Huawei B818 ervaringen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Andre Mc Louis »

Goedemiddag,
Ben bezig mijn wifi ontvangst te wijzigen. Gebruik momenteel op camperplaatsen de plaatselijke hotspot en mijn EzHtspot & EzRepeater. Dit werkt goed zolang er een wifi signaal wordt aangeboden. Ben geïnteresseerd in de Huawei B818 met simkaart. Heb diverse gelezen op het forum en hierdoor geïnteresseerd.

Ik heb toch nog een paar vragen:

1e B818 kan op 220volt met een adaptor en op 12volt, moet je nu een 12volt spanningsbeveiliging tussen deze 12volt aansluiting en de huishoudaccu plaatsen i.v.m. soms 14,4 volt op hhaccu.

2e is er een goede ervaring met wifi ontvangst tijdens het rijden!

3e is deze B818 niet bedoeld voor in huis waar hij dus permanent op een plaats staat.

4e graag praktijk ervaringen van mede camperaars die ook de B818 gebruiken of zijn voorganger de B618.

Ik kijk uit naar de reacties.

Mvg, André
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Huawei B818



Bericht door jheeck »

1 - Ik heb voor de zekerheid een spanningsregelaar voor mijn Huawei B535-232 gezet. Tientje bij Alie & better safe than sorry.
3 - Zorg voor een meter of twee extra voedingssnoer zodat je de router bij een luik of raam kunt zetten als de ontvangst op z'n vaste plek wat minder is.

Voor 2 & 4 heb ik geen antwoorden omdat ik een heel ander model heb :-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door JoopBrekken »

1- nee hoeft niet, de 818 heeft een interne spanningsregelaar. Ik heb 10 tot 15V op de 818 gezet en geen probleem.

2- ja, dat werkt, mits je in bereik van een zender ben.

3- ja, maar mobiel gaat ook prima.

4- we zijn zeer tevreden met de 818!
Laatst gewijzigd door JoopBrekken op do 01 sep 2022, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Schovie »

1. Rechtstreeks aangesloten op 12v. Heb wel af en toe dat router opeens geen verbinding meer heeft. Wordt na een minuutje weer hersteld. Weet niet waarom. Ga er nu wel een spanningsregelaar tussen zetten en kijken of ik dan geen uitval problemen meer heb.
2. Voor navigatie gebruik ik Google maps. Dus altijd online. Daarnaast luister ik tijdens het rijden in het buitenland naar Nederlandse zenders. Op heel afgelegen gebieden valt de verbinding wel eens weg. Gelukkig komt dit zelden voor.
3. Tot nu toe heeft hij alle hobbels en drempels weerstaan.
4. Zoals in diverse berichten op dit forum kunt lezen alleen maar positieve ervaringen, zoals ook bij mij en bij mijn zoon die i.v.m. werk een stabiele verbinding moet hebben.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Huawei B818 ervaringen?



Bericht door appellover »

Bij mij 24/7 aan en dus altijd en overal wifi ,kijk er ook tv mee.Heb hem aangesloten op usb-c ,was ook bang dat hij niet blij werd van 14,4 volt als zon volop schijnt.
Werkt prima ,heb hem van marktplaats voor 95€.
Gr.Ron.
Afbeelding
Challenger Genesis 388 eb 2016
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Huawei B818 ervaringen



Bericht door Camper-T »

Hier idem dito en blij met @DJSmiley die deze 4G Router als één van de eerste besprak en adviseerde waardoor veel CF leden volgden.

Momenteel rijden wij door de EU en zit er een Onlineineurope simkaart (Vodafone.de) in. Juist in Duitsland soms onhandig als je op een plek met zwakke Vodafone dekking staat want daar is de simkaart native en kun je niet van provider wisselen die sterker en sneller is. In alle andere landen vanzelfsprekend wel, al was dit top op heden maar 1 keer nodig.

De B818 staat 24/7 aan en dus ook onder het rijden. Vrijwel altijd bereik en dus 100% Wifi onderweg. Ik schrijf ‘vrijwel’ omdat het soms voor kan komen dat tijdens het rijden het schakelen tussen de netwerken niet altijd gelijk lukt, zoals bij landsgrenzen. Een simpele reboot in de Huawei app en de router komt vrij snel weer tot leven.

Als aanvulling heb ik alle 4G antennes extern gemaakt en gebruik daarbij een 4x4 Poynting MiMo 4G/5G antenne maar of dit echt meerwaarde heeft vraag ik mij al langer af. Volgens mij presteren de interne 4G antennes al prima en was deze impulsieve antenne-upgrade niet direct nodig geweest.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door FrankdB »

Andre Mc Louis schreef:
do 01 sep 2022, 15:58
3e is deze B818 niet bedoeld voor in huis waar hij dus permanent op een plaats staat.
4e graag praktijk ervaringen van mede camperaars die ook de B818 gebruiken of zijn voorganger de B618.
De B818 is/wordt inderdaad gebruikt als backup voor een vaste internetverbinding. Ik meen door T-Mobile. Dat is een goed iets: onder gunstige GSM condities haal ik hogere snelheden dan mijn eigen vaste 100 Mbps verbinding thuis.

Onze praktijkervaring met de B818 in combinatie met een Vodafone simonly simkaart is super. Er zijn een aantal zaken om even rekening mee te houden. Deze zijn uitgebreid gedocumenteerd op dit forum:
  • De pincode moet van de simkaart zijn (ook geen 0000)
  • De APN instellingen luisteren nauw bij roaming

Frank
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door appellover »

Heb hem overgenomen van man uit Groningen die nieuw huis aan het bouwen is.Hij vroeg glasvezel van t mobile aan ,maar dat duurde wel 3 maanden ,tot die tijd kreeg hij een huawei b818 “ te leen” maar veel sneller kwam er al glasvezel dus Huawei niet meer nodig ,hij wou de router terug sturen maar dat hoefde niet ,u mag hem houden ,zo komen ze op marktplaats .In het geheugen zaten 10 tal mensen die ook een keer ingelogd waren geweest ,denk vrienden of familie.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Andre Mc Louis »

Alle mede camperaars die een reactie hebben gegeven ENORM bedankt.
Door alle info heb ik een duidelijke houvast.
Hierdoor besloten om de B818 zonder antenne aan te schaffen met spanningsbeveiliging (ali) in 8-40 volt uit 12 volt 3 ampere.
Nu nog even verdiepen in simkaart kopen in nl of onderweg duitsland en/of frankrijk.
Mvg, André
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Huawei B818 ervaringen?



Bericht door PaulBng »

Camper-T schreef:Ik schrijf ‘vrijwel’ omdat het soms voor kan komen dat tijdens het rijden het schakelen tussen de netwerken niet altijd gelijk lukt, zoals bij landsgrenzen. Een simpele reboot in de Huawei app en de router komt vrij snel weer tot leven.
Dat viel mij ook op.

Uiteindelijk lukt het hem wel vanzelf, als je veel geduld hebt.


Paul
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door FrankdB »

Andre Mc Louis schreef:
ma 05 sep 2022, 9:55
Nu nog even verdiepen in simkaart kopen in nl of onderweg duitsland en/of frankrijk.
Als je voor 5 of 10 euro een simkaart in NL koopt, heb je in ieder geval wat. Kom je in het buitenland een betere deal tegen, koop je die. Vind je geen betere deal, dan waardeer je de NLse simkaart op en activeer je een internet bundel.

Probeer dat laatste wel even uit voordat je vertrekt. Het gaat het beste met een bestaande internetverbinding, maak ik denk (!) dat het ook moet lukken via SMS berichten via het Huawei interface.

Frank
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door pwhooftman »

Een vraag aan de B818 gebruikers: als de B818 met een spanningsbron verbonden wordt, verbindt deze dan automatisch met het 3G/4G netwerk, of moet er altijd in een app of op een portal nog op 'connect' geklikt worden of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Camperic »

Automatische verbinding zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door PE1OPQ Theo »

pwhooftman schreef:
vr 09 sep 2022, 22:58
Een vraag aan de B818 gebruikers: als de B818 met een spanningsbron verbonden wordt, verbindt deze dan automatisch met het 3G/4G netwerk, of moet er altijd in een app of op een portal nog op 'connect' geklikt worden of iets dergelijks?
Dat doen alle mifi routers.
Want dat is hun doel, verbinding maken met een netwerk.

Theo
Plaats reactie