kan dat alles niet met je mobiel en als hotspot gebruiken want als je geen wifi hebt doet die tablet ook niets.Ik pak altijd een extra bundel die zet ik aan geen gedoe voor een paar centen.
Thanks Frank, mijn vraag heeft eigenlijk betrekking op de afmeting van de SIM die in de Huawei gaat. Ik neem aan dat ik dan aangewezen ben op een wat oudere versie telefoon.
Goed punt. Weet ik eerlijk gezegd niet. Ik kan momenteel niet bij mijn b818, maar op het internet vind ik dat deze een microsim gebruikt.
Dat past niet in telefoon met een nanosimslot. Als het echt nodig kun je de nanosim eruitdrukken om in je telefoon te gebruiken en later met een adapter weer terug in de b818 doen.
Goedemorgen, eindelijk een antwoord op mijn probleem, [geen roaming nu in Frankrijk] helaas negatief. Antwoord van de simkaart provider is dat op de Huawei B818-263 de roaming niet aan of uit te zetten is, dit klopt omdat er in de Optus 192.168.8.1 inderdaad geen switch aanwezig is. Dus in het kort router is goed simkaart is goed maar Huawei heeft software matig de aan/uit roaming niet mogelijk gemaakt!
Zijn er forumleden die ook de Huawei B818-263 gebruiken en die wel in Frankrijk roaming kunnen instellen en waar het dus wel werkt.
Hoop op reacties. Mvg André
Ik gebruik de B818 probleemloos met datasim van KPN, ook in Frankrijk.
Via "Netwerkinstellingen"-> "Mobiel netwerk" is roaming te (de)activeren zover ik me kan herinneren.
Wat kul smoes zeg, zeg dan direkt dat het ding (simkaart) alleen in Nederland werkt.
De B818 werkt probleemloos buiten Nederland, T mobile en Vodafoon.
Dan lijkt het erop dat jij een Australisch model hebt met dichtgespijkerde firmware die dus bepaalde opties mist.
De meeste van ons hebben een (oud) T-mobile ding uit NL, die waren afaik gewoon voorzien van de normale firmware en boden ook de optie om roaming aan te zetten. Heb jij m uit het buitenland ofzo gehaald?
Optus klinkt namelijk als een versie voor een australische provider.
Mogelijk dus dat ding flashen naar een normale firmware. Ik vermoed dat jij eentje via een dubieuze parallelimportbron hebt met dus andere firmware