Isolatie vloer brandweerauto

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6338
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door rongreven »

Die verglaasde spiegel is te voorkomen door vloerplaat te gebruiken.

Als voorbeeld:

https://www.huisman.nl/bouwmaterialen/a ... uct=112290
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1590
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door tranny »

Wel eens over nagedacht, maar heb toch altijd gekozen voor de kwaliteit + het gemak i.p.v. een hoop geklieder met verf en/of mindere kwaliteit... dat prijsverschil is het mij dan wel waard.
Die 2-zijdig gladde verglaasde spiegel is trouwens slechts 1 soort betonplex, maar er bestaat ook nog een antislip versie en die spiegelt alleen maar aan de onderkant.... en daarnaast, als je vloerbedekking erop legt dan zie je er toch al niets meer van terug. :wink:

Wat bouwmarkten betreft... hebben die ooit al eens fatsoenlijk hout verkocht dan?... ik kan daar alleen maar kromgetrokken 2e en 3e keus rommel vinden voor hoofdprijzen. :-? (die "gratis" zaagservice hebben ze er wel dik bij in gecalculeerd)
Een plaat antislip betonplex 125x250 9mm koop ik momenteel voor € 50,= bij een lokale houthandel (B-keuze zelfs minder), en dan heb ik ook nog de degelijke hardhout versie i.p.v. de zachtere berken/populieren/eucalyptus versie die de meeste bouwmarkten leveren.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8932
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door kampo »

Eens
We begrijpen elkaar :cheers:
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door DucatoDolf »

Wat een gezever. Bij mij ligt er 18mm underlayment in. Is wel eens een glaasje sap overheen gerold. En m'n dak was minder waterdicht dan ik had gehoopt. Daar rot zo'n plaat niet meteen van weg. Je moet 'm alleen niet opsluiten. Het vocht moet eruit. Ventileren.

Als je bang bent voor een rotte vloer heb je grotere problemen in je leidingwerk.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1590
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door tranny »

Klopt... maar met een pak isolatie eronder en een lap vinyl erover wordt zo'n vloerplaat in de praktijk toch weer grotendeels opgesloten en blijft er voor dat ventileren al niet veel meer over.
En dan vind ik het wel prettig als een waterdichte kunstharslaag bij voorbaat al voorkomt dat er vocht in het hout kan trekken, ik heb onder de vloerbedekkingen al genoeg zwart beschimmelde vloerplaten gezien.
Maar goed, het is slechts mijn persoonlijke mening en iedereen is vrij om daar anders over te denken. :cheers:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Camperbassie
Berichten: 631
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Isolatie vloer brandweerauto



Bericht door Camperbassie »

Xps plaat met aan 1 zijde polyester 30mm ofzo. Top isolatie en harde bovenkant. Leg je dat alleen op je loopgedeelte en onder kastjes / keuken alleen xps.
Niks schimmel of andere ellende in de tijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk



Plaats reactie