Routes willen niet lukken van Ferienstrassen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door rijschoollucassen »

Is het wel een route die je probeert te importeren? Heb je hem kunnen bekijken in Basecamp? Met een losse verzameling waypoints doet het apparaat op zich niets.

Misschien nog even vermelden dat wij een Zumo hebben, die is wat meer voor motornavigatie bedoeld, maar wijkt qua mogelijkheden niet heel veel af van de beide goedkope Nuvi's die ik in de lesauto's gebruikte.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door petra en andre »

Goedemorgen Jaap. Ja in basecamp zie je de route wel bij flink uitzoomen. Bij Ferrienstrasse staat downloaden gpx. Dus dat opgeslagen, naar basecamp geïmporteerd en toen naar de garmin 770. Deze wijkt inderdaad niet zoveel af van de nuvi.
Dus hoe nu verder, gaat hij de route pas zien als ik in de buurt ben of vergeet ik nog wat?
Gebruikersavatar
De Boer op toer
Berichten: 824
Lid geworden op: ma 01 feb 2010, 19:51
Locatie: Zwervende

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door De Boer op toer »

Bij mij ga ik vervolgens naar apps en dan staat de route onder routeplanner.
Groetn,
Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Blog
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door Peter LMC »

Bij mijn Garmin heet die reisplanner. :thumbup:
En daar staan nog wat oude route's in zie ik nu.
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door JohnN »

Weet je wel zeker dat jouw Garmin routes ondersteunt. Niet alle toestellen kunnen dat.

John
John
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door rijschoollucassen »

Dan zou het eventueel nog mogelijk zijn dat het niet een route, maar een track is. Dat kun je in Basecamp zien en eventueel converteren. Route ook nog even ontvlaggen, anders moet je alle via-punten ook daadwerkelijk geraakt hebben, anders blijft hij miepen. Als je nog oude routes in het apparaat kunt vinden, zal ondersteunen geen probleem zijn. Zoek anders even op YouTube, de filmpjes van Mr. GPS geven veel duidelijkheid.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door petra en andre »

Bij de reisplanner staan geen routes.
Ik denk dat in basecamp een route is want zie geen vlaggetjes alleen die van de hotels en de rest is gewoon een blauwe lijn over weggetjes.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door Zwerfsteen »

De route een track?
Ik wilde juist voorstellen om de route om te zetten naar een track m.b.v. JaVaWa RTWtool.
Alleen zie ik dat de website van JaVaWa niet meer te benaderen is, of dat tijdelijk is weet ik niet.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6759
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door evdoetelaar+larana »

Ik heb zojuist even een testje gedaan met mijn Garmin Zumo 660 met een route van Ferienstrassenet.

methode 1
> toestel met kabel gekoppeld aan laptop
> het routebestand (is een GPX-bestand) naar Basecamp gekopieerd en vervolgens via Basecamp naar het toestel gestuurd
> er zijn alleen tracks te zien
> Basecamp sluiten en toestel van laptop loskoppelen
> toestel aan zetten > geen route te zien op het toestel.

methode 2 (https://help.routeyou.com/nl/topic/view ... n-plaatsen)
Routes manueel op Garmin plaatsen
Deze optie werkt op alle Garmin-toestellen die overweg kunnen met een GPX-bestand. Stap voor stap dien je volgende handelingen uit te voeren:

> Download de gpx naar jouw computer
> Sluit jouw gps-toestel aan op jouw computer
> Navigeer naar de drive van jouw toestel
> Navigeer naar de Garmin-map
> Navigeer naar 'NewFiles' (bijvoorbeeld op toestellen in de Edge-serie; anders dien je naar de map 'GPX' te gaan)>op mijn Zumo is dat de map GPX
> Plaats het bestand in deze map
> Ontkoppel uw toestel veilig van jouw computer. Achterliggend wordt door jouw toestel het bestand verplaatst van de 'NewFiles' naar jouw koersen. Als je later het toestel weer aansluit, zal de gpx ook niet meer in de map 'NewFiles' te vinden zijn.
> toestel aanzetten
> melding "nieuwe gegevens gevonden, importeren > JA
> map kiezen > in mijn test gekozen voor FAVORIETEN
> alles selecteren
> importeer
> te zien en te selecteren zijn alle haltepunten in de route
> het is dus geen doorgaande route, maar deelroutes van het ene haltepunt naar het volgende haltepunt
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door rijschoollucassen »

Basecamp kan een route naar een track, en omgekeerd omzetten. Eenvoudig gezegd is het verschil dat bij het uitzetten van een route, deze automatisch de wegen volgt, een track doet dat niet. Een track kan ook tijdens een tocht opgenomen zijn om bijvoorbeeld te delen. Wandelen doe ik liever met een track op onze Oregon, rijden liever met een route op de Zumo. Deze slaat de gereden rit gelijk weer op als track (,of spoor) zodat ik kan terug vinden waar ik daadwerkelijk geweest ben. Hier staan zelfs alle ritgegevens zoals gereden snelheid opgeslagen. Kennis heeft ooit een motorongeluk gehad en met de gegevens uit de Garmin kunnen aantonen dat de gereden snelheid normaal te noemen was, in tegenstelling tot wat de tegenpartij beweerde. Ga eerst eens even in Basecamp spelen met track en route, gebruik de filmpjes van Mr. GPS, en het wordt allemaal duidelijk. Zou je er met alle plezier verder mee helpen, maar vanuit Tjechië is dat wat lastig.

Groet Jaap

Edit, een gpx bestand kan zowel routes als tracks zijn, compleet met alle bijbehorende waypoints. Het is dus alleen het pakketje en zegt niets over de inhoud.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door rijschoollucassen »

Gelijktijdig getypt, dus nu pas gelezen..
Methode 3. Importeer het gpx bestand in Basecamp en selecteer het spoor ofwel de track die de route bevat. Rechter muisknop, converteren naar route. Sluit de navi aan en sleep de route naar het apparaat. Loskoppelen en opstarten. Nu moet de route op de navi staan.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door EasyBee »

evdoetelaar+larana schreef:
za 27 aug 2022, 17:24
Ik heb zojuist even een testje gedaan met mijn Garmin Zumo 660 met een route van Ferienstrassenet.
Klopt, dat werkt prima met Garmin Zumo's.
Maar TS heeft geen Zumo, maar een 770.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door petra en andre »

Er staat na hoop uitgeprobeerd te hebben wat op de Garmin 770.
1) route gpx via Ferienstrasse naar Garmin gaat niet. Ook niet met andere muisknop naar telefoon terwijl hij zegt dat hij dat doet :think:
2)route via Basecamp naar Garmin werkt ook niet.
3)route omgezet via Jawa site dan opslaan dan naar basecamp dan Garmin werkt ook niet.
4) route omgezet via Jawa site opgeslagen en via copie en plakken in gpx map op de Garmin werkt. Er is wel alleen 1nadeel er is een hoofdroute en een aantal bij routes, die zie je op de site aan elkaar maar in basecamp en op de Garmin niet helaas.
Ze staan dus op de Garmin nu afwachten of ze zo ook te rijden zijn :D
Iedereen bedankt voor het meedenken.
sloopkogel
Berichten: 66
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Routes willen niet lukken van Ferienstrassen



Bericht door sloopkogel »

Als je de route of eventueel een spoor opslaat in je garmin dan werkt dat niet (zie je die niet)
Je moet de route (spoor) ook verplaatsen in de map "gpx" in je garmin .
Dat is perfekt te doen met een gedownloaded gpx bestand van welke site dan ook .

grts
Plaats reactie