Bij aankomst afrekenen

kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door kampertjes »

Met dit soort fratsen krijgen wij steeds meer hekel aan campings. Eerst een half uur voor de balie je hele hebben en houden registreren, dan camping over om plek te zoeken, terug naar de balie (weer in de rij…) om nr door te geven en dan volgende dag weer om te betalen… en als je pech hebt pas na 9 uur. En betalen wil je wel want je hebt nog borg staan voor de uitrijkaart en/of pasje voor toiletgebouw (vaak eentje zodat je ook nog om de beurt moet douchen …)
Tuurlijk zo is niet overal maar …. Liever een camperplaats met een automaat of aan-uit app, of beter nog een beheerder die je een tientje in de hand drukt en klaar.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9189
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door gjvonk »

In mijn beleving zijn het vooral de campings die deel uit maken van grote ketens (Roompot, Huttopia, is Orbitur ook een keten?, etc.) die zo spastisch met dit soort zaken omgaan. De balie medewerkers zijn vaak studenten of hebben een seizoen baantje en de regels worden "op het hoofdkantoor" bedacht...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4188
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door beatrix18 »

Tijden veranderen.
Bij de groenteboer kon je vroeger ook zeggen; "schrijf maar op, ik betaal morgen wel"
Probeer dat maar bij de Jumbo....
(En de groenteboer bestaat niet meer)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door jaap van duijn »

Camperplaats bij jachthaven.
"U krijgt tijdig een bericht om de betaling van Uw plaats te voldoen".
"Wij brengen in rekening - vooraf - 5 € voor de sleepsleutel, dit bedrag is nodig voor de Douches en word steeds klein bedrag afgeschreven".
"Ook vragen wij U 20.= € borg voor de sleep sleutel".
"Deze borg word terug gestort en het restant op de sleep sleutel op Uw bank rekening".
Wij deden het wel en hadden een leuk plaats voor 3 nachten. De afrekening was trouwens ook direct, stond gelijk op onze bank rekening.
Ja dan je keuze, doe je het wel of niet.
Zouden we het weer doen, ja we doen het weer als 't gevraagd word, de keuze blijft immers aan ons :)
Groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door metatoon »

Hier gelukkig nog wel groenteman en ook nog eens buurman van de jumbo.
Mooi werk.
Ooo ik dwaal af ,ben weg.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Beroepsreiziger

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Beroepsreiziger »

Jaap, wat is een sleep sleutel?
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Mickel Moen »

HarryM schreef:
di 30 aug 2022, 10:41
…………..
Wij vinden deze gang van zaken niet prettig.De camper is er juist om te gaan en staan vrijheid.Graag jullie mening.
Onze mening doet natuurlijk volstrekt niet terzake. Jij bent het die al dan niet een overeenkomst met een aanbieder aangaat.

Zoals velen hier, betaal ik gewoon voor één nacht als betaling vooraf gevraagd wordt. Willen we langer blijven, boeken we er een nacht bij.

Pas als we zeker weten, dat we langer blijven, betaal ik voor meerdere nachten.

Overigens, dat idee, dat de camper er juist is om te gaan en staan in vrijheid, is een borreltafelwijsheid.

Vrijheid is geheel afhankelijk van je eigen keuzes en de beleving daarvan. Met die verantwoordelijkheid bij een ander te leggen beroof je jezelf van je eigen vrijheid.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Will
Berichten: 3562
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Will »

Met dit soort fratsen krijgen wij steeds meer hekel aan campings. Eerst een half uur voor de balie je hele hebben en houden registreren, dan camping over om plek te zoeken, terug naar de balie (weer in de rij…) om nr door te geven
De campinghouder zou het ook liever anders zien maar dat zijn de regels voor hulpverleners, politie, en plaatselijke autoriteiten.
Als hij dat niet doet is hij/zij in overtreding maar troost je als mijn dochter met vakantie gaat met gezin is zij 1500.- e. kwijt voor een slaapplek voor een week. En wij camperaars zijn gewoon toeristen net als andere vakantie gangers dus tel je zegeningen voor een hand tekeningetje.

Mvrghr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door hurktoilet »

Dat laatste lijkt mij onjuist. Als het zou kloppen, zou het ook op camperplaatsen moeten, maar zelfs veel campings werken niet zo.
Voor mij is ie vrij simpel: vooruitbetaling voor één nacht vind ik geen probleem, wel makkelijk zelfs: dan is het maar geregeld. En als ik dan wel blijven kom ik de volgende dag vrolijk weer voor één dag betalen: ,,Het is hier zo leuk, we willen wat langer blijven.''
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4188
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door beatrix18 »

@Geert: "Onze mening doet natuurlijk volstrekt niet terzake."

Voor de TS dus wel, vervolgens beschrijf je toch hoe jij in zo'n geval handelt.

Camper vrijheid is borreltafel wijsheid.
Vervolgens geef je een definitie die daar haaks op staat;
"Vrijheid is geheel afhankelijk van je eigen keuzes en de beleving daarvan. "

Als die man (of het) aan de borreltafel, op een dag waarop er plek vrij kwam op de camping, met zijn zelf gekochte campertje, via een door hem gekozen weg, waar hij maximaal 80km/h mag rijden, rechts voorrang moet verlenen, voor rood moet stoppen, bij zijn camping aangekomen in het vak voor de slagboom moet parkeren, zich moet melden en legitimeren, uiteindelijk zijn campertje voor de rode tegel heeft geparkeerd, neer ploft en zijn biertje opentrekt en zich vrij voelt, dan is dat borreltafel wijsheid of voldoet hij toch aan je definitie?

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door hurktoilet »

:cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Mickel Moen »

@ Peter,

Wat onze mening betreft. Ik reageer hiermee op het punt, dat ik uit de posting van TS opmaak, dat hij onze mening wil over het gedrag van campinguitbaters die betaling vooraf wensen. Ik geef aan, dat wij daar niets van hoeven te vinden, omdat dat een zaak is tussen klant en aanbieder. Je kunt het jammer vinden, maar het verandert niets aan de zaak.

Is de intentie van het bericht gericht op hoe je hier als klant mee omgaat, dan heb ik het bericht verkeerd geïnterpreteerd. Overigens, zie je wat dat betreft, dat de meesten reageren, met één nacht betalen en de volgende dag verder zien. Met hurktoilet ben ik het eens, dat het zelfs wel makkelijk is. Sterker, vaak stel ik het zelf voor. Scheelt mij de volgende dag een bezoek aan de receptie.

Wat het gevoel van vrijheid betreft. Ha, ik lees te vaak, dat een camper zo vrij zou zijn. Naar mijn mening zwaar overdreven en aangepraat, aan de borreltafel of door de camperdealer. Sterk argument hierin zou zijn, dat je overal kunt gaan staan. Dat camperplekken zo makkelijk zijn, omdat je op en af kunt, wanneer jou dat uitkomt.

In de praktijk blijkt dat overal kunnen staan toch tegen te vallen.

Steeds piept hier weer de discussie op over camperplaatsen vs campings. Waarbij vaak het argument gebruikt wordt dat camperplaatsen zoveel vrijer zijn. Ik vind het een non-discussie. Het is zeer persoonlijk.

Kiezen voor een camping is geen beperking van jouw vrijheid, zelfs al heeft deze een slagboom, want je kiest er zelf voor.

Wij laten camperplaatsen meestal links liggen. Recreëren op een veredelde parkeerplaats, staande tussen witte dozen, met vaak maar beperkte afstand, inclusief de zogenaamde camperplaats etiquette, vinden wij helemaal geen vrijheid, maar voelt voor ons als verplicht als koeien op stal staan. En natuurlijk er zijn ook camperplaatsen waar dit helemaal niet geldt, waar je lekker je luifeltje uit kunt zetten en met je voeten in het gras kunt staan. Wel op zo’n plek kun je ons tegenkomen.

In Nederland kiezen wij bij voorkeur voor de kleine boerencampings van SVR. In het buitenland ook steeds bij voorkeur de kleinere campings. Deze zomer in Zweden weer veel campings gehad, waar we vrije keuze hadden in staplaats, omdat we niet aan de paal hoefden. Plekken met de buurman ver weg en een wereld gras om ons heen, met uitzicht op de landerijen of het meer.

Ik houd er ook niet zo van, om te moeten zoeken naar een plek om vrij te staan of een camperplek, bij wat je onderweg tegenkomt. Steeds die afweging maken, gaan we hier wel of niet staan, of zoeken we verder, vinden wij niets.

Vooraf of onderweg een camping kiezen en daar naar toe rijden past ons beter. Valt het tegen, gaan we de volgende dag verder.

Dat is voor ons vrijheid, maar is zeker niet verbonden aan het wel of niet hebben van een camper. Zo deden we het met de tent ook al. De voordelen van een camper zitten voor ons in geheel andere zaken.

Maar nogmaals. Het is persoonlijk.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door MarceldeHoog »

Vooruit betalen lijkt me geen enkel probleem.

Staat de camping vrijwel vol, weet je dat je een inschatting moet maken over je verblijfsduur, want je plekje verlengen kan dan wel eens onmogelijk zijn. Staat de camping half vol, dan kun je per dag een nachtje bijboeken, en vertrekken wanneer je wil.

Wij mixen op reis liefst camperplaatsen met campings. Zeker voor een keer de was doen, of uitgebreid douchen, is een camping handig. De dagen dat we die faciliteiten niet nodig hebben, vindt ik het een erg dure parkeerplaats.

Voor de weekendjes weg zijn het wel vaak campings, omdat er in Nederland weinig goedkope/gratis camperplaatsen zijn. En of ik die dan vooraf of achteraf betaal is me om het even.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4188
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door beatrix18 »

Geert, ik begrijp je hele verhaal.
Ik ben het in grote lijnen met je eens maar kan constateren dat de man aan de borreltafel toch vrijheid kan ervaren.
Zo ook zal menig vrij (gepensioneerd) mens, door omstandigheden, die vrijheid niet kunnen ervaren.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Plaats reactie