Storing door Victron Argofet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Trebla400
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 04 sep 2022, 20:55

Storing door Victron Argofet



Bericht door Trebla400 »

dag,

ik heb in mijn Land Rover camper twee accu's die ik laad met de Victron Argofet laadstroom verdeler.
Zie https://www.victronenergy.nl/battery-is ... #datasheet

Verder heb ik een 27 MC installatie met een NG (No Ground) antenne, die perfect werkt als de motor uitstaat.
Als ik de motor start krijg ik na 10 seconden een zware brom op de 27 MC op alle kanalen. Als ik de motor uitzet dan houdt deze brom weer op na 8 minuten. Deze brom is niet weg te filteren met de speciale filtersets voor 27 MC, of met de interne filters van de 27 MC installatie zelf. Ook treeft het op, onafhankelijk van het "bakkie", ik heb er twee geprobeerd en dat maakt geen verschil. Ook verschillende antennes, of andere aarding maken niet uit.

Ik heb verder onderzoek gedaan naar de oorzaak, en het is zo dat als ik de argofet verdeler loskoppel, dan treedt de storing niet op. Mijn conclusie is dat er uit die laadstroomverdeler dus een stoorsignaal komt na 10 seconden en dat het ophoudt na 8 minuten als de laadstroom wegvalt. Heeft iemand een idee wat dit nou is, en wat de oplossing kan zijn?
Verder werkt die Argofet prima, en zeker voor het ruigere offroad werk is die robuust.

Dank,
Trebla400
Gebruikersavatar
desnor
Berichten: 6
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 16:25
Locatie: Bovensmilde

Re: Storing door Victron Argofet



Bericht door desnor »

ik weet niet of het al is opgelost, maar heb je de spanning al aan de ingang van de victron aangesloten? En toch zou je met de juiste ferrietkralen een vermindering van de brom moeten krijgen. Voorts zou ik victron eens benaderen.
Still going strong after all these years
Plaats reactie