Voordelig er op uit met de camper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Voordelig er op uit met de camper



Bericht door gebruikersnaam »

In januari en februari verstoken wij zo'n 300 m3 gas per maand.
Met een gasprijs van 2 euro per kuub is dat 600 euro.

Stel je gaat in de winter een maand op pad, dan kan je bij de huidige energieprijzen een aardig centje uitsparen doordat je de deur achter je dicht gooit.

Voorbeeld:
Ga een maand op reis naar Malaga.
Met wat extra ritjes ter plekke is dat heen en terug 5000 km.
Camper loopt 1 op 10 = 500 liter á 2 euro de liter = 1000 euro
De eerste 600 euro heb je al verdiend door thuis geen gas te gebruiken.

Kom daar maar eens om in de zomer!
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door dedruivenplukker »

In de zomer rij ik niet naar de Noordkaap.
Dat is 6000 km retour.
Ik bespaar daarmee 1500 Euro aan dieselkosten. :idea:
Daar kan ik dan weer de airco van laten draaien. :crazy:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Dafluc »

Jezelf rijk rekenen noemde mijn moeder dat altijd :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Camperic »

gebruikersnaam schreef:
wo 07 sep 2022, 0:46
De eerste 600 euro heb je al verdiend door thuis geen gas te gebruiken.
Kosten voor reparatie van (de gevolgen van) bevroren leidingen e.d. zullen een veelvoud daarvan zijn :wink:

Dat het verschil nu kleiner is klopt wel (als je geen gunstige vaste tarieven hebt :idea: ), maar inderdaad een geval van jezelf rijk rekenen :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door willemzon »

Dan te beseffen dat op dit moment al het gas bijna 4 euro per m3 kost. De gasprijzen rijzen echt de pan uit. Mijn zoon die in een jaren dertig huis woont kreeg een maandbedrag voorgeschoteld van 925 euro per maand. Volgens mij is het allemaal paniekvoetbal, maar hij schrok zich het apezuur

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door AadenAnke »

Pf 900€ permaand :bang: Ik ben toch wel erg blij met mijn zonnepanelen per mei een nieuw contract bij een nieuwe leverancier. Direct het maandbedrag op 35€ gezet. We zijn in deze periode best vaak weg geweest en met de opbrengst panelen hebben we tot nu al meer dan 1100€ tegoed van ze met een beetje mazzel gaan we overhouden dit jaar :lol: ik moet zeggen dat het bijleggen van 1500w aan panelen op het Z.O. (Ooo moet zijn N.W. Voorkant is Z.W. :bang: ) In de winter niet veel doet maar in de zomer beginnen ze rond 13 uur tot zonsondergang te gaan als de brandweer de meest dagen boven de 35kilowatt voor en achter samen en als je dan veel weg ben €€€ kassa :shh: :lol:

Gr Aad
Laatst gewijzigd door AadenAnke op wo 07 sep 2022, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Will »

Je kan je dak wel vol leggen met panelen maar het gas is toch zo duur en niet de stroom of je moet het hele pakket aanschaffen.

Maar inderdaad op vakantie gaan is een optie momenteel maar hoe lang hou je dat vol vluchten alles wordt duurder.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Peter+Annie
Berichten: 1345
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Peter+Annie »

dedruivenplukker schreef:
wo 07 sep 2022, 1:05
In de zomer rij ik niet naar de Noordkaap.
Dat is 6000 km retour.
Heb je stukken over geslagen dan ? :mrgreen:
Wij hadden dit jaar ,via Zweden ,Fins Lapland en terug via de kust 8400 km ,en dan heb ik nog 600 km "uitgespaart" door de boot van Rostock naar Nynashamn te nemen.
( ik moet er wel eerlijk bij vermelden dat we zowel de Vestralen als de Lofoten van onder naar boven gereden hebben)
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door AadenAnke »

Ik vlucht niet zou sowieso gaan dus is een bijkomend voordeel :lol: inderdaad gas maar in onze woning van 2000 is de isolatie top en we gebruiken de gehele boven verdieping niet stoken op 18 graden en stoken bij met elektrisch in de avond in de woonkamer. Doen we al jaren ons gasverbruik is erg laag en wat we overhouden van elektrisch wordt verreken met het gas. Wat er dan nog overblijft krijgen we sinds deze maand nog maar 0,09€ voor dus met wat opletten en bewust omgaan met halen we het misschien om kosten neutraal rond te komen. Moet me nu nog eens goed gaan informeren over verwarmen met infrarood. Maar je moet natuurlijk wel in omstandigheden zijn om de investering in panelen te kunnen opbrengen

Gr Aad
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Will »

Wat de gewone man niet allemaal moet doen om de aandeelhouders van o.a.Vattenfall het naar de zin te maken.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door DJSmiley »

Nog ff en een dieselkachel is goedkoper…

2kw elektrisch een uurtje kost 1,50 euro als je pech hebt.

Een webasto 2kw doet 0,6l per uur… dat is dus rond de euro.

Een warmtepomp is natuurlijk efficienter, maar een domme 1:1 elektrische kachel wordt onbetaalbaar..
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Kroppie »

ik doe alles elektrisch van de zon, vandaag de inductie kookplaat binnen gekregen, dus gebruik vanaf nu helemaal geen gas meer, en afgelopen winter had ik het warm genoeg met de infraroodfolie vloerverwarming en infrarood plafondpanelen, en al mijn warm water word warm door mijn zonnecollector, het zonnetje is mijn beste vriend, betaal nu aan energie 50 euro in de mnd en krijg aan het eind nog geld terug, wat wil je nog meer.

6300Wp panelen en 6m2 vacuum collectorbuizen.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door AadenAnke »

Met nog steeds een oude domme lieve meter neem ik aan :lol: wat betreft die IR plafond panelen ik wil daar mee gaan bijverwarmen als ik er zit maar kan daar nergens iets over vinden hoeveel watt ik daarvoor nodig heb. Heb jij daar info over Jos?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voordelig er op uit met de camper



Bericht door Kroppie »

ik heb er eerst 1 gekocht, opgehangen gevoeld wat het deed en toen bijgekocht, en na proberen op een thermostaat met tijdklok aangesloten, ik heb over hoeveel nodig ook heel weinig over kunnen vinden, ik vind dat ook wel logisch, iedere woonplek is weer anders , net als de warmte behoefte van mensen, maar ben tevreden over het resultaat, al vind niet iedereen het mooi die dingen aan het plafond, ach is net als kringen in plafond :D , en ik heb ze voor de warmte met weinig kosten, niet voor de mooiigheid dan had ik wel wat anders gekocht
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie