Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen weekend stonden we in Hoek van Holland, en zondags kregen we nieuwe buren. Beiden de 80 gepasseerd, en alweer 4 weken onderweg met hun integraal camper. Dat vondt ik prachtig, en geeft hoop voor onze eigen camper toekomst!

Zolang je zelf je beperkingen kent, is er geen enkel probleem.
Toen ik 30 was reden we s'avonds om 10 uur richting zuid frankrijk, en stonden om 8 uur aan de zuidkust. Nu ben ik 55 en rij zulke afstanden niet meer s'nachts: Ik heb gemerkt dat ik niet meer de focus van toen heb, Wel rij ik nog gemakkelijk de hele dag door, en moet mezelf dan echt tot pauzes dwingen.
Er komt straks vanzelf een moment dat ook ritten van een hele dag teveel worden: dan rij ik gewoon korter. Zolang je goed naar je eigen lichaam luistert komt dat wel goed. Desnoods neem je 2 weken om er te komen, als je de tijd hebt.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Will »

Toch wel leuk toen ik 30 was dacht moet die 80' er onderhand zijn rijbewijs nog niet inleveren .Nu vind bijna iedereen van die leeftijd dat hij / zij nog prima rijd al mag het van mij wel iets sneller als 70 a 80 km per uur. :D
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Marco Polo »

Het verschil is - wat dat betreft - allemaal wat kleiner geworden omdat ook de gemiddelde niet handsfree beller en app’er er vaak de rem op gooit :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Dafluc »

Denk dat er nu nog steeds zo wordt gedacht. Alleen zitten wij nu aan de andere kant....
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door seth_space »

Was het niet zo dat uit onderzoek bleek dat 85% vindt dat ze beter rijden dan de gemiddelde chauffeur :lol3:

Ouder wordend zal dat percentage vast dalende zijn.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door DucatoDolf »

TestCase schreef:
za 10 sep 2022, 8:06
...
Ik stop wanneer de partner, of kinderen, zeggen dat het niet meer veilig is, dat is dan jammer maar het is niet anders.....

//Kees
Een van de weinige echt wijze woorden in dit topic.

Heb het rijbewijs van m'n opa in agent z'n handen gedrukt nadat hij de ijssalon in was gereden. "trek 'm asjeblieft in". Omwonenden gaven aan altijd hun hart vast te houden elke keer dat hij instapte. Hij luisterde dus (ook) niet naar zijn kinderen.

Hoop dat ik bij m'n eigen ouders dat gevecht niet aan hoef te gaan. En ik hoop m'n eigen eigenwijzigheid tzt ook kwijt te zijn.

Veel ouderen rijden hetzelfde als een bestuurder onder invloed. Hetzelfde geldt voor het vragen aan een oudje of het rijden nog gaat. Irreëel. Vraag het de kinderen/omstanders.

Voor alle andere 'problemen' in de openingspost zie ik dan wel weer veel oplossingen. Veel zijn al aangereikt. Als het rijden nog wel gaat, maar het retour NL-Portugal te veel wordt, is een optie om de camper lekker in Portugal te stallen en met het vliegtuig heen en weer te gaan wellicht een idee. Nog niet echt gelezen. Qua kosten waarschijnlijk nog goedkoper ook.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door willemzon »

Veel ouderen rijden hetzelfde als een bestuurder onder invloed. Hetzelfde geldt voor het vragen aan een oudje of het rijden nog gaat. Irreëel. Vraag het de kinderen/omstanders.
Ik vind bovenstaande knap stigmatiserend

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door jaap van duijn »

Met mijn 72 jaar vind ik deze vraag en zeker op dit forum, zeer overtrokken en overbodig.
Ik dan toch, en mijn mening is een van de velen die een ieder mag hebben.

Fijne dag nog en dat we allemaal een gezonde en hoge leeftijd mogen bereiken.

De groeten Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Kroppie »

tot wanneer rijden is niet afhankelijk van jaren of leeftijd maar van de conditie van de benodigde lichaamsdelen, bij de een kan dat misschien wel tot 105, en bij een ander helaas maar tot 45
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door rijschoollucassen »

Ooit met een Staphorster dame op stap geweest. Geheel in klederdracht, 95 jaar oud, moest voor Cbr een rijtest doen. Eerste afspraak leek best hoopgevend, paar verbeterpuntjes, maar wel te doen. Tweede afspraak, niemand thuis. Keertje om de boerderij gelopen, op de deel een paar keer goed hard 'volluk' geroepen, niemand. Haar zoon gebeld, nam niet op. Uiteindelijk terug naar de rijschool. Even later belt haar zoon, ze was in haar slaap overleden. De bakker had haar samen met de buurvrouw gevonden. Heb als 'dienstverlening' Cbr maar afgebeld.

Sommigen kunnen best lang verantwoord blijven auto rijden.

Groet, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Robenan
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
Locatie: ZO Brabant

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Robenan »

zo zie je maar dat slapen op hoge leeftijd gevaarlijker kan zijn dan autorijden :-B
Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Kroppie »

goed beschouwd is leven levens gevaarlijk, ga je op een end dood aan
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Peter+Annie
Berichten: 1336
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Peter+Annie »

Kroppie schreef:
za 17 sep 2022, 9:35
goed beschouwd is leven levens gevaarlijk, ga je op een end dood aan
DE dood is de enige zekerheid die we hebben in het leven :angel: :bow: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tot welke leeftijd rijden jullie met de camper?



Bericht door Dafluc »

Deze vraag overbodig vinden is hem eigenlijk ook beantwoorden.....
Afbeelding
Plaats reactie