Welke stoelen passen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Didi01
Berichten: 31
Lid geworden op: do 23 jun 2022, 10:16

Welke stoelen passen?



Bericht door Didi01 »

Na een lange zoektocht behoor ik dan sinds afgelopen Zaterdag ook tot het gilde van (Zelfbouw) Camper bezitters.

We zijn nu de trotse bezitters van een VW LT35 L3H2 80kw uit 2001. We willen op zeer korte termijn nog wat eerste zaken aanpassen, waaronder andere stoelen.
De vraag is nu echter:
".....Welke stoelen passen er qua maatvoering van de bevestigingsbouten (38x41,5cm) allemaal op het onderstel van de LT?...". Ik weet dat vrijwel alles van de MB Sprinter (<2006) ook past....maar bijvoorbeld ook zaken van de Crafter (>2006)?

En ik heb ook ergens gelezen dat je bij zowel de 158pk als mijn 109pk versie de cruisecontrol alleen maar de stengel en wat draadjes nodig hebt....dus niet de complete regelunit....Klopt dit?

Alvast bedankt voor de hulp...

Didi..
Aan het rollen met een VW LT35 L3H2 80kw uit 2001
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Welke stoelen passen?



Bericht door Zijspan »

Je zou op Zoek kunnen gaan naar de originele stoelen, de meeste die je dan vind zijn ook versleten.
Je zou kunnen overwegen er andere stoelen in te zetten, gebruikte van recaro of König of?
Die vind je gewoon op mp, ik kocht de onze in het stoelenpaleis, zat toen in Werkendam en vond dat op internet.
En wie weet zijn er meer die gebruikte stoelen verkopen?
Daar zijn allerlei frames die dan weer op de originele frames passen.
Bij ons zit er dan weer een draaischijf onder de stoel, dus ook op de camping te gebruiken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Welke stoelen passen?



Bericht door ducati 900 »

Als er Abs op zit dan is de schakelaar voor cruisecontrol voldoende,
hij moet nog wel ingelezen worden volgens mij.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Welke stoelen passen?



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Crafter 1 / Sprinter 2 stoelen passen niet 1:1, ik heb nog de originele stoelen (zitten voor mij prima) dus ik zou niet 123 weten wat er wel in zou passen.

Qua cruise-control heb ik dit gedaan:
https://sprinter-forum.de/viewtopic.php ... NJ#p233841
met het verschil dat ik een AUH viercilinder heb waarbij de ECU niet achter de koplamp zit maar binnen achter de middenconsole.
Draadboom is niet meer te koop, die moet je universeel bestellen of met losse klemmetjes die in de ECU passen zelf even maken.
ABS is inderdaad een vereiste, maar meestal standaard (behalve bij hele vroege bouwjaren, of her-import uit b.v. Italie of Argentinie)

Je kunt trouwens de CC al van te voren bij de dealer laten activeren, dat hoeft niet perse nadat je alles al ingebouwd hebt. Als je het daarna aansluit werkt het meteen.

Groeten Jeroen
Plaats reactie