Huawei B818 ervaringen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
borretje
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 26 okt 2020, 7:15

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door borretje »

Ik ga het proberen. Momenteel geen prepaid tegoed op de sim. Zodra we weer op stap gaan zal ik het opwaarderen

Verstuurd vanaf mijn SM-P610 met Tapatalk


Update:liggend werkt hij net goed.Wel een tijd zitten klooien met apk instellingen. In Nederland was het plug en play maar nu in Duitsland niet. Bij profielnaam denk ik eerder aan iets wat op de gebruiker slaat en niet op live.vodafone.nl. En natuurlijk ramen aanzetten
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Andre Mc Louis »

Goedemorgen, toch een probleem, momenteel in Frankrijk. In Nederland werkte B818 prima met All ways connected simkaartje. Alleen voor internet data.
In Frankrijk krijg ik hem niet aan de praat. APN ingesteld op globaldate.iot (dit is de juiste instelling All ways connected).
Ik gebruik op mijn ipad de app Huawei AI Life. Ik kies Wifi Optus_B818_823B dit werkt en in de app zie ik dat ik ingelogd ben (online).
Zie ook provider Orange F met 4 streepjes 4G. Krijg echter ook de melding "Network error please touch to diagnose". Zie dan een rood kruis op mijn simkaartje staan. Data Roaming staat Enabled. Ik denk dus dat B818 verbinding heeft met simkaart maar dat er verder iets nog/niet goed ingesteld staat maar wat??? Kan hiervandaan helaas geen foto's maken. Hoop op een reactie(s). mvg
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
DJSmiley
Berichten: 4032
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door DJSmiley »

Druk t simkaartje eens in je telefoon? Dan weet je iig of die goed werkt en kun je eventueel met hun support contact opnemen (misschien is er iets mis met roaming ofzo?)
Toestel ondersteunen ze ook dan (itt een wifi router)

Overigens: Wat is je APN?
Volgens https://alwaysconnected.eu/info/technical/ moet het globaldata.iot zijn, in jouw post heb je het over globaldatE.iot (dus date ipv data)?
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Andre Mc Louis »

Hallo DJSmiley, typefoutje staat wel goed op globaldata.iot in iphone werkt simkaartje ook. In de app geeft hij ook aan connected.
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door FrankdB »

Soms geeft een B818 problemen als er een PIN zit op de simkaart. Gebruik in dat geval de iphone om die PIN eraf te halen (ook niet op 0000 zetten).

Frank
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Andre Mc Louis »

Hallo, even een tussenstand. Contact gehad met All ways connected, de simcard moet gereset worden. Heb nl wel contact met Orange F maar kan geen data doorgeven! Ik wacht op nader bericht en heb hoop. Vast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door TonenJolanda »

FrankdB schreef:
do 20 apr 2023, 13:27
Soms geeft een B818 problemen als er een PIN zit op de simkaart. Gebruik in dat geval de iphone om die PIN eraf te halen (ook niet op 0000 zetten).

Frank
Frank, welke versie van de iPhone gebruik je hiervoor?
Groet, Ton
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door TestCase »

Andre Mc Louis schreef:Hallo, even een tussenstand. Contact gehad met All ways connected, de simcard moet gereset worden. Heb nl wel contact met Orange F maar kan geen data doorgeven! Ik wacht op nader bericht en heb hoop. Vast bedankt voor het meedenken.
??? Resetten van een SIM kaart? Die kan helemaal niet gereset worden, is in feite dood ding/stukje geheugen.

Haal die SIMkaart eens uit de Huawei en stop hem er een 30min. later weer in. Sommigen noemen dit een reset maar dit lost vaak problemen op met aanmelden bij de provider.

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 879
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door FrankdB »

TonenJolanda schreef:
do 20 apr 2023, 22:56

Frank, welke versie van de iPhone gebruik je hiervoor?
Dat kan met de meeste (alle?) mobiele telefoons. Ik noemde iphone omdat dat het toestel is dat Andre zei bij zich te hebben.

Frank
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Will »

Ben ik nou een boon kan dat alles niet met je mobiel en als hotspot gebruiken want als je geen wifi hebt doet die tablet ook niets.Ik pak altijd een extra bundel die zet ik aan geen gedoe voor een paar centen. Als je tv kijkt via je eigen wifi daar.loop je toch op leeg want voor niets gaat de zon op.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door TonenJolanda »

FrankdB schreef:
vr 21 apr 2023, 10:44
TonenJolanda schreef:
do 20 apr 2023, 22:56

Frank, welke versie van de iPhone gebruik je hiervoor?
Dat kan met de meeste (alle?) mobiele telefoons. Ik noemde iphone omdat dat het toestel is dat Andre zei bij zich te hebben.

Frank
Thanks Frank, mijn vraag heeft eigenlijk betrekking op de afmeting van de SIM die in de Huawei gaat. Ik neem aan dat ik dan aangewezen ben op een wat oudere versie telefoon.
Groet, Ton
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door seth_space »

Will schreef:
vr 21 apr 2023, 11:06
Ben ik nou een boon
Best mogelijk, van afstand niet te bepalen

kan dat alles niet met je mobiel en als hotspot gebruiken
Zeker, maar met die Huawei heb je een veel betere ontvangst en kunje allerlei wifi zaken permanent aansluiten zonder dat je daarbij je telefoon leeg trekt
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door Will »

Je bent op vakantie niet thuis en mijn mobiel doet het altijd. :. :wink:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Huawei B818 ervaringen?



Bericht door seth_space »

Op vakantie is de camper ons thuis.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie