je camper (of willekeurig welk ander voorwerp) gestolen wordt, gaat het Landelijk Centrum Voertuig Recovering je camper terughalen.
Nu krijg ik al de kriebels als (in mijn beleving) krom Engels gebruikt wordt als nep-Nederlands. Bovendien suggereert de naam een min of meer officiële overheidsclub of in ieder geval bond van bedrijven te zijn, maar het blijkt gewoon om een particulier recherchebureau te gaan. Dat gaat dus aan de hand van jouw gegevens kijken waar de camper staat. Dan loop je niet het risico dat je zelf oog in oog met criminelen komt te staan en deze jongens zijn er (als ze goed zijn) vermoedelijk sneller bij dan jij. Daarbij: een kleine 600 euro is te verwaarlozen op de (al is het maar emotionele) waarde van je camper.
Daar komt bij de reden dat ik niet weg ben van de loca: dat ding geeft maar eens per dag een signaal (tenzij je anders instelt, maar dan raakt de batterij wel heel snel uitgeput). Dat betekent dus dat je eens per dag actief moet checken waar je camper staat, anders kan de camper bij wijze van spreken al op de boot naar Afrika staan. En dan heeft ook het Landelijk Centrum Voertuig Recovering naar alle waarschijnlijkheid het nakijken.
Goed, ik heb dus mijn twijfels. Vraag me af waarom dat LCVB niet met andere trackers zou kunnen werken. Of dat je niet tegen willekeurig welk ander recherchebureau zou kunnen zeggen: hier zijn de gegevens van mijn tracker, ga er achter aan. Ik veronderstel van wel, enige voordeel zou dan zijn dat je hier vooraf weet wat je er aan kwijt bent, maar ik ken die wereld niet.
Kortom: ben benieuwd wie hier iets zinnigs van kan zeggen. Om het overzichtelijk te houden: vriendelijk verzoek om het bij dit element te houden. Er valt over de Loca nog wel meer te zeggen (eindigheid 2g, gps/gnss, makkelijk detecteerbaar signaal, niet zelf te vervangen batterij, om maar een paar dwarsstraten op te noemen), maar die komen al aan de orde in andere draadjes.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: GPS-tracker met voertuigterughaaldienst



Bericht door FrankdB »

Ik kan uit de informatie van Nedsoft niet opmaken dat het een exclusieve deal met dat recherchebureau betreft.

De website van dat bureau http://www.recherchebureau-heijm.nl/werkt niet dus het valt daar niet na te gaan, maar ik stel me zo voor dat ze voor een zeker bedrag ook achter je camper aangaan als daar een andere tracker in zit.

Frank
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: GPS-tracker met voertuigterughaaldienst



Bericht door WimZ »

Camper-T
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: GPS-tracker met voertuigterughaaldienst



Bericht door Camper-T »

Als je camper met welke tracker dan ook gestolen wordt en je kunt hem via de bijbehorende app volgen, dan stap je toch direct naar de politie zodat zij achter de camper aangaan, deze staande houden en de criminelen gelijk opsluiten?
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8261
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: GPS-tracker met voertuigterughaaldienst



Bericht door hurktoilet »

In de ideale wereld: ja! Maar in de praktijk heeft de politie het druk-druk-druk (niet eens zo gek, want er is fors op bezuinigd) en moeten er prioriteiten gesteld worden. Dan lukt het misschien nog wel als de camper nog in de buurt is, maar zodra het zoeken overgedragen moet worden aan een andere regio wordt het al ingewikkeld.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie