Bij aankomst afrekenen

Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Aloys »

Inderdaad. Het enige recht wat je hebt is om te zeggen: "daar doe ik niet aan mee, ik zoek wel een andere camperplaats!"
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door jaap van duijn »

@Frankjc.

Dus heb ik toch het recht om wel of niet te gaan en staan waar ik wil.
Wat is er dan fout aan mijn bewering, of heb ik een Neerlandicus tegen over mij.
Heb ik een punt of komma verkeerd, ook goed.
En tenslotte U heeft weer gelijk hoor, fijne rustige dag nog verder.
O en staan nu Beauvais, niets betalen voor of achteraf.
Wel water pakken en mogelijk WC legen en ook nog vuil water weggooien.
Wat een wereld toch, we hebben wel ter plaatse voor 28,75 Euro boodschappen gedaan, dat is weer goed vor de middenstand toch.
En een pracht van een catedraal bezocht

Groet Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door FrankJC »

@jaap van duijn, dit heb je neergepend; Maar de bedoeling was om aan te geven en of wij zelf nu vooraf of achter af betalen is ons recht toch.
Daarmee geef je aan dat je zelf bepaalt of wil bepalen of je voor of achteraf betaalt, dat bepaal jij niet maar de beheerder/eigenaar.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Mickel Moen »

Precies, en het is aan de recreant om daar wel dan niet aan mee te doen. Heb je geen zin in de regels van de beheerder, dan vertrek je gewoon weer. Dat is vrijheid.

Overigens dat
we hebben wel ter plaatse voor 28,75 Euro boodschappen gedaan, dat is weer goed vor de middenstand toch.
is een ongelooflijk non-argument wat zelden te pas en meestal te onpas gebruikt wordt. Kun je beter weglaten.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Marco Polo »

https://www.nau.ch/ort/schwyz/einsiedel ... n-65964127

Andernorts haben die Erfahrungen gezeigt, dass sich die Schaffung von zentrumsnahen Stellplätzen für Wohnmobile positiv auf die Wirtschaft und den Tourismus ausgewirkt haben. Es profitieren nicht nur die Tourismuseinrichtungen, sondern vor allem auch die Gastronomie und die Läden.
Gelukkig hebben sommige aanbieders andere ervaringen :cheers:
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door FrankJC »

Als de cp's dicht bij het centrum zijn (max 500 m) dan klopt dat, dat staat ook in het artikel.
JanJD
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door JanJD »

Wij hebben na ruim 25 jaar kamperen met de tent en sinds 2017 met een vouwwagen, sinds 2019 ook een camper en hebben dus met name ervaring op campings.
Kamperen is voor ons buiten leven wat wij graag bij mooi weer en in de bergen doen. Frankrijk is veel bezocht en de Alpes-de-Haute-Provence is onze favoriete streek. Wij kamperen, zowel met de tent, vouwwagen als camper altijd op de bonnefooi en plannen niet al te gedetailleerd of lang vooruit. Vanwege het buitenleven heeft de weersverwachting een grote invloed op onze plannen.

In Frankrijk hebben wij het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat wij vooraf moesten betalen. In een enkele geval op een doorreis camping kon gekozen worden gelijk bij aankomst af te rekenen zodat de volgende ochtend vrij waren te vertrekken.

Op uitnodiging zijn wij ook meermaals (bij familie of kennissen) op een Nederlandse camping beland. Ik kan heel slecht wennen aan de botte wijze waarop meermaals bij aankomst geëist werd het aantal dagen van het verblijf vast te stellen en de gehele periode gelijk af te rekenen. Met Frankrijk als referentie ervaar ik dit als extreem klantonvriendelijk! Het is dat onze favoriete streek 1200km rijden is anders zou geen haar op mijn hoofd erover denken op een Nederlandse camping te gaan staan.
Ik snap deze manier van handelen dan ook niet. Deze wijze van afrekenen zorgt er op grotere schaal niet voor dat er meer gekampeerd wordt. En als een kampeerder op de camping naar het zin heeft blijft deze al snel langer, de beste klantenbinding is gewoon leveren waar een kampeerder behoefte aan heeft. Het slecht weer argument is vanuit de camping gezien dan wel een geldige al betwijfel ik of het financieel binden van klanten wat oplevert. Op macro niveau zorgt een dergelijke binding niet dat de klantengroep meer kampeernachten gaat maken en het schrikt ook een deel van de klanten af. Bij onbestendig weer hebben wij juist voorkeur voor een camping zonder de opgelegde financiële binding, juist dan gaan wij erop uit. Als de camping vooraf betalen eist en wij onzeker over de verblijfsduur zijn resulteert dat in ons geval in een betaling per dag vooruit.
Het genoemde botte gedrag van de camping receptie heb ik met name op campings in de provincie Zeeland meegemaakt. Wij hebben gelukkig ook betere ervaringen in andere regio's.

In de reacties worden ook (gratis) camperplaatsen als alternatief genoemd. Ik zie dit als appels met peren vergelijken. Kort door de bocht; op een camperplaats kan je overnachten, op een camping kan je hiernaast ook verblijven en buiten of op andere gefaciliteerde wijze recreëren. En natuurlijk zijn er ook pareltjes van camperplaatsen al vind ik het vaak toch lastig online of uit informatie in de camper-apps goed de kwaliteit van de ligging te beoordelen. Als doorgewinterde tent kampeerder op veelal idyllisch gelegen campings kan ik slecht wennen aan de verpauperde parkeerplaatsen ingericht als camperplaatsen. Wij verblijven alleen op dit soort plaatsen bij stedenbezoek en dergelijke. Ook vanwege behoeften van meereizende kinderen en legaal buiten onder de luifel leven (met kampvuurtje etc.) kiezen wij ook met de camper vaak een camping.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door FrS »

jaap van duijn schreef:
wo 14 sep 2022, 20:44
@Frankjc.
Wat een wereld toch, we hebben wel ter plaatse voor 28,75 Euro boodschappen gedaan, dat is weer goed vor de middenstand toch.
En een pracht van een catedraal bezocht
hangt er vanaf bij wie in het/stad je inkopen doet, grootwinkelbedrijven noem ik geen plaatselijke middenstand
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door jaap van duijn »

@FrS,

Ik schreef plaatselijke middenstand, en bedoelde, de groente boer, de bakker en slager hiermee.
Maar al zou het groot winkelbedrijf zijn dan heeft toch weer het personeel daar werk?
Maar word eindeloze discussie en laten we het leven vieren.

Groet Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Bij aankomst afrekenen



Bericht door Aloys »

On-topic maar weer!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie