Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1564
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door tranny »

Het rijden heeft hier altijd al letterlijk uit stapjes bestaan ongeacht waarmee ik rijd: dankzij een aangeboren heupafwijking kan ik 1½ tot 2 uurtjes rijden en dan moet ik eerst weer een half uurtje wandelen om die heup weer gangbaar te krijgen voordat ik weer fatsoenlijk verder kan rijden.
Maar zolang het daarbij blijft en geestelijk ook alles goed blijft functioneren blijf ik ook gewoon rijden.
Vroeger nam m'n wederhelft het stuur dan wel over als we dan toch gelijk verder wilden rijden, maar toen ze op 45-jarige leeftijd plotseling een hart- en herseninfarct kreeg was voor haar het autorijden definitief over en uit. :(

Leeftijd zegt hierin helemaal niets, het draait allemaal om je gezondheid en gestel... dus geniet ervan zolang je het kunt, morgen kan alles al anders zijn. :wink:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door TestCase »

Ben pas 68 en 350km op een dag vinden we eigenlijk te ver voor leuk. We plannen stukken van, veel, minder. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. In principe rijden we niet in het donker met de camper, vinden we ook niet nodig.
Ik stop wanneer de partner, of kinderen, zeggen dat het niet meer veilig is, dat is dan jammer maar het is niet anders. Zal de 80 als chauffeur zeker niet halen met 75 mag ik heel blij zijn.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Going »

Ik was 69 jaar oud toen ik C1 haalde, 74 voor het eerst motor A2 en 76 motor A.
Mijn vrouw stapt zonder probleem achterop de 200cc motor scooter voor het eerst in haar leven zijnde 72 jaar. Samen hebben we reeds 10000 km plus op de motorscooter gereden. Maar fietsen doet mijn vrouw niet meer nadat ze 2x een behoorlijke val heeft gehad.
Ik ben nu 78 en vind rijden heel fijn. Wel vorig jaar naar Portugal gereden met soms 200 km op een dag. Was echt heel prettig maar het meest prettige ervan was op nieuwe plekken rondkijken omdat je daar dan de tijd voor hebt.
In november gaan we weer voor 6 maanden Down Under. Daar rijd ik dan ons klein campertje (model als Nissan L300) aan de linkerkant van de weg. Dat is weer sinds bijna 4 jaar heel anders rijden dan Europa.
Ik denk dat ik geluk heb goed gezond te zijn en nog geen mentale problemen te hebben. Ik ben me ook goed bewust dat ik aan gezondheid moet werken. Ik ga in het halfjaar thuis 5x per week naar de sportschool en doe mee met de cardio groepslessen zijnde 20 jaar de oudste en ook 60 jaar leeftijdsverschil geen uitzondering. Verder veel lezen om het koppie op pijl te houden en altijd nieuwsgierig zijn naar nieuwe technieken. Als we overwinteren wandelen we gemiddeld 50 km in de week en zijn wandelingen van 20km en meer in heuvelachtig of berg gebieden geen uitzonderingen.
Wanneer stoppen te rijden is volgens mij niet aan leeftijd onderhevig doch aan de welstand van je lichaam en geest.
Als je zelf merkt het gaat wat minder en aanmerkingen van anderen komen, dan is het tijd om te overwegen en een beslissing te maken. En dat is wat ik me heb voorgenomen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Dick-B »

Had door willen gaan tot mijn 85e maar helaas door een oog probleem mag ik nu niet meer rijden,
Ben nu nog 83 maar op 1 okt 84,
camper is reeds verkocht,het gaat altijd niet zoals je wilt,
Er zijn ergere dingen,blijf wel af en toe naar het forum kijken,
gr.Dick.
Camper_01

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Camper_01 »

Jammer voor U maar helaas
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Kroppie »

gat in de markt?

gezocht chauffeur om ouder echtpaar met camper maar geen rijbewijs meer , te rijden

wie weet
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1066
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Don Esteban »

>>Leeftijd zegt hierin helemaal niets, het draait allemaal om je gezondheid en gestel... dus geniet ervan zolang je het kunt, morgen kan alles al anders zijn. :wink:<<
Precies. En daarom zal ik blijven camperen todat het 'morgen' is. Zolang we lichamelijk de dagelijkse karwijtjes aankunnen, zullen we blijven cámperen.
>>Ben pas 68 en 350km op een dag vinden we eigenlijk te ver voor leuk.<<
Soms moet het maar 250 tot 300 km is voor ons ook voldoende. We hebben geen haast. Bij ons geen gestommel en klappende deuren om 07:30 uur om vroeg te vertrekken. 10:00 uur half 11 is vroeg genoeg en na 300 km (met een paar pauzes) staan we meestal al rond 15:30 uur op de volgende cp of camping. Ik ben 'pas' 78 en denk nog tot mijn 98ste te blijven cámperen :-)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door ducati 900 »

Dat wens ik iedereen toe.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door gjvonk »

+1, zolang je er plezier aan beleeft en je het fysiek en psychisch aan kunt, gewoon doorgaan...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Is 2012 diagnosticeerden de neurologe na uitgebreid onderzoek MGUS (familie van de meer bekende MS spierziekte).
Stap één was ons veel te grote Haarlemse huis van 3 verdiepingen in de verkoop.
Stap twee verhuizen naar een bungalow. Welke ik tussen 2014 en 2018 met behulp van 2 uiterst flexibele ZZPers en veel eigen werkzaamheden hebben aanpaste om er zelfs in een rolstoel zelfstandig te blijven wonen.
Als we voorjaar 2019 de Land Rover Camper weer uit de 'motteballen' halen, blijkt pas goed wat ik de afgelopen jaren heb ingeleverd. Het terug kerende onderhoud en een inmiddels minder mobile eigenaar waren te veel om er nog van te genieten. Najaar 2019 kreeg de Land Rover Camper (na een grondige service beurt, grotendeels nog zelf uitgevoerd) een nieuwe eigenaar.
Er waren grote plannen. Maar een openhart operatie (feb. 2020) en aansluitend Corona, hielden mij bijna 2 jaar in quarantaine.

En dan ben je opeens 72 jaar geworden en heb zowel de hart operatie als Corona overleeft.
Oké, de mobiliteit is sterk terug gelopen, maar auto rijden gaat nog redelijk (schakelen werd een probleem)

Dus november 2021 weer een nieuwe Camper gekocht.
Met automaat, elektrische stuur en rembekrachtiging.
En 'slechts' 5,5 meter lang, zodat deze ook op een invalideparkeerplaats past :thumbup:

Nee, oprijden zal ik deze wel niet, maar tot die tijd :cheers:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door kampo »

Zeg
Ze hebben je niet gespaard. Moed houden hé.
Groeten Kampo
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door isoplus »

Om de moed erin te houden:
Ik kreeg in 2016 5 by-passes en ging dat jaar nog met onze Hymer naar de Algarve, dat ging eigenlijk prima. Alleen dat schakelen en dat grote lompe ding reinigen ging mij tegenstaan, terwijl ook de onderhoudskosten van het Hymerdeel de feestvreugde danig drukte. Nieuwe Ducato-bus gekocht, dat hadden wij eerder moeten doen!
Rijdt als een luxe auto, geen herrie, past overal tussen, schakelt automatisch en vraagt alleen onderhoud aan het Fiatdeel, en dat is weinig. Inmiddels bijna 40.000 km mee gereden. Ik zal hem niet op rijden maar de 100.000 is wel het streven :cheers:
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door mari-anne »

Google translate is mijn vriend buiten Nederland. Ik zal zeker niet in 4 dagen naar Peniscola rijden. Waarom zou ik. Het plezier begint als de campermotor gestart is. Rijd alleen en ook 73.

campergroet, Marianne
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door hurktoilet »

Is denk ik inderdaad een vraag die voor iedereen anders beantwoord moet worden. Maar als je zelf gaat twijfelen: vraag het eens aan je partner of die het nog wel zo fijn vindt om bij jou in te stappen. Of ga eens naar een rijschool en vraag of een instructeur eens met je mee kan rijden. Wellicht valt het best mee, of heeft die tips voor dingen om op te letten. Krijg je gelijk uitleg over allerlei nieuwe fratsen zoals rare belijningen (wat is die groene streep in het midden?) en turborotondes. Misschien is eens in het (half?) jaar een lesje genoeg om je scherp te houden. Kosten vallen in het niet bij die van je campertrips...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie